![]() |
De mensheid heeft geen "taak" op aarde...
Er is misschien wel een kosmische redenen waarom we bestaan op aarde.
Maar dat "god" ons een taak geeft op aarde om een of andere redenen, is ZO simplistisch dat het kan gezien worden als godslaster. |
Mijn taak: van mijn leven genieten, aangezien ik hier maar 1 keer ben
|
Eén keer maar?
|
Citaat:
|
Ik had het juist over het hebben van géén taak!
|
Onze taak bestaat erin ons volk en ons nageslacht een goede toekomst te bezorgen, en hen te behoeden tegen alle vormen van onheil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had géén taak, maar jullie zijn er wel...... |
Citaat:
Misschien verandert dit moest ik zelf ooit kinderen hebben, maar voorlopig is mijn geluk belangrijker dan het geluk van de mensen na mij |
Citaat:
|
Citaat:
Maar is dat instinct bewust of onbewust? Kiezen wij of is het gewoon een onweerstaanbare drang?:| |
Ik denk ook niet dat de mens een gegeven en universele taak heeft. Ik heb al lang aanvaard dat "het leven" volledig at random is en dat er geen diepere betekenissen zijn. Dat wil niet zeggen dat je jezelf( of maatschappij) geen taak kan geven.
|
Citaat:
Trouwens, wie sprak hier over kinderen? Ik bedoel dat iets algemener, ONS nageslacht, gewoon de volgende generaties dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Een wereldverslechteraar daarentegen is altijd aan het vitten hoe hij het nog slechter kan maken.....;-) |
Citaat:
Ik leeft maar 1 keer, en ik wens te genieten van die 1 keer. U kunt het vergelijken met maar 1 keer in uw leven naar een pretpark te mogen, denk daar eens over na. |
Citaat:
|
Citaat:
er zijn slechts clans, volkeren, families, populaties, naties etc. die onderling strijd voeren om heerschappij. het kan een tijdje goed gaan, en vredig zijn. maar dan is er plaatstekort, voedseltekort, watertekort, olietekort of wat dan ook. en dan vormen zich weer groepen. en zal er weer gevochten worden. spaar je commentaar. dit is geen mening, maar een feit. je commentaar kan hoogstens een mening zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be