creemej |
29 november 2012 17:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
(Bericht 6436818)
Tricky, het laten groeien van narcisme is in die zin positief als het ook een groei in bewustzijn impliceert en hierdoor het narcisme overstijgt. Als die groei een verbreding van hetzelfde narcisme betekent, is het negatief. Hetzelfde geldt voor het mondiale denken, het ene denkt dat de wereld enkel van hem is, het andere ziet dat er nog mensen op de wereld leven.
|
Ik vind het soms nogal moeilijk te begrijpen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik zou eerst alle boeken eens moeten lezen, die gij al hebt zien passeren.
Hier is hoe ik het zie:
1. Afschaffen van het begrip eigendom, tis te zeggen, omzetten in een huurcontract. Dit zou voor een mentale aanpassing kunnen zorgen en de mens meer bewust kunnen maken van zijn beperkingen. Wij denken allemaal teveel dat we iets of zelfs iemand bezitten en kunnen manipuleren. Meer vrijheid zou er een gevolg van kunnen zijn.
2. Afschaffen van begrip octrooi en alles wat daarbij hoort, zodat iedereen weer zijne eigen cola kan maken en verkopen. Of toch meer te beperken in de tijd.
3. Eigenlijk heel veel zaken afschaffen om plaats te maken voor nieuw en beter. Dingen grondig durven herzien in plaats van verder te bouwen op piramides.
4. Grote belangrijke organisaties/overheden zoals EU/EC moeten beperkt worden, zodat ze de juiste proporties hebben voor de taken die ze zouden moeten kunnen doen, maar tegelijk geen "diamant/zak met gouden ducaten" zijn voor de zwerm lobbyisten die er rond hangen. Ze moeten krachtig genoeg blijven om het spel te overzien, maar te zwak om tussen te komen. Of zoiets bekomen door scheiding van belangen of weet ik veel welke constructie.
Weet eigenlijk niet of dit hier op zijn plaats is, in dit onderwerp, maar in zoektocht naar een nieuwe wereld moest ik het ergens kwijt.
|