Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Onderlijveke Janssens deserteert tego zijn kiezers: zal niet zetelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180450)

De schoofzak 8 december 2012 12:50

Onderlijveke Janssens deserteert tego zijn kiezers: zal niet zetelen

http://www.standaard.be/artikel/deta...21208_00396054

titel:
Patrick Janssens stapt uit Antwerpse gemeenteraad

Ik noem dat vaandelvlucht.

Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?

Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?

Citaat:

Patrick Janssens heeft zaterdag aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen meegedeeld dat hij vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad zal zitten. Dat maakte het kabinet van de huidige burgemeester bekend. SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren.

' De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken', zegt Janssens. ‘Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen.'

'Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moéten bewaken', gaat Janssens verder. ‘Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad.‘ Hij laat tot slot weten dat hij zich, 'net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit'.

Another Jack 8 december 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6449585)

titel:

Ik noem dat vaandelvlucht.

Of heeft hij op voorhand gezegd aan zijn kiezers: kies mij of ik geef mijn ontslag ?

Is hij te schoon om in nederigheid oppositie te voeren?
Of is dat te moeilijk ?

Niet iedereen vindt het leuk om werkloos in de oppositie functies te cumuleren.

Oeps.

Vigilante VL 8 december 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6449598)
Niet iedereen vindt het leuk om werkloos in de oppositie functies te cumuleren.

Oeps.

't Is net andersom. De Janssens heeft geen zin om zich in moeilijke thema's in te graven, want daar is hij veel te incompetent, lui en laf voor.

In de RvB van Dexia zit hij veel meer op z'n gemak.

Another Jack 8 december 2012 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6449604)
't Is net andersom. De Janssens heeft geen zin om zich in moeilijke thema's in te graven, want daar is hij veel te incompetent, lui en laf voor.

In de RvB van Dexia zit hij veel meer op z'n gemak.

Moeilijke thema's op een gemeenteraad??

'XIII' 8 december 2012 13:09

De Opperrat verlaat het schip.

Citaat:

Patrick Janssens heeft zaterdag aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen meegedeeld dat hij vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad zal zitten. Dat maakte het kabinet van de huidige burgemeester bekend. SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren.

' De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken', zegt Janssens. ‘Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen.'

'Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moéten bewaken', gaat Janssens verder. ‘Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad.‘ Hij laat tot slot weten dat hij zich, 'net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit'.
Geen commentaar. De man krijgt het niet verwerkt.

Raf 8 december 2012 13:12

Ik vind dit een sterke en moedige keuze van Patrick Janssens! Respect!

Vigilante VL 8 december 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6449608)

We weten al dat de thematiek aangaande het plebisciet ver onder uw niveau ligt, chef Jacques.

'XIII' 8 december 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6449608)

Ben jij daarom opgekomen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Het was nog net jouw niveau?

Vette Pois(s)on 8 december 2012 13:20

ego, pure pure ego

Raf 8 december 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de bezige bij (Bericht 6449620)
Rattenspek bedoel je waarschijnlijk.

Nee, ik bedoel "respect". Hij neemt zijn politieke verantwoordelijkheid. Jullie zitten hier nu al wekenlang hysterisch te gillen over Patrick Janssens en wat voor een onbekwaam politicus hij wel niet is. Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.

d2012 8 december 2012 13:55

Dat hij de Antwerpse politiek voorlopig verlaat is te begrijpen natuurlijk. En menselijk. Maar om daar respect voor te hebben? Nadat hij op een idiote (oeps, weer dat woord :twisted:) manier heeft getracht om stokken in de wielen te steken? Don't think so...

Jan van den Berghe 8 december 2012 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6449616)
Ik vind dit een sterke en moedige keuze van Patrick Janssens! Respect!

Mocht BdW eenzelfde boodschap de wereld hebben ingestuurd, werd het steevast vanuit een negatief daglicht bekeken. "BdW vlucht voor zijn verantwoordelijk. Hij kan het niet. Hij is geen staatsman. Hij kan niet omgaan met verschillen." Enzovoort.

quercus 8 december 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6449675)
Nee, ik bedoel "respect". Hij neemt zijn politieke verantwoordelijkheid. Jullie zitten hier nu al wekenlang hysterisch te gillen over Patrick Janssens en wat voor een onbekwaam politicus hij wel niet is. Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.

Zijn beslissing om uit de Antwerpse politiek te stappen verdient op zich respect. Hij is evenwel niet gedegouteerd door de politiek in het algemeen, vermits hij volksvertegenwoordiger blijft. Maar het is wel een zeer scherpe indicatie dat hij (en niet alleen hij) de zware verkiezingsnederlaag van 14 oktober in A'pen nog steeds niet kan pruimen. Het gaat hier om een viscerale haat tegenover N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder. We hebben de voorbije week in de media opnieuw enkele staaltjes daarvan kunnen meemaken. Links heeft het uitermate moeilijk met het consequent aanvaarden van de regels van het het verkiezingsspel.

Jan van den Berghe 8 december 2012 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6449702)
Zijn beslissing om uit de Antwerpse politiek te stappen verdient op zich respect. Hij is evenwel niet gedegouteerd door de politiek in het algemeen, vermits hij volksvertegenwoordiger blijft. Maar het is wel een zeer scherpe indicatie dat hij (en niet alleen hij) de zware verkiezingsnederlaag van 14 oktober in A'pen nog steeds niet kan pruimen. Het gaat hier om een viscerale haat tegenover N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder. We hebben de voorbije week in de media opnieuw enkele staaltjes daarvan kunnen meemaken. Links heeft het uitermate moeilijk met het consequent aanvaarden van de regels van het het verkiezingsspel.

Of cru gesteld: hij is gewoon een slechte verliezer.

Flippend Rund 8 december 2012 14:45

Citaat:

pfah, ik ken dat soort mensen. Als ze niet de baas kunnen spelen, dan interesseert het hen niet.

matthias999 8 december 2012 16:24

De bange haas gaat lopen! :lol:

gertc 8 december 2012 16:37

Citaat:

Maar nu hij zijn verantwoordelijkheid opneemt en van het politieke toneel verdwijnt, blijven jullie even hysterisch verder krijsen... Een beetje zielig eigenlijk.

Ach zo, een politicus neemt zijn verantwoordelijkheid als hij NIET zetelt. Dat is nieuw. Misschien een kleine toelichting?

OilOnFire 8 december 2012 16:39

2 ;-)

mkb 8 december 2012 16:40

Citaat:

"Politieke verantwoordelijkheid". :lol:
Maar verder heb je gelijk: good riddance!

manta 8 december 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6449827)
De bange haas gaat lopen! :lol:

Maar neen, 't is ne sos dus loopt hij gewoon naar waar hij z'n zakken meer kan vullen... 't Moet meer opbrengen dan een burgemeestersloontje en dat gaat hij niet krijgen in de oppositie hé...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be