De schoofzak |
8 december 2012 12:50 |
Onderlijveke Janssens deserteert tego zijn kiezers: zal niet zetelen
http://www.standaard.be/artikel/deta...21208_00396054
titel:
Patrick Janssens stapt uit Antwerpse gemeenteraad
Ik noem dat vaandelvlucht.
Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?
Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?
Citaat:
Patrick Janssens heeft zaterdag aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen meegedeeld dat hij vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad zal zitten. Dat maakte het kabinet van de huidige burgemeester bekend. SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren.
' De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken', zegt Janssens. ‘Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen.'
'Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moéten bewaken', gaat Janssens verder. ‘Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad.‘ Hij laat tot slot weten dat hij zich, 'net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit'.
|
|