Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse partijen geloven niet in een Di Rupo II (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180317)

matthias999 5 december 2012 21:53

Vlaamse partijen geloven niet in een Di Rupo II

http://www.knack.be/nieuws/belgie/mi...0218044831.htm

Citaat:

Minister van Financiën Steven Vanackere mikt in 2014 niet op een regering Di Rupo II. Dat verklaarde hij in De Kruitfabriek op Vier.

Vanackere was uitgenodigd met zijn collega-vicepremiers Johan Vande Lanotte en Alexander De Croo. "Ik denk niet dat iemand van ons mikt op een regering Di Rupo II", zei de CD&V'er. "Laat ons niet vergeten dat deze regering geen meerderheid heeft aan Vlaamse zijde."

De andere twee vicepremiers bleven desgevraagd meer op de vlakte. Volgens De Croo zal de wenselijkheid van een dergelijke regering onder meer afhangen van wat er nog kan worden gerealiseerd in deze legislatuur.

Communicatie is een pijnpunt

De drie ministers gaven ook toe dat de federale regering het afgelopen jaar haar verwezenlijkingen niet altijd even goed heeft overgebracht. "Onze communicatie kon stukken beter", zei Vanackere. "Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt, het komende jaar moeten we beter communiceren", gaf ook Vande Lanotte aan.

De drie vinden niet dat Elio Di Rupo zelf iets te verwijten valt in zijn omgang met pers en publiek. "Zijn stijl sluit meer aan bij een presidentiële benadering", zei De Croo, die de premier loofde om zijn reflecterende aanpak. (Belga/INM)
Interessant artikel, blijkbaar verloopt de samenwerking dan toch niet zo optimaal als ze ons willen wijsmaken. Dat de armoede in Vlaanderen met de dag stijgt dankzij deze "mislukte" regering kan hun natuurlijk niet deren, zolang ze de postjes maar kunnen behouden!!!!

fonne 5 december 2012 22:08

Ze gaan volgend jaar "beter communiceren'. Ze bedoelen: verkiezingscampagne voor 2014 voeren en zo hard mogelijk op N-VA kappen (genre Eric Van Rompuy). Er is maar één detail: in tegenstelling van de plechtige beloftes van Steven Vanackere werd er geen begroting voor 2014 opgesteld samen met die van 2013, en zullen ze dat dus eind volgend jaar moeten doen, met 7 tot 8 Miljard Euro extra besparingen. Mooi vooruitzicht zo enkele maanden voor de verkiezingen.

Amon_Re 5 december 2012 22:10

Di Rupo heeft ze nog steeds stevig bij de kloten

stuyckp 5 december 2012 22:10

Ze willen wel degelijk verder doen, maar durven dat uiteraard nu niet openlijk toe te geven. Dat doen ze pas na de verkiezingen.

stuyckp 5 december 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6445992)
Di Rupo heeft ze nog steeds stevig bij de kloten

2

fonne 5 december 2012 22:13

Di Rupo start verkiezingscampagne 2014 nu officiêel op.

Di Rupo: ‘Geen redenen om te geloven dat N-VA in 2014 zal zegevieren'

Ik vraag me stilletjes aan af of ze niet van plan zijn de verkiezingen te vervroegen en dan de echte zware problemen aan N-VA over te laten.

Bierke 5 december 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6445999)

Ik vraag me stilletjes aan af of ze niet van plan zijn de verkiezingen te vervroegen en dan de echte zware problemen aan N-VA over te laten.

Schitterend toch af en toe reclame maken ... nee nee geen carpe diem voor Elio, hij denkt verder :) :)

Brakelaar 5 december 2012 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6445999)

hij zit met stront in zijn broek!:lol:

Xenophon 5 december 2012 22:53

Citaat:

Origineel geplaatst door het ACW

Minister van Financiën Steven Vanackere mikt in 2014 niet op een regering Di Rupo II.
Niettemin zal het toch die regering zijn die ze gaan vormen, het zal die zijn of het zal geen zijn.

