Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hadden we Ronald Reagan maar terug. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180170)

NOBSPC1 1 december 2012 22:39

Hadden we Ronald Reagan maar terug.

http://youtu.be/tpH5L8zCtSk

Inzicht van begin jaren 60. Vandaag ver zoek.

Munglik 1 december 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOBSPC1 (Bericht 6440018)

Hadden we Robert F. Kennedy maar. Neergeschoten net als zijn broer.

http://www.youtube.com/watch?v=1fArg...ure=plpp_video

lombas 1 december 2012 22:59

Slechts één jaar kon Reagan het overheidsbeslag verlagen in plaats van verhogen. De schuld nam fenomenaal toe. Het militair-industrieel complex werd met geen vinger geraakt.

Ik begrijp echt niet waarom de man door linksen zowel als kapitalisten als een boegbeeld van vrije marktdenken wordt aanschouwd.

eno2 1 december 2012 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOBSPC1 (Bericht 6440018)

Ga hem dan opzoeken

NOBSPC1 1 december 2012 23:43

JFK was inderdaad de laatste democraat met een scrotum.
Nu zijn de "democraten" een hoop politiek correcte links groen/rode zelf-destructieve mannetjes zonder enig testosteron, zoals de meesten in Belgie.

Nexer 2 december 2012 00:14

Ronald Reagan is de president waaronder de vrije markt werd ingevoerd en alle bedrijven en banken konden gaan doen wat ze maar willen zonder enig toezicht.

En ge ziet wat er van gekomen is.

Er zitten hier vast wel een paar mensen op het forum die in de bankencrisis hun spaargeld kwijtgeraakt zijn. Allemaal wetten & regels die door de man zelf sterk gesteund werden.

NOBSPC1 2 december 2012 00:17

U hebt het over het beleid van Clinton en dan Obama dat alles naar de vodden heeft geholpen. Alhoewel Bush 2 daar ook wel heeft toe bijgedragen.
Onder Reagan was er enorme groei en herstel.

lombas 2 december 2012 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6440045)
Slechts één jaar kon Reagan het overheidsbeslag verlagen in plaats van verhogen. De schuld nam fenomenaal toe. Het militair-industrieel complex werd met geen vinger geraakt.

Ik begrijp echt niet waarom de man door linksen zowel als kapitalisten als een boegbeeld van vrije marktdenken wordt aanschouwd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6440114)
Ronald Reagan is de president waaronder de vrije markt werd ingevoerd en alle bedrijven en banken konden gaan doen wat ze maar willen zonder enig toezicht.

En ge ziet wat er van gekomen is.

Er zitten hier vast wel een paar mensen op het forum die in de bankencrisis hun spaargeld kwijtgeraakt zijn. Allemaal wetten & regels die door de man zelf sterk gesteund werden.

QED

-Jo- 2 december 2012 11:06

Hadden we Pierre Drieu la Rochelle, Ezra Pound, Otto & Gregor Strasser, Gabriele d'Annunzio, Benito Mussolini, Ramiro Ledesma Ramos, Jose Antonio Primo de Rivera,... maar terug!

:roll:

-Jo- 2 december 2012 11:07

Ronald Reagan was een crimineel.

kelt 2 december 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6440621)
Ronald Reagan was een crimineel.

Hij was heel erg gefocust op het onderdrukken van de Sovjet-Unie.Het is een vorm van denken die zelfs mij,al wat ouder,nu als heel vreemd overkomt....maar het paste perfect in die tijd..
Hij werd ook president van een Verenigde Staten die hij gedurende de jaren 70 economisch zag achteruitgaan,een Verenigde Staten die de Vietnam-Oorlog intern maar net verteerd had....(een voorganger van hem,Richard Nixon was zelfs de eerste president sinds lange tijd die in 70/71 vreesde dat er een scheuring in de Amerikaanse maatschappij kwam die de VS zelf zou bedreigen als gevolg van de Vietnam-oorlog!,en de Ronald zag dat van heel dichtbij,hij was al gouverneur van Californie geweest en verkeerde nu constant in de hoogste politieke kringen!).Een VS ook die diep,heel diep,vernederd was door de kwestie van de ambassade in Iran en de kompleet verpummelde en mislukte "reddingsaktie",hetgeen toonde dat de "supermacht" blijkbaar nog steeds serieuze beperkingen had...
Een VS die zich bedreigd voelde omdat toendertijd in Latijn-Amerika zowat alle regimes (vrijwel allemaal bendes smeerlappen,maar het waren VS-bondgenoten) bedreigd werden.

