Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   internationale steun voor Israel zwakt geleidelijk aan af: eindelijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180224)

Tamam 3 december 2012 19:34

internationale steun voor Israel zwakt geleidelijk aan af: eindelijk!

Zelfs de VS is het niet eens met de 3000 bouwplannen van Bibi die het niet kan verkroppen dat Palestina meer erkenning krijgt nu door niet-waarnemend lid te worden van de VN (een statusverhoging die symbolisch toch wat betekent!).

Enkele Europese landen roepen Israelische ambasadeurs op hun matje nadat Israel reageerde door op bezette gebieden aan Westelijke Jordaan oever en in Oost-Jeruzalem 3000 nieuwe vestigingen te gaan bouwen.

Mooi dat men eindelijk denkt aan het vredesproces ipv enkel de agressieve belangen van Israel. Dat er meer landen volgen en Israel´s agressief, arrogant beleid mogen afkeuren.

zonbron 3 december 2012 19:36

Wat wil je, Israel heeft de internationale gemeenschap de middelvinger gegeven...

zonbron 3 december 2012 19:40

Vergeet echter niet wie het beleid van de VS bepaalt (via bvb. de FED).

Lof der Zotheid 3 december 2012 21:24

Internationale steun voor Israël zwakt af? Wanneer was de laatste keer dat ze sterk was? De Palestijnen hadden al sinds de jaren zeventig de sterkere internationale steun.

NOBSPC1 3 december 2012 22:07

Terroristen hebben al decennia lang kunnen genieten van de sympahie van de slappe lullen in de EU.

Tamam 3 december 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6442844)
Internationale steun voor Israël zwakt af? Wanneer was de laatste keer dat ze sterk was? De Palestijnen hadden al sinds de jaren zeventig de sterkere internationale steun.

Je slaat wat uit je nek.

Amai, was dat maar waar! Dan zou het leven van Palestijnen er beter uitzien.

-Jo- 3 december 2012 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6442586)
Zelfs de VS is het niet eens met de 3000 bouwplannen van Bibi die het niet kan verkroppen dat Palestina meer erkenning krijgt nu door niet-waarnemend lid te worden van de VN (een statusverhoging die symbolisch toch wat betekent!).

Enkele Europese landen roepen Israelische ambasadeurs op hun matje nadat Israel reageerde door op bezette gebieden aan Westelijke Jordaan oever en in Oost-Jeruzalem 3000 nieuwe vestigingen te gaan bouwen.

Mooi dat men eindelijk denkt aan het vredesproces ipv enkel de agressieve belangen van Israel. Dat er meer landen volgen en Israel´s agressief, arrogant beleid mogen afkeuren.

Welnee, het zionisme wankelt voor geen milimeter.
:roll:

zonbron 3 december 2012 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6443017)
Welnee, het zionisme wankelt voor geen milimeter.
:roll:

2!

Lof der Zotheid 4 december 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6443008)
Je slaat wat uit je nek.

Amai, was dat maar waar! Dan zou het leven van Palestijnen er beter uitzien.

't Is niet omdat het niet met uw mening overeenstemt, dat het uit mijn nek geslagen is. Indien ge gefundeerde bewijzen hebt, zal ik ze graag lezen, en dan eventueel mijn mening herzien. Het volstaat echter niet om anti-Israël en pro-Hamas te zijn om de waarheid in pacht te hebben en van een andere mening te zeggen dat het uit de nek geslagen is.

Tamam 4 december 2012 11:30

"pro-Hamas" ?? :lol:

Lof der Zotheid 4 december 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6443538)
"pro-Hamas" ?? :lol:

Is dat alles wat ge te zeggen hebt? Niks inhoudelijks?

Nexer 4 december 2012 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6443516)
't Is niet omdat het niet met uw mening overeenstemt, dat het uit mijn nek geslagen is. Indien ge gefundeerde bewijzen hebt, zal ik ze graag lezen, en dan eventueel mijn mening herzien. Het volstaat echter niet om anti-Israël en pro-Hamas te zijn om de waarheid in pacht te hebben en van een andere mening te zeggen dat het uit de nek geslagen is.

Naar gefundeerde bewijzen vragen terwijl ge die zelf nooit levert.

Allé, soms zijn uw bewijzen wel gefundeerd. Op leugens. Maar omdat het ergens geschreven staat en het komt overeen met uw mening, wil nog niet zeggen dat het waar en/of objectief is.

Wat het topic zelf betreft, u loopt te snel van stapel. Er zijn een aantal ambassadeurs op het matje geroepen(wat een kinderachtig taalgebruik feitelijk) en de VS heeft verklaard dat ze er niet akkoord mee zijn.

Maar gaan ze iets doen om het effectief tegen te houden? Dacht het niet.

Tamam 4 december 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6443588)
Is dat alles wat ge te zeggen hebt? Niks inhoudelijks?

Jij komt af met die dwaze beschuldiging, ik lach er gewoon even mee.

mvd 4 december 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6442844)

Als dat zo is waarom is Palestina dan nog geen onafhankelijk erkende staat? Waaom bouwen de Palestijnen dan geen nederzettingen in Israel?

Dixie 4 december 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6443775)
Als dat zo is waarom is Palestina dan nog geen onafhankelijk erkende staat? Waaom bouwen de Palestijnen dan geen nederzettingen in Israel?

waarom verkozen ze de VN resolutie in 1948 niet goed te keuren ipv 70+ jaar oorlogen en terrorisme tegen Joden te plegen?

Weyland 4 december 2012 15:59

Israëls vergissing was de laatste verderzetting van het uitbouwen van nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever als zogenaamde vergelding voor de raketten van o.a. Hamas. Dit is erbarmelijk slechte PR uiteraard.

Dixie 4 december 2012 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6444107)
Israëls vergissing was de laatste verderzetting van het uitbouwen van nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever als zogenaamde vergelding voor de raketten van o.a. Hamas. Dit is erbarmelijk slechte PR uiteraard.

dat is waar, volgens mij ligt dit aan het hamasregime in Gaza, ben er zeker van dat men met Fatah wel tot een oplossing zou kunnen komen

D'ARTOIS 4 december 2012 17:14

Wat Nexer zegt laat mij dan weer vertalen dat van een terugroeping van ambassadeurs uit Israël tot op heden niets is gebleken.

Op het matje roepen is een totaal ander verhaal en houdt feitelijk niets in - een klap op een lege zak, zei Heinrici dan.

Lallen en brallen - dat is de hedendaagse politiek.

Lof der Zotheid 4 december 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6443775)

Dat ligt aan de individuele steun van de Yankees, en de Yankees alleen. Maar om dat internationale steun te gaan noemen, gaat wel erg ver.

Lof der Zotheid 4 december 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6443707)
Jij komt af met die dwaze beschuldiging, ik lach er gewoon even mee.

1. Ge kunt niet hardcore anti-Israël zijn zonder op zijn minst enige sympathie hebben voor Hamas. Anders hoor ik graag uw precieze standpunt.
2. Het is niet het enige dat ik in mijn post gezegd heb. Daar hebt ge niet op gereageerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be