![]() |
"De Vlaamse leeuw, daar spuw ik op"
Heel ontroerend artikel over het onmenselijk gedrag van de Vlaams-nationale collaborateurs in de tweede wereldoorlog in het weekblad van De Standaard van deze week. De N-VA zien ze als de heropstanding van de flamingantische SS'ers. Niet de Duitsers waren de ergsten, maar de flaminganten die de Belgische verzetstrijders aangaven. Een artikel om flaminganten te haten en van België te houden !
|
Stond hier al eens een keer.
Verdween toen plotseling! Nu ook ? |
Held
|
Citaat:
|
Uw belachelijke reactie bewijst dat elke Belg dit artikel zou moeten lezen.
|
Citaat:
|
![]() Moet hij niet op die smerige Belgische vlag spuwen dan, de zeveraar? |
Citaat:
|
Koop een lidkaart van de N-VA of het Blokske, System.
|
Mij hoor je niet klagen als Brabander weer eens begint :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan verkeren. |
Wat is er te belachelijk voor woorden? De getuigenissen van verzetsstrijders waarvan er 47.000 naar de kampen werden gevoerd, dikwijls op aangeven van flaminganten? Denk je dat de flaminganten vandaag niet exact hetzelfde zouden doen als ze er de kans toe kregen?
|
Citaat:
Maar ik denk dat dit wild om zich heen slaan van Le Brabantois vooral te maken heeft met 'ongerustheid'. Het laatste kronkelen van de echte Belgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het Vichy regime in Frankrijk sprak waarschijnlijk Nederlands ? Indien niet, moeten we dan eigenlijk niet op elke vlag van elk Europees land spugen ? Of zijn BUB'ers te bekrompen om iets verder dan hun landsgrenzen te denken ? |
Citaat:
Even een tekst uit een onverdachte bron. http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...ie-joden.dhtml |
"De Brabander, daar spuw ik op"
8-) |
Citaat:
Er wordt van heel die droevige historie een lachertje gemaakt. |
Citaat:
Dat is allemaal al uitgebreid onderzocht door historici. Er waren grofweg evenveel (in percentages) collaborateurs bij de Vlamingen als bij de Franstaligen. Bij de Vlamingen zijn het vooral mensen die het deden voor het Vlaamse ideaal, bij de Franstaligen waren het vooral mensen die zich wilden verrijken. Conclusie : Waalse collaborateurs waren niet alleen onmensen, ze hadden ook geen idealen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be