Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Einde Cordon in Denderleeuw? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180279)

Mr. Orange 4 december 2012 21:15

Einde Cordon in Denderleeuw?

Zie onderstaande link. Er is nog altijd geen bestuursakkoord en NVA en CD&V zijn van plan de hulp van het VB in te roepen.

Aangezien Groen en SPa met PVDA in zee gaan in een Antwerps district, zie ik hier geen graten in. Als je extreemlinks gedoogt, dan ook extreemrechts.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21204_00391017

peter1962 4 december 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 6444580)
Zie onderstaande link. Er is nog altijd geen bestuursakkoord en NVA en CD&V zijn van plan de hulp van het VB in te roepen.

Aangezien Groen en SPa met PVDA in zee gaan in een Antwerps district, zie ik hier geen graten in. Als je extreemlinks gedoogt, dan ook extreemrechts.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21204_00391017

Daar maak ik me niet druk over, dit zal nooit gebeuren. Met gaat vanuit de nationale partijbesturen nooit toelaten dat een paar lokale potentaten met te groot ego om een compromis te maken gaan ontsnappen aan hun verantwoordelijkheid door er het blok bij te trekken. In geen enkele partij zal men dat tolereren.

'XIII' 4 december 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6444592)
Daar maak ik me niet druk over, dit zal nooit gebeuren. Met gaat vanuit de nationale partijbesturen nooit toelaten dat een paar lokale potentaten met te groot ego om een compromis te maken gaan ontsnappen aan hun verantwoordelijkheid door er het blok bij te trekken. In geen enkele partij zal men dat tolereren.

Leg mij dan eens uit waarom men de communisten van de PVDA wel tolereert?

manta 4 december 2012 23:24

Citaat:

Als ze het Vlaams Belang er bij halen om te kunnen besturen gaan ze hun verantwoordelijkheid net niet uit de weg, dan doen ze wat ze moeten doen, besturen...

'XIII' 4 december 2012 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6444729)
Als ze het Vlaams Belang er bij halen om te kunnen besturen gaan ze hun verantwoordelijkheid net niet uit de weg, dan doen ze wat ze moeten doen, besturen...

inderdaad, dat is hetzelfde voorwendsel als de Vlaamse traditionelen gebruikt hebben om Di Rupo I op de been te helpen. "We kunnen het land niet onbestuurd achterlaten."

peter1962 5 december 2012 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6444722)

Het cordon sanitaire is voor iedereen die de politiek volgt duidelijk, er bestaan tonnen lectuur over. Wees er maar zeker van dat ook n-va het niet zal toelaten overigens.

gertc 5 december 2012 08:02

Citaat:

Bedoel je dat Tobback de SP.A. leden in Denderleeuw onder druk zal zetten om toch maar een akkoord met N-VA te sluiten, om VB buiten te houden?

'XIII' 5 december 2012 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6444877)
Het cordon sanitaire is voor iedereen die de politiek volgt duidelijk, er bestaan tonnen lectuur over. Wees er maar zeker van dat ook n-va het niet zal toelaten overigens.

Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen. Is de gouden regel van 'er moet bestuurd worden' die men naar voren schoof bij het creëren van Di RupoI niet van toepassing op andere situaties, ook al passen die niet in het traditionele kader? Is die stelling er alleen maar om de V-partijen buitenspel te zetten en er niet om ze in het spel te betrekken? En waarom wordt extreem-links zonder enig voorbehoud mee in het bad getrokken? Ik zal je het antwoord geven: om de V-partijen een hak te zetten. De traditionelen (de top ervan vooral) zou met de duivel een verbond aangaan om toch maar de V-partijen buitenspel te zetten, ongeacht de offers die men daarvoor moet brengen.

vlijmscherp 5 december 2012 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6444910)
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen.

simpel, als N-VA nu met het VB in zee gaat, betekent dat een gigantische nederlaag in 2014. het feit dat ook CD&V mee in de coalitie zou stappen, is compleet irrelevant, het gaat erover om de N-VA in de extreem-rechtse hoek te zetten.

'XIII' 5 december 2012 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6444911)
simpel, als N-VA nu met het VB in zee gaat, betekent dat een gigantische nederlaag in 2014. het feit dat ook CD&V mee in de coalitie zou stappen, is compleet irrelevant, het gaat erover om de N-VA in de extreem-rechtse hoek te zetten.

