Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussels Airlines of Sabena 2 vraagt steun en dan weer niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180384)

RASPOUTINE 6 december 2012 17:54

Brussels Airlines of Sabena 2 vraagt steun en dan weer niet.
 
Na Dexia kwam er Belfius.
En na Sabena kwam er Brussels Airlines.
De gewone mensen in dit land hebben geleerd om low cost te vliegen.
Schijnbaar kunnen de top ambtenaren, politici en betere classe dat niet.

Zij blijven Belgisch vliegen.
Misschien kan N-VA de passagierlijsten ne keer opvragen en ook ne keer kijken hoeveel dat eeniederen betaald of is het zoals in de tijd van Sabena voor sommigen "gratis" �* la Stevaert...

Dat zij het nu allemaal zelf zouden betalen zoals liberalen dat zouden moeten doen/kunnen, maar nee, het lukt hen maar niet.

Ze blijven maar komen bellen...

Wij die spaarzaam vliegen wij moeten hun vluchten sponsoren.

Het is een kwestie van werkgelegenheid zegt men dan.

Dat hebben wij bij Dexia ook gehoord en hoeveel werknemers blijven er vandaag over voor al de waarborgen die wij gesteld hebben.


Dus ceçi est une pipe, en naargelang wie aan die pijp trekt , krijgt ook het publiek geld.

Maar de conclusie is duidelijk wij worden langs alle kanten zachtjes gepijpt.

Dat die liberalen zich niet schamen is niet te geloven.

Het vandaag catalogeren onder "neo-liberalisme" is vandaag zacht uitgedrukt.

Het is gewoon binnen de "dictatuur" van iedereen kent bons en iedereen helpt alleen ons, een schande zonder naam.

En waarom zou de staat, vermits het van Europa toch allemaal mag zolang het maar om vrienden gaat het niet voor allen doen. Ik bedoel alle bedrijven in nood?

Als u bedrijf op punt staat van failliet te gaan is de vraag, waarom krijgt u geen publiek geld of een waarborg ?
Wat is in discriminatie het verschil tussen 1 en 10 en 1000 en 10.000 werknemers?

Terwijl dat de Nationale bank 410 miljoen geeft aan het IMF ,met ja u hebt het goed gelezen…een Blegische staatswaarborg direct van Di Rupo. Net zoals het publiek geld voor Brussels Airlines ook van Di Rupo zal komen.

En geen enkel liberaal die er maar aan denk om de stekker uit te trekken. Maar ja op die mensen kun je niet rekenen…

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...idssteun.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1/home/1601...it/index.dhtml

Terwij dat de Cyprioten ook al in de rij staan om hulp. Wanner is het aan België?

Het "liberalisme" is zelf met de hulp van het "neo" FOUTU en toch blijven ze er massaal geld in pompen om hun postjes en zakgeld te redden.

En dat kan tussen de lafaarden die jullie zijn. Ik heb al gegeven en ben bereid van meer te geven als jullie dat ook doen.

Wij beginnen met: 2014 een onafhankelijk Vlaanderen die ons van het Blegisch profitariaat zal verlossen of wil u dat uw kinderen en kleinkinderen en uzelf blijft betalen voor die profiteurs?

Shadowke 6 december 2012 18:24

er is meer nodig dan een onafhankelijk Vlaanderen om van dat Belgisch profitariaat af te zijn want de kans is groot dat een onafhankelijk Vlaanderen dat profitariaat verder zet.

en de Vlamingen verdienen dit niet!

RASPOUTINE 6 december 2012 18:30

Vertel het verder
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6447138)
er is meer nodig dan een onafhankelijk Vlaanderen om van dat Belgisch profitariaat af te zijn want de kans is groot dat een onafhankelijk Vlaanderen dat profitariaat verder zet.

Ik ben ervan overtuigd en zelfs meer, dat wij ons vlaanderen wel baas kunnen na 2014.
Vergeet niet dat wij dan nog maar een regering hebben, een parlement en gedaan met al die ingewikkelde schakkels waar niemand nog aan uit kan.

En het belangrijkste, gedaan met betalen.
Alle posten moeten voor betaling worden nagezien en zeker de te betalen pensioen. Nee, het zal een Vlaanderen worden van "goed bestuur".
In geval van niet zullen wij die verkozen zijn er afsmijten.
Vanfa die dag zullen Vlamingen alleen nog maar voor hun toekomst gaan en niets anders. Vertel het verder.

Hypochonder 6 december 2012 18:33

Men zei het gisteren in Het Nieuws of Ter Zake: een piloot kost in België €138.000 bruto per jaar, in Ierland kost dezelfde piloot €108.000 per jaar. Zoiets is gewoonweg niet vol te houden op zo'n internationale markt.

