Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Magneetpapier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17999)

Distel 20 juli 2004 11:37

Magneetpapier

Kent iemand in België (en liefst in de buurt van Leuven) een winkel waar je bedrukbaar magneetpapier kan kopen? Het gaat om een dunne bladmagneet die je door een inkjetprinter kan draaien. Als alternatief is dikkere bladmagneet aan schappelijke prijs ook interessant.

Alvast bedankt!

Turkje 20 juli 2004 12:26

Voor papierwaren in de buurt van Leuven heb ik volgende adressen:

AVA papierwaren in Kampenhout-Boortmeerbeek
Dockx in Herent
ACCO in Leuven

Magneetpapier ken ik echter niet.

Tegendradigaard 20 juli 2004 12:29

magneetpapier ??? ook nog nooit van gehoord. Blijft dat plakken ?

Distel 20 juli 2004 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Voor papierwaren in de buurt van Leuven heb ik volgende adressen:

AVA papierwaren in Kampenhout-Boortmeerbeek
Dockx in Herent
ACCO in Leuven

Magneetpapier ken ik echter niet.

Mooi, thanks! Al even AVA en ACCO gebeld, maar daar nemen ze niet op... :-(

Distel 20 juli 2004 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
magneetpapier ??? ook nog nooit van gehoord. Blijft dat plakken ?

Tegen metaal toch ja. :)

boer_bavo 20 juli 2004 13:37

de Velpia in de Naamsestraat in Leuven heeft dat misschien ook

Distel 20 juli 2004 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
de Velpia in de Naamsestraat in Leuven heeft dat misschien ook

Ok, thanks! Misschien ga ik ook eens een kijkje nemen bij Reekmans.

numarx 21 juli 2004 00:52

Jij bent een mannetje met heel erg rare hobbies, weet je dat?

Tzuvar Raemborr 21 juli 2004 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx

Hij wil gewoon geen lagen sticky-note lijm op zijn koelkast. Dan kan ie natuurlijk gewone magneten gebruiken. Maar misschien wil ie het bevestigen op iets dat wat gevoeliger is. Zoals een computer, een tv of een "micro do it yourself nuclear kit".

Ehhh... in verband met dat laatste, in welke contreien woon jij ook alweer, Distel? En wat is de actieradius van dat ding?

Herman Desmedt ©HD 21 juli 2004 08:51

Ik dacht dat magnetische folie ( "Magnetic foil" ) voornamelijk bedoeld was om electromagnetische straling af te schermen.
Soms wordt het ook bij "therapie" gebruikt.
Geen idee dat het ook bedrukt kon worden.

Op het net vond ik dit :
http://www.brama.com/business/messages/39501.html
http://www.magnetsysteme.com/e-bo.htm
...
In België niets gevonden (maar nog niet fanatiek gezocht)

Distel 21 juli 2004 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx

:-P

Ha ge weet het. :-D 8)

Distel 21 juli 2004 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Hij wil gewoon geen lagen sticky-note lijm op zijn koelkast. Dan kan ie natuurlijk gewone magneten gebruiken. Maar misschien wil ie het bevestigen op iets dat wat gevoeliger is. Zoals een computer, een tv of een "micro do it yourself nuclear kit".

Ehhh... in verband met dat laatste, in welke contreien woon jij ook alweer, Distel? En wat is de actieradius van dat ding?

Eigenlijk is het de bedoeling om een spelbord te maken waar je magneten tegen kan hangen. Ik plak onderaan mijn DnD miniatures kleine magneetjes. Wanneer ik die dan op een bord kan zetten waar magneten op blijven plakken, moeten de spelers al serieus tegen de tafel beginnen stoempen om de hele reutemeteut door mekaar te gooien. In principe is een metaallaag genoeg (het moet dus geen magnetisch papier zijn), maar bladmetaal en plaatmetaal is heel moeilijk te vinden en het is duur. Ik weet wel waar ik metaalverf kan kopen, maar dat is nogal een geknoei om een vlak spelbord mee te maken, en je moet er al heel wat lagen opzetten voor je magneten deftig blijven hangen (duur dus). Vandaar dat ik het dus eens met bladmagneet wil proberen.

Ik woon in het Leuvense. Ik heb wel een wagen, maar naar Oostende rijden voor magneetpapier zit er niet in. ;) Eerder omgeving Leuven-Brussel dus.