'XIII' 5 december 2012 22:59

Correctie van de titel: Vermeende Vlaamse partijen....

'XIII' 5 december 2012 23:15

Vanackere ziet het Dexia/Arco-spook voor zijn eigen ACW opduiken.

daiwa 6 december 2012 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6445989)
Ze gaan volgend jaar "beter communiceren'. Ze bedoelen: verkiezingscampagne voor 2014 voeren en zo hard mogelijk op N-VA kappen (genre Eric Van Rompuy). Er is maar één detail: in tegenstelling van de plechtige beloftes van Steven Vanackere werd er geen begroting voor 2014 opgesteld samen met die van 2013, en zullen ze dat dus eind volgend jaar moeten doen, met 7 tot 8 Miljard Euro extra besparingen. Mooi vooruitzicht zo enkele maanden voor de verkiezingen.

En deze keer zullen ze het niet over de verkiezingen heen kunnen tillen. :lol:

Tommm 6 december 2012 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6445976)

Interessant artikel, blijkbaar verloopt de samenwerking dan toch niet zo optimaal als ze ons willen wijsmaken. Dat de armoede in Vlaanderen met de dag stijgt dankzij deze "mislukte" regering kan hun natuurlijk niet deren, zolang ze de postjes maar kunnen behouden!!!!

Alweer een kritische, beargumenteerde blik van Matthias. :roll:
Ik heb maar één mooi voorbeeldje van wat Bart"ik ben een beetje labiel de laatste tijd" De Wever wil aanrichten in Antwerpen: sluiten van sociale restaurants. Laten we niet besparen op wat De Wever(en ander politici) op federaal, Vlaams, Gemeentelijk vlak verdienen maar laten we wat arme stumperds verder in de stront duwen. Alweer een mooi initiatief van de grote leider.

Gwylan 6 december 2012 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6445989)

Ze zouden die begroting uit schrik ook over de datum der verkiezingen kunnen tillen, mijnheer Fonne. Niets nieuws voor hen, nietwaar.

Gwylan 6 december 2012 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6446224)
En deze keer zullen ze het niet over de verkiezingen heen kunnen tillen. :lol:

Er is niets wat niet kan dat deze regering Di Rupo niet kan.

(mmja, ik heb het zelf ook tweemaal moeten lezen, maar het is precies wat ik bedoel)

De schoofzak 6 december 2012 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6446051)
Correctie van de titel: Vermeende Vlaamse partijen....

2

(om beter de bedoeling aan te geven: vermeend-Vlaamse partijen)

Henri1 6 december 2012 07:08

Citaat:

Di Rupo is dus maar een dépanneur ?

maddox 6 december 2012 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6446307)
Di Rupo is dus maar een dépanneur ?

Neen, een camoufleur, bricoleur en blatante leugenaar.
Maar dat laatste is eerder eigen aan het politicus zijn, dan aan de man zelve.

Travis66 6 december 2012 07:51

Citaat:

Och, eigelijk is deze regering zo slecht nog niet. Ze hebben maar twee jaar om de boel om zeep te helpen, dus de schade blijft min of meer beperkt.
En aan de andere kant, het is dankzij het vormen van deze regering dat BDW na 2014 verder zal kunnen gaan dan wat mogelijk had kunnen zijn in 2010.

Eigelijk zouden we blij moeten zijn dat Di Rupo even heeft mogen spartelen.

knip 6 december 2012 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6446229)
Alweer een kritische, beargumenteerde blik van Matthias. :roll:
Ik heb maar één mooi voorbeeldje van wat Bart"ik ben een beetje labiel de laatste tijd" De Wever wil aanrichten in Antwerpen: sluiten van sociale restaurants. Laten we niet besparen op wat De Wever(en ander politici) op federaal, Vlaams, Gemeentelijk vlak verdienen maar laten we wat arme stumperds verder in de stront duwen. Alweer een mooi initiatief van de grote leider.

Vent toch,

Gij zijt echt geobsedeerd door Bart De Wever.
Het zit u echt wel hoog hé kadee.
Als eens langs een Psychiater langsgeweest...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be