En Di Fluppo maar volhouden dat het goed gaat en dat ze goed bezig zijn...

kelt 6 december 2012 18:35

Is het niet.....euh....extreem ironisch dat Ryanair,low-cost-maatschappij,zich eigenlijk specialiseert op routes binnen RIJKE gebieden met goedkoper personeel ,terwijl SN-Brussels-Airline,"normale cost-maatschappij" zich er op beroemd veel verbindingen te hebben met...ARME..landen,uitgevoerd met duurder personeel?

Kijk,beiden ontvangen wel vormen van overheidssteun,maar het lijkt me dat de ene een veel efficienter business voert dan de ander.De "goedkope" rekent straks zelfs geld aan voor het gebruiken van zijn websites......en ze zullen er mee weg komen! :lol:

Shadowke 6 december 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6447143)
Ik ben ervan overtuigd en zelfs meer, dat wij ons vlaanderen wel baas kunnen na 2014.
Vergeet niet dat wij dan nog maar een regering hebben, een parlement en gedaan met al die ingewikkelde schakkels waar niemand nog aan uit kan.

En het belangrijkste, gedaan met betalen.
Alle posten moeten voor betaling worden nagezien en zeker de te betalen pensioen. Nee, het zal een Vlaanderen worden van "goed bestuur".
In geval van niet zullen wij die verkozen zijn er afsmijten.
Vanfa die dag zullen Vlamingen alleen nog maar voor hun toekomst gaan en niets anders. Vertel het verder.

kan je mij die garanties geven mijn beste Raspoutine?

DucDEnghien 6 december 2012 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6447152)
Is het niet.....euh....extreem ironisch dat Ryanair,low-cost-maatschappij,zich eigenlijk specialiseert op routes binnen RIJKE gebieden met goedkoper personeel ,terwijl SN-Brussels-Airline,"normale cost-maatschappij" zich er op beroemd veel verbindingen te hebben met...ARME..landen,uitgevoerd met duurder personeel?

Kijk,beiden ontvangen wel vormen van overheidssteun,maar het lijkt me dat de ene een veel efficienter business voert dan de ander.De "goedkope" rekent straks zelfs geld aan voor het gebruiken van zijn websites......en ze zullen er mee weg komen! :lol:

De Afrika routes (routes met arme landen) zijn de meest winstgevende van SN-Brussels.

RASPOUTINE 7 december 2012 12:06

T'is gedaan!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6447148)
Men zei het gisteren in Het Nieuws of Ter Zake: een piloot kost in België €138.000 bruto per jaar, in Ierland kost dezelfde piloot €108.000 per jaar. Zoiets is gewoonweg niet vol te houden op zo'n internationale markt.

En Di Fluppo maar volhouden dat het goed gaat en dat ze goed bezig zijn...

Juist daarom, het is niet omdat België kamikazen zijn dat wij ze moeten blijven volgen.
Laat ze maar alleen in de maas springen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=170060


Ordentelijk scheiden is dat zoveel gevraagd?


Sire, het is afgelopen
Dank u voor alle bewezen diensten en geniet verder van uw boot samen met Filip die toch liever iets anders zal doen.
Ik veronderstel dat Saxe-Coburgh verder geen bijdragen v&an ons zal nodig hebben.
Het gaat u goed Sire.

PS
Neem a.u.b al uw vriendjes mee.

MIP 13 december 2012 21:34

vluchten kan niet meer

Scorpio 13 december 2012 21:57

Het probleem met Brussels Airlines is niet zozeer dat het een inefficiënt bedrijf is, het is een combinatie van enkele zaken:
-de eerder vermelde veel hogere loonkost in België vergeleken met Ierland;
-het feit dat Ryanair daarbovenop ook nog eens royaal gesponsord wordt door de Waalse overheid. Ryanair is met voorsprong de meest gesubsidieerde luchtvaartmaatschappij van Europa. Ik meen gehoord te hebben dat de subsidies in Charleroi zo'n 30 Euro per passagier bedragen. Als Brussels Airlines diezelfde subsidies zou krijgen zou het op slag rendabel zijn! Werk dan ook nog eens de loonkostkloof weg, en het wordt nog een pak beter.

Simpel gezegd: als Brussels Airlines met dezelfde wapens zou strijden als Ryanair, zou het een kerngezond bedrijf zijn. Om de dingen maar even in perspectief te zetten...

RASPOUTINE 14 december 2012 11:53

Lumumba versus Boudewijn en consorten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIP (Bericht 6455971)
vluchten kan niet meer

Inderdaad de "Lumumba" zaak komt er voor sommigen aan...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Patrice_Lumumba

Welke rol heeft "l'homme �* la pipe" juist gespeeld in Congo is ook een goede vraag?
Hoe zuiver zijn onze senatoren?

RASPOUTINE 10 april 2020 08:29

Steun - ook in 2012?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be