Distel 21 juli 2004 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Ik dacht dat magnetische folie ( "Magnetic foil" ) voornamelijk bedoeld was om electromagnetische straling af te schermen.
Soms wordt het ook bij "therapie" gebruikt.
Geen idee dat het ook bedrukt kon worden.

Op het net vond ik dit :
http://www.brama.com/business/messages/39501.html
http://www.magnetsysteme.com/e-bo.htm
...
In België niets gevonden (maar nog niet fanatiek gezocht)

Online bestellen hou ik als noodoplossing. Ik wil liever dat magnetisch papier even "in actie" zien, om te bepalen of het wel geschikt is voor dat spelbord.

George 21 juli 2004 09:55

Ik denk toch dat de goekkoper af bent met plaatstaal. Dat is inderdaad niet zo goedkoop an word alleen maar duurder met de dag. Je kan misschien wel ergens een stukje uitsnijden uit een oude koelkast, wasmachine of iets dergelijks. Koelkasten lijken mij echter het beste omdat de plaat dunner en meestal mooi vlak is.

Succes ermee

Distel 21 juli 2004 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik denk toch dat de goekkoper af bent met plaatstaal. Dat is inderdaad niet zo goedkoop an word alleen maar duurder met de dag. Je kan misschien wel ergens een stukje uitsnijden uit een oude koelkast, wasmachine of iets dergelijks. Koelkasten lijken mij echter het beste omdat de plaat dunner en meestal mooi vlak is.

Succes ermee

Bedankt.

Voor plaatmetaal moet ik dan natuurlijk wel nog een snijder, werkbank, en beschermbril weten te versieren.

George 21 juli 2004 10:09

Een boormachine of beitel en hamer + een goede plaatschaar zijn al voldoende hoor. Dat kan ke misschien gemakkelijker eens ergens lenen of je kan het kopen en dan haal je dat er wel uit als je nog een paar spelletjes maakt.
Ken je niemand in de buurt die dat misschien voor jou wil doen? Voor een pintje ofzo?

De schoofzak 21 juli 2004 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kent iemand in België (en liefst in de buurt van Leuven) een winkel waar je bedrukbaar magneetpapier kan kopen? Het gaat om een dunne bladmagneet die je door een inkjetprinter kan draaien. Als alternatief is dikkere bladmagneet aan schappelijke prijs ook interessant.

Alvast bedankt!

Moet ge zo'n papier manipuleren met een plakschaar?

okee ja, 'k vond niks beters

Tzuvar Raemborr 21 juli 2004 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eigenlijk is het de bedoeling om een spelbord te maken waar je magneten tegen kan hangen. Ik plak onderaan mijn DnD miniatures kleine magneetjes. Wanneer ik die dan op een bord kan zetten waar magneten op blijven plakken, moeten de spelers al serieus tegen de tafel beginnen stoempen om de hele reutemeteut door mekaar te gooien. In principe is een metaallaag genoeg (het moet dus geen magnetisch papier zijn), maar bladmetaal en plaatmetaal is heel moeilijk te vinden en het is duur. Ik weet wel waar ik metaalverf kan kopen, maar dat is nogal een geknoei om een vlak spelbord mee te maken, en je moet er al heel wat lagen opzetten voor je magneten deftig blijven hangen (duur dus). Vandaar dat ik het dus eens met bladmagneet wil proberen.

Ik woon in het Leuvense. Ik heb wel een wagen, maar naar Oostende rijden voor magneetpapier zit er niet in. ;) Eerder omgeving Leuven-Brussel dus.

'k had het kunnen denken dat het zoiets ging zijn :p Origineel is het wel!

Probeer anders eens een legoplaat te pikken van de kinderen en er lijntjes op te tekenen, dat is wat wij doen :lol: Met als groot voordeel dat je die figuurtjes makkelijk kunt laten "lijken" he, en niet uren op zoek moet tussen de warhammer figuurtjes :p

Distel 21 juli 2004 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Een boormachine of beitel en hamer + een goede plaatschaar zijn al voldoende hoor. Dat kan ke misschien gemakkelijker eens ergens lenen of je kan het kopen en dan haal je dat er wel uit als je nog een paar spelletjes maakt.
Ken je niemand in de buurt die dat misschien voor jou wil doen? Voor een pintje ofzo?

Eens zien of ik aan het materiaal geraak, en hoe precies ik die handel kan knippen.

Distel 21 juli 2004 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Moet ge zo'n papier manipuleren met een plakschaar?

okee ja, 'k vond niks beters

Euh... ik denk ongeveer zes.

[size=1]Ik snappem ni...[/size]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be