Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   het Belgenland schittert in de hemel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180390)

HOUZEE ! 6 december 2012 20:27

het Belgenland schittert in de hemel

Prachtige foto vandaag op HLN :

Zo mooi he, vanuit de lucht. Als buitenaardse wezens ooit besluiten om de aarde een bezoekje te brengen, dan zal hun oog eerst op België vallen. :D

Eigenlijk toont dit toch weer eens de welvaart van ons kleine landje aan he. En de Vlaming maar klagen dat we straks zonder electriciteit gaan zitten

quercus 6 december 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6447356)

Zo mooi he, vanuit de lucht. Als buitenaardse wezens ooit besluiten om de aarde een bezoekje te brengen, dan zal hun oog eerst op België vallen. :D

Eigenlijk toont dit toch weer eens de welvaart van ons kleine landje aan he. En de Vlaming maar klagen dat we straks zonder electriciteit gaan zitten

Als ik die foto bekijk dan zie ik niet zozeer uw "Belgen"land schitteren maar wél Vlaanderen.

Anderzijds is al dat artificieel licht dat onze planeet uitstraalt niet zozeer een reden om euforisch te zijn. Het impliceert eigenlijk dat we nog steeds véél te veel energie aan het verkwanselen zijn.

Perzik 6 december 2012 21:11

De kust is ook goed verlicht precies :)

Amon_Re 6 december 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6447356)

Gewoon een vraagje, heb je al eens de hemel gezien zonder lichtvervuiling?

HOUZEE ! 6 december 2012 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6447361)
Als ik die foto bekijk dan zie ik niet zozeer uw "Belgen"land schitteren maar wél Vlaanderen.

Anderzijds is al dat artificieel licht dat onze planeet uitstraalt niet zozeer een reden om euforisch te zijn. Het impliceert eigenlijk dat we nog steeds véél te veel energie aan het verkwanselen zijn.

Het was weer eens te denken dat men deze ruimtefoto zou proberen te communautariseren.

Nietzsche 6 december 2012 22:03

Dat er daadwerkelijk mensen bestaan, die van dit topic een Vlaanderen vs België topic proberen te maken. :rofl:

HOUZEE ! 6 december 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6447465)
Gewoon een vraagje, heb je al eens de hemel gezien zonder lichtvervuiling?

ik denk dat dergelijke foto's 'overdreven' zijn, in die zin dat men ze enkel maar op enkele zeldzame plaatsen ter wereld kan nemen (ook bij afwezigheid van kunstlicht).

HOUZEE ! 6 december 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6447538)
Dat er daadwerkelijk mensen bestaan, die van dit topic een Vlaanderen vs België topic proberen te maken. :rofl:

²

stuyckp 6 december 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6447538)

Daar zal de topic titel wel niet vreemd aan zijn en gelet van wie het komt.

Libro 6 december 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6447535)
Het was weer eens te denken dat men deze ruimtefoto zou proberen te communautariseren.

Of er een milieutopic van maken...

stuyckp 6 december 2012 22:12

Citaat:

Neen dat was helemaal de bedoeling niet :roll:

Amon_Re 6 december 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6447544)
ik denk dat dergelijke foto's 'overdreven' zijn, in die zin dat men ze enkel maar op enkele zeldzame plaatsen ter wereld kan nemen (ook bij afwezigheid van kunstlicht).

Die exacte foto is geloof ik dicht bij de evenaar genomen maar zelfs in onze contreien is de hemel prachtig. En hoe meer je naar het noorden trekt hoe prominenter het noorderlicht..... Nee, de hemel die wij 's nachts zien is maar een schim van wat het zou moeten zijn.

Amon_Re 6 december 2012 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6447566)
Of er een milieutopic van maken...

Nah, die tour ga ik niet opgaan. Wou gewoon even een punt maken.

mkb 6 december 2012 22:16

Citaat:

Natuurlijk was dat te denken, je begint er zelf mee in de openingspost.

HOUZEE ! 6 december 2012 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6447580)
Natuurlijk was dat te denken, je begint er zelf mee in de openingspost.

Maar neen, ik wil een discussie introduceren over het overmatig gebruik van electriciteit 's nachts, en het doemdenken omtrent energietekorten. En toegegeven, vanuit een milieuperspectief had ik het nog niet bekeken, maar zoals amon re stelt, de hemel zou zoveel mooier ogen zonder al die overmatige verlichting. Anderzijds is toch een mooie foto van België zoals we het nog niet gezien hadden.

Mr. Orange 6 december 2012 22:30

Slimmen, ge ziet toch direct dat Vlaanderen meer verlicht is. Wallonië amper.

Nuja, das geen goed nieuws e.

lombas 6 december 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6447593)
Maar neen, ik wil een discussie introduceren over het overmatig gebruik van electriciteit 's nachts, en het doemdenken omtrent energietekorten. En toegegeven, vanuit een milieuperspectief had ik het nog niet bekeken, maar zoals amon re stelt, de hemel zou zoveel mooier ogen zonder al die overmatige verlichting. Anderzijds is toch een mooie foto van België zoals we het nog niet gezien hadden.

Hoezo je had die nog niet gezien? Wat is er nieuw aan zulke foto's?

Vigilante VL 6 december 2012 22:32

Allez, toch nog iets waar we in schitteren: lichtvervuiling! (naast onderhandelen, mobiliteit en fijnstofwaarden)

fonne 6 december 2012 22:32

Citaat:

Je spreekt over een mooie foto van België en verwijt dan dat de Vlaming teveel elektriciteit verbruikt. Dus kom nu niet zagen over het feit dat je een communautaire discussie krijgt alstublieft.

Libro 6 december 2012 22:33

Citaat:

Groot gelijk maar ik ben toch meer geïnteresseerd in wat er direct rond mij gebeurt (zeker als ik 's nachts autorijd).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be