Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Vrijdag = D-Day (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180328)

Blue Sky 6 december 2012 10:08

Vrijdag = D-Day

Beste mensen,

Morgen wordt er aardig wat sneeuw verwacht. Dit lijkt me een buitenkansje om het filerecord van vorig jaar, 1275 km, te verbreken. Bij deze wil ik dan ook zo veel mogelijk mensen mobiliseren om dit record wat scherper te stellen. Gepensioneerden, mensen die verlof hebben, … gelieve morgen allemaal met de auto de baan op te gaan zodat we kunnen slagen in deze uitdaging en België om de wereldkaart te plaatsen.

Wij danken u alvast voor uw inzet en medewerking.

giserke 6 december 2012 10:13

Ik heb een maand geleden voor morgen congé gevraagd voor de sneeuw.

Blue Sky 6 december 2012 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6446429)
Ik heb een maand geleden voor morgen congé gevraagd voor de sneeuw.

U had in uw glazen bol gekeken?

giserke 6 december 2012 10:16

het was wel in glas, maar het was geen bol.

Liederik 6 december 2012 10:21

Ik moet om 12.00 in Brussel (allez, in Jette...) zijn. Wat denk je; om 05.00 vertrekken, of toch veilig spelen en 04.30 pakken? :-)

giserke 6 december 2012 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6446440)
Ik moet om 12.00 in Brussel (allez, in Jette...) zijn. Wat denk je; om 05.00 vertrekken, of toch veilig spelen en 04.30 pakken? :-)

Recht van het café naar je werk.

droge humor kassa404 6 december 2012 18:10

Vrijdag is WFH dag

Weyland 6 december 2012 18:17

Met de auto naar de unief gaan, in Gent de meest autovriendelijke stad? Ge zult zonder mee moeten. ;)

manta 6 december 2012 18:44

Wegentaks ==> goede berijdbare wegen... Niet?

Blue Sky 6 december 2012 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6447166)
Wegentaks ==> goede berijdbare wegen... Niet?

Dat is een beetje een zowel een irrealistisch als onzinnige opmerking gezien de omstandigheden. Het is natuurlijk in de eerste plaats aan de automobilisten zelf om hun voorzorgen te nemen en zich aan te passen aan de situatie door vb hun voertuig uit te rusten met winterbanden en hun rijgedrag aan te passen. Zoals steeds zullen velen wederom de schuld afschuiven op de overheid bij ongeval, niettegenstaande het natuurlijk in de eerste plaats hun eigen verantwoordelijkheid is.

Micele 7 december 2012 23:34

Is er een probleem als je met winterbanden rijdt ?

Voor mij alleszins niet. :-)

Best al dat strooigedoe afschaffen dan leren ze het wel. ;-)

PeterCC 7 december 2012 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6449148)
Is er een probleem als je met winterbanden rijdt ?

Voor mij alleszins niet. :-)

Best al dat strooigedoe afschaffen dan leren ze het wel. ;-)

Ik heb vandaag geen probleem gehad met de sneeuw om het werk te bereiken (mijn route loopt volledig over secundaire en tertiaire wegen).
Maar wat mij wel onnodige tijd heeft doen verliezen was het gedrag van een aantal sukkelaars die niet in staat bleken tot een redelijk rijgedrag. Aan 20-30 waar je vlot 50-60 kan dat vreet toch aan je zenuwen.

manta 8 december 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6447440)
Dat is een beetje een zowel een irrealistisch als onzinnige opmerking gezien de omstandigheden. Het is natuurlijk in de eerste plaats aan de automobilisten zelf om hun voorzorgen te nemen en zich aan te passen aan de situatie door vb hun voertuig uit te rusten met winterbanden en hun rijgedrag aan te passen. Zoals steeds zullen velen wederom de schuld afschuiven op de overheid bij ongeval, niettegenstaande het natuurlijk in de eerste plaats hun eigen verantwoordelijkheid is.

Uiteraard schuiven we de schuld naar degenen aan wie we betalen voor 't geen we gebruiken.
Zeker als diezelfde ontvanger van al die centen ons nog eens extra wil laten betalen voor nog maar eens een setje banden. We rijden al op asfalt dat op geen bal trekt en dan moeten wij ons er nog eens aan aanpassen...:?
Volgt u trouwens dezelfde logica voor de onberijdbare fietspaden?

Blue Sky 11 december 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6449791)
Uiteraard schuiven we de schuld naar degenen aan wie we betalen voor 't geen we gebruiken.
Zeker als diezelfde ontvanger van al die centen ons nog eens extra wil laten betalen voor nog maar eens een setje banden. We rijden al op asfalt dat op geen bal trekt en dan moeten wij ons er nog eens aan aanpassen...:?
Volgt u trouwens dezelfde logica voor de onberijdbare fietspaden?

Ik pas mij aan en rij met een aangepaste fiets met speciale banden wanneer de weersomstandigheden daarom vragen. Ik neem dus mijn verantwoordelijkheid, temeer daar het om mijn eigen veiligheid gaat en je daar dus in de eerste plaats zelf voor instaat. Voor mij moeten ze niets aan die fietspaden doen, ik rij het liefste door een dik pak sneeuw, gaat bijzonder goed.

Ik rij natuurlijk niet alleen en er zijn ook schoolgaande kinderen die fietsend naar school gaan. Voor hen misschien gewoon met een borstelwagen de sneeuw wegborstelen en in extreme omstandigheden wat zout strooien ( wanneer het erg glad dreigt te worden; ijzelvorming).

Blue Sky 12 maart 2013 09:28

Yeah buddy.

Scherven A. Mok 12 maart 2013 10:05

Vermits de drek op de baan voor meer dan 90 decibel lawaai zorgt wanneer auto's harder dan 10 km/uur gaan kan het autoverkeer maar beter verboden worden vandaag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be