C uit W |
20 juli 2004 13:55 |
Citaat:
* na 7 jaar sloten de federale regering en de gewesten op 8 maart 2004 dan een akkoord om 7,5% minder CO2 uit te stoten. Het Kyoto akkoord is een feit.
|
Kyoto is waanzinnig. Het is hemeltergend dat we onze economie kapotmaken om iets waar we amper invloed hebben te beïnvloeden.
De natuur is niet maakbaar
Citaat:
Voor het eerst een akkoord waarbij Wallonië erkent meer inspanningen te gaan leveren dan Vlaanderen.
|
Tja :?
Citaat:
* nieuwe Kyotomaatregelen: bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto tot 4000 euro terug.Ook energiebesparende ingrepen zoals dubbele beglazing, isolatie van daken en zonnepanelen worden goedkoper.
|
Dit is inderdaad niet slecht, maar getuigd ook niet echt van politiek talent he. Het is goed, maar niet onderscheidend voor een federaal politicus.
Citaat:
* Het 'duurzame ontwikkelingsplan' wordt voorgesteld en blijkt volgens de pers "ambitieus, fris en opgewekt" te zijn.
|
De paarse pers. Het is de pers die haar carrière gemaakt heeft.
Citaat:
* Freya sluit een akkoord met de banken ivm de kosten die banken aanrekenen bj het afhalen van geld.
|
Een pyrrusoverwinning. Ik vond dat ze dat niet goed gedaan heeft. (maar de beeldvorming van de pers..)
Citaat:
* Bankreclame voor jongeren aan banden. Freya sluit hierover opnieuw een akkoord met de banken.
|
Weer zo'n goeie maatregel die niet onderscheidend is.
Ik zeg het, ik erken haar talenten en potentieel, maar ze is gewoon gebombardeerd tot topminister. Ik zie het zelfs nog in haar gezicht ontploffen. Ze heeft nog alles te bewijzen, en ik heb liever een 'topper' op zo'n belangerijke positie als werk.
Citaat:
* Energiebewust verdient een plus. Nieuwe maatregel die de aankoop van milieuvriendelijke- en/of bewuste toestellen moet aanmoedigen.
|
Herhaling hier ergens boven
Citaat:
* Banktarieven online vergelijken: er wordt een simulator opgesteld en online gezet waarmee u online alle banktarieven kan vergelijken en de goedkoopste bank kan uitzoeken die aan uw behoeften voldoet.
|
En de goedkoopste stond er niet tussen 8O
Citaat:
* Mobiele operatoren ondertekenen gedragscode: De code bevat richtlijnen om de zogenaamde premiumdiensten (sms, mms en geo-lokalisatie of LSB) te regelen. "Dit is een belangrijke stap vooruit in de bescherming van de consument in de mobiele telefoniesector",.
|
Wel uitstekend
Citaat:
* Geen kleine lettertjes in elektriciteitscontract: te vaak wordt de consument speelbal tussen electriciteitleverancier en netbeheerder. Deze nieuwe vorm van contracten, die niet opgesteld zijn in een moeilijk jargon maken hier een eind aan en plaatsen de netbeheerders en leveranciers voor hun verantwoordelijkheid. Gedaan met de consument in het ongewisse te laten.
|
Vind ik ook uitstekend
Citaat:
* Design moet beter. Sommige producten zijn niet aangepast aan mensen met een handicapt of oudere mensen. De nieuwe overeenkomst maakt dit voor de toekomst beter vermijdbaar.
|
Dit is ook goed, die groepen worden te vaak vergeten.
Citaat:
*Freya tikt Electrabel op de vingers. Electrabel maakte een facturatiefout waardoor veel klanten teveel betaalde. Freya pikt dit niet en dreigt met sancties.
|
OOoo ze dreigt... ;-)
Ik herhaal het dus, ze is zeker niet stom, maar om te krijgen wat haar in haar schoot geworpen is moet je veel meer je sporen verdient hebben.
|