En tenslotte ook een VS die haar technologische hegemonie onder druk zag door Japan(het was werkelijk onvoorstelbaar hoe indringend de Japanse technologie,kwaliteits- en produktiemanagementsmethoden de wereld veranderden...de rest van de wereld leek plots wel een bende kloefkappers !)

Het vereiste een resoluut type leider,en Ronald Reagan was toen,voor die tijd,de juiste man op de juiste plaats...(de democraten hadden toen niemand die zelfs maar aan zijn kleine teen kon)

Antoon 2 december 2012 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6440628)
Hij was heel erg gefocust op het onderdrukken van de Sovjet-Unie.Het is een vorm van denken die zelfs mij,al wat ouder,nu als heel vreemd overkomt....maar het paste perfect in die tijd..
Hij werd ook president van een Verenigde Staten die hij gedurende de jaren 70 economisch zag achteruitgaan,een Verenigde Staten die de Vietnam-Oorlog intern maar net verteerd had....(een voorganger van hem,Richard Nixon was zelfs de eerste president sinds lange tijd die in 70/71 vreesde dat er een scheuring in de Amerikaanse maatschappij kwam die de VS zelf zou bedreigen als gevolg van de Vietnam-oorlog!,en de Ronald zag dat van heel dichtbij,hij was al gouverneur van Californie geweest en verkeerde nu constant in de hoogste politieke kringen!).Een VS ook die diep,heel diep,vernederd was door de kwestie van de ambassade in Iran en de kompleet verpummelde en mislukte "reddingsaktie",hetgeen toonde dat de "supermacht" blijkbaar nog steeds serieuze beperkingen had...
Een VS die zich bedreigd voelde omdat toendertijd in Latijn-Amerika zowat alle regimes (vrijwel allemaal bendes smeerlappen,maar het waren VS-bondgenoten) bedreigd werden.

En tenslotte ook een VS die haar technologische hegemonie onder druk zag door Japan(het was werkelijk onvoorstelbaar hoe indringend de Japanse technologie,kwaliteits- en produktiemanagementsmethoden de wereld veranderden...de rest van de wereld leek plots wel een bende kloefkappers !)

Het vereiste een resoluut type leider,en Ronald Reagan was toen,voor die tijd,de juiste man op de juiste plaats...(de democraten hadden toen niemand die zelfs maar aan zijn kleine teen kon)

Correct. Ronald Reagan heeft de kommunistische blok klein gekregen, heeft van de VS de absolute supermacht gemaakt, zowel op economisch als op militair vlak. Onder zijn presidentschap zijn meer dictaturen naar democratische stelsels overgegaan dan ooit tevoren, onder andere ex-kommunistische landen in Oost-Europa, maar ook ex-fascistische dictaturen in Zuid-Amerika. Hij heeft ook in het Midden-Oosten de hegemonie van de VS hersteld, Israel sterker gemaakt dan ooit tevoren, Iran weer in de marge gezet. En last but not least, alle Westerse landen, inclusief de Europese landen, als een man achter de VS gekregen.

Dan heb ik het niet eens over de economische boom die tijdens zijn presidentschap is ontstaan en nog tot in de Clinton jaren heeft mogen duren, met een kleine terugval tijdens Bush1.

En dat allemaal met een brede glimlach, al feestend door zijn twee termijnen heen.

Il faut le faire.

Ik zou zeggen, inderdaad: hadden we Ronald Reagan maar terug.

parcifal 2 december 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6440923)
Correct. Ronald Reagan heeft de kommunistische blok klein gekregen.

Hoe heeft hij dat dan wel precies gedaan?

Moest je nu zeggen dat de filmindustrie van Hollywood de ussr heeft kleingekregen, zou ik dat nog enigzins geloven, maar Ronald Reagan?

eno2 2 december 2012 18:43

Reagan maakt geen kans tegen Obama. Alleen zijn grappen zijn beter.

Antoon 2 december 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6441016)

Moest je nu zeggen dat de filmindustrie van Hollywood de ussr heeft kleingekregen, zou ik dat nog enigzins geloven, maar Ronald Reagan?