Dus... onbestuurbaarheid is ok zolang men maar het VB in het cordon houdt. Of was de reden waarom de traditionelen in Vlaanderen mee in het bootje stapten met de PS tegen de N-VA maar een drogreden?

peter1962 5 december 2012 08:39

Citaat:

Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen.

het heeft geen zin om voor de zoveelste keer dwaalsporen te volgen, het cordon sanitaire is gemaakt voor het vlaams blok en enkel voor hen. Indien een partij, of de partijen samen dat willen uitbreiden dan moeten ze daarover het debat maar openen. En van de pvda moet ik al even veel hebben als jij : niets dus. Maar redeneringen opbouwen rond een andere partij verandert niets aan het feit dat het cordon het onmogelijk maakt om op lokaal vlak een bestuursakkoord met het blok te maken. Maar dat weet jij heel goed hee :lol:

'XIII' 5 december 2012 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6444918)
het heeft geen zin om voor de zoveelste keer dwaalsporen te volgen, het cordon sanitaire is gemaakt voor het vlaams blok en enkel voor hen. Indien een partij, of de partijen samen dat willen uitbreiden dan moeten ze daarover het debat maar openen. En van de pvda moet ik al even veel hebben als jij : niets dus. Maar redeneringen opbouwen rond een andere partij verandert niets aan het feit dat het cordon het onmogelijk maakt om op lokaal vlak een bestuursakkoord met het blok te maken. Maar dat weet jij heel goed hee :lol:

Waarom is men dan inconsequent en tolereert men extreem-links? Omdat het cordon een extreem-linkse geitenwollen uitvinding is? Ik zoek de consequentie, maar zie een pak hypocrisie.

vlijmscherp 5 december 2012 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6444916)
Dus... onbestuurbaarheid is ok zolang men maar het VB in het cordon houdt. Of was de reden waarom de traditionelen in Vlaanderen mee in het bootje stapten met de PS tegen de N-VA maar een drogreden?

wat versta jij nu in feite niet?

1) met het VB wilt niemand een coalitie maken, zelfs de N-VA niet. Dit heeft niets met andere partijen zoals de PVDA te maken, wel enkel en alleen met het VB.
2) als de N-VA ergens toch een coalitie maakt met het VB, zal het onmiddellijk gebrandmerkt worden als extreem-rechts en pakken stemmen verliezen. ook als andere partijen mee in die coalitie stappen.

peter1962 5 december 2012 08:47

Citaat:

Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen. Is de gouden regel van 'er moet bestuurd worden' die men naar voren schoof bij het creëren van Di RupoI niet van toepassing op andere situaties, ook al passen die niet in het traditionele kader? Is die stelling er alleen maar om de V-partijen buitenspel te zetten en er niet om ze in het spel te betrekken? En waarom wordt extreem-links zonder enig voorbehoud mee in het bad getrokken? Ik zal je het antwoord geven: om de V-partijen een hak te zetten. De traditionelen (de top ervan vooral) zou met de duivel een verbond aangaan om toch maar de V-partijen buitenspel te zetten, ongeacht de offers die men daarvoor moet brengen.

Zucht... daar gaan we weer : de mythe van de V-partijen...

Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit.
Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden.
Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming.

'XIII' 5 december 2012 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6444923)
wat versta jij nu in feite niet?

1) met het VB wilt niemand een coalitie maken, zelfs de N-VA niet. Dit heeft niets met andere partijen zoals de PVDA te maken, wel enkel en alleen met het VB.
2) als de N-VA ergens toch een coalitie maakt met het VB, zal het onmiddellijk gebrandmerkt worden als extreem-rechts en pakken stemmen verliezen. ook als andere partijen mee in die coalitie stappen.

En jij vindt dat connsequent? Allemaal blindelings achter geitenwollensokker en communist Geysels aan.

peter1962 5 december 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6444898)
Bedoel je dat Tobback de SP.A. leden in Denderleeuw onder druk zal zetten om toch maar een akkoord met N-VA te sluiten, om VB buiten te houden?

Wat tobback al dan niet zal doen weet ik niet, dat is het punt niet. Politici van alle partijen min het VB moeten maar zien dat ze er onderling uitkomen en een compromis maken. Het cordon is een gegeven, dat kun je niet eventjes in de kast stoppen omwille van een lokaal probleem.

'XIII' 5 december 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6444925)
Zucht... daar gaan we weer : de mythe van de V-partijen...

Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit.
Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden.
Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming.

Je weet verduiveld goed dat het me niet om het VB te doen is. Het gaat hem mij om het consequent aan politiek doen, het niet de zaak naar zijn hand zetten, alleen maar waar het je uitkomt. Die hypocrisie is er voor mij te veel aan.

Helias 5 december 2012 10:08

Ik heb er geen probleem mee. Maar het gaat niet gebeuren. Voor de deadline er is zullen VLD of Cd&V van kamp veranderen.

Wiley E Coyote 5 december 2012 10:17

Het risico is natuurlijk dat bij geheime stemming er dus gemeenteraadsleden kunnen zijn die tegen de partijlijn stemmen... mensen die misschien niet akkoord zullen zijn om het cordon te breken... de vraag is natuurlijk of het zo ver zal komen: ofwel gaat VLD alsnog overstag ofwel CD&V: men heeft immers nog meer dan een maand om uit de impasse te geraken en dus om een dergelijke geheime stemming te vermijden.

Kallikles 5 december 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6444722)

Je zegt zelf dat alle partijen blindelings (dat betekent dus consequent) een communist volgen. Als je dus gelijk zou hebben en alle partijen een communist consequent volgen, dan gaan ze toch geen communisten uitsluiten?

Dat zou dan pas inconsequent zijn! :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be