Kan u met niets beter komen? Zal wel betekenen dat u uitgeluld bent, geen verhaal tegen het enorm succes van Reagan. ;-)

Esperanza 2 december 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6441016)

Ssst. Onze brave Antoon niet teveel in de war brengen. Dat de waanzinnige hoge kost van onder andere de wapenwedloop de USSR de das heeft omgedaan snapt die jongen toch niet.

Dus laat het ons maar houden op de Super Hero Ronald Reagan.

parcifal 2 december 2012 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6441442)
Kan u met niets beter komen? Zal wel betekenen dat u uitgeluld bent, geen verhaal tegen het enorm succes van Reagan. ;-)

Maar nee, ik hoor dat argument nu al jaren, maar buiten 'pure chance' zie ik geen enkele reden waarom de ussr er net toen de brui aan gaf.

Als ik, naast een gebouw sta dat net dan instort, ben ik dan verantwoordelijk in enige zin, voor die instorting?

Reagan was grappig bij tijd en wijle, iets anders positief kan ik er niet van zeggen.

Zipper 2 december 2012 22:40

ik herinner me van die periode vooral de slogan "na reagan komt zonneschijn".

Reagan was een slecht acteur, zowel in het witte huis als in hollywood.

Antoon 3 december 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6441479)
Ssst. Onze brave Antoon niet teveel in de war brengen. Dat de waanzinnige hoge kost van onder andere de wapenwedloop de USSR de das heeft omgedaan snapt die jongen toch niet.

Dus laat het ons maar houden op de Super Hero Ronald Reagan.

De kost was hoog, maar wel de moeite waard. U vindt het gewoon niet leuk dat Reagan zo veel verdienste heeft gehad, en ook als populairste president ooit het Witte Huis heeft verlaten, maar goed, daar blijft niemand van wakker, behalve uzelf.

Bovendien bevestigt u met uw terechte stelling dat Reagan de kommunisten heeft klein gekregen, want de Sovjets konden deze race niet aan. Waarvoor dank.

Uw stijl blijft mij verbazen, u heeft een hoge dunk vanuzelf en denkt de andersdenkenden te overtroeven, maar zonder het zelf te snappen geeft u ze gelijk. :lol: :lol: :lol:

Antoon 3 december 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6441547)
Maar nee, ik hoor dat argument nu al jaren, maar buiten 'pure chance' zie ik geen enkele reden waarom de ussr er net toen de brui aan gaf.

Als ik, naast een gebouw sta dat net dan instort, ben ik dan verantwoordelijk in enige zin, voor die instorting?

Reagan was grappig bij tijd en wijle, iets anders positief kan ik er niet van zeggen.

Lees het bericht van Esperanza (het was zijn bedoeling niet, maar hij heeft het bevestigd). Reagan heeft het Amerikaans militair arsenaal een ongekende boost gegeven, en de USSR wilde hem absoluut bijbenen, maar doordat ze het niet aankon is ze volledig ingestort.

Bovendien is de verdienste van Reagan niet alleen dat hij de kommunistische blok heeft klein gekregen en van de VS de absolute supermacht heeft gemaakt, zowel op economisch als op militair vlak, er is nog veel meer:

Zoals ik eerder schreef : onder zijn presidentschap zijn meer dictaturen naar democratische stelsels overgegaan dan ooit tevoren, onder andere ex-kommunistische landen in Oost-Europa, maar ook ex-fascistische dictaturen in Zuid-Amerika. Hij heeft ook in het Midden-Oosten de hegemonie van de VS hersteld, Israel sterker gemaakt dan ooit tevoren, Iran weer in de marge gezet. En last but not least, alle Westerse landen, inclusief de Europese landen, als een man achter de VS gekregen.

Dan heb ik het niet eens over de economische boom die tijdens zijn presidentschap is ontstaan en nog tot in de Clinton jaren heeft mogen duren, met een kleine terugval tijdens Bush1.

En dat allemaal met een brede glimlach, al feestend door zijn twee termijnen heen. Hij heeft de Amerikanen, maar tegelijk de ganse Westerse Wereld terug hoop en moed gegeven, na de dramatische jaren van Carter.

Il faut le faire. Maar u noemt dit toeval en geluk. Tja...

Ik blijf erbij, laten we hopen om snel nog eens een Ronald Reagan te hebben. Wat daar nu allemaal rondloopt kan er een puntje aan zuigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be