Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rutten nieuwe voorzitter O-VLD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180466)

Eyjafjallajökull 8 december 2012 17:21

Rutten nieuwe voorzitter O-VLD

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...zitter_openvld

Wat een verrassing !

Kandidaat gesteund door de partijtop haalt het van de 'dissident'...

Goed nieuws eigenlijk, meer van hetzelfde, dus verder richting kiesdrempel :thumbsup:

Pericles 8 december 2012 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 6449856)
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...zitter_openvld

Wat een verrassing !

Kandidaat gesteund door de partijtop haalt het van de 'dissident'...

Goed nieuws eigenlijk, meer van hetzelfde, dus verder richting kiesdrempel :thumbsup:

Eigenlijk maar een nipte meerderheid , gezien de steun van de ganse partijtop.
Dewever en Annemans maken filet americain van dat mens. Op naar de 9 of de 8 procent. :-D

d2012 8 december 2012 17:36

Down down they go. Er is maar 1 recept voor haar: klaar en duidelijk afstand nemen van de oude krokodillen, en eindelijk de kaart trekken van Vlaanderen! Maar ja, ik ben niet meer naief dus ...

Pericles 8 december 2012 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d2012 (Bericht 6449862)
Down down they go. Er is maar 1 recept voor haar: klaar en duidelijk afstand nemen van de oude krokodillen, en eindelijk de kaart trekken van Vlaanderen! Maar ja, ik ben niet meer naief dus ...

Afstand nemen van de oude krokodillen ? Die oude krokodillen zijn haar broodheren. ;-)

Shadowke 8 december 2012 17:44

dat Lanchaert samen met zijn volgelingen een nieuwe partij oprichten zodat de Open VLD onder de kiesdrempel zakt!

Anselmo 8 december 2012 17:54

De onbekende tegenkandidaat, Mr Nobody, haalt vanuit het niets meer dan 40% !
Dan nog verklaart Rutten met het resultaat opgetogen te zijn !
Wat een hypocriet gedoe.
In ieder geval een valse start, die voor de toekomst niet veel goeds belooft voor haar carrière en ook voor de partij !

bartelx 8 december 2012 17:55

40%

De hete adem van een interne oppositie.

Wordt vervolgd.

Perzik 8 december 2012 17:57

Citaat:

Slangen schreef in zijn rapport toch dat vld economisch rechts moet zijn, maar pro-belgië om zich te differentiëren van de n-va

Xenophon 8 december 2012 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6449869)
dat Lanchaert samen met zijn volgelingen een nieuwe partij oprichten zodat de Open VLD onder de kiesdrempel zakt!

Hij ging de OVLD wat Vlaamser maken...

:rofl:

Vigilante VL 8 december 2012 18:07

You can put lipstick on a pig, but it's still a pig.

En daarmee heb ik het over de VLD als instituut, niet de nieuwe voorzitster.

lollysticky 8 december 2012 18:12

Citaat:

In haar interview met de humo wordt duidelijk verwezen dat zij gesteund wordt door 5 'luitenanten' (de oude krokodillen)... afstand nemen wordt zo moeilijk he :)

d2012 8 december 2012 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6449878)
Slangen schreef in zijn rapport toch dat vld economisch rechts moet zijn, maar pro-belgië om zich te differentiëren van de n-va

Juist ja, daarom zeg ik ook 'down down they go' :twisted: Slangen had de juiste analyse (elk kind kon dat wel, maar soit), maar de verkeerde remedie. Voor ovld (en cd&v) is er maar één remedie: een brede rechtse Vlaams-vriendelijke meerderheid vormen aan deze kant van de taalgrens. Het is eigenlijk simpel, vertegenwoordig eindelijk eens de mening van de modale Vlamingen, en niet de opiniemakers in de kranten.

Nu, we zijn nog zo ver niet, verwacht je aan een anti-NVA-pers lawine in 2013. Het wordt spannend wie overwint: Belgique-a-papa of een modern confederalisme dat goed werkt voor beide partijen. You ain't seen nothing yet!

d2012 8 december 2012 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6449898)
In haar interview met de humo wordt duidelijk verwezen dat zij gesteund wordt door 5 'luitenanten' (de oude krokodillen)... afstand nemen wordt zo moeilijk he :)

Hopelijk zal ze onafhankelijk zijn, we zullen wel zien. Ik schat ze voorlopig wel hoog in, maar kan ze ook tegen de stroom (vol met krokodillen) in zwemmen?

'XIII' 8 december 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d2012 (Bericht 6449918)
Hopelijk zal ze onafhankelijk zijn, we zullen wel zien. Ik schat ze voorlopig wel hoog in, maar kan ze ook tegen de stroom (vol met krokodillen) in zwemmen?

Rutten heeft inhoudelijk meer dan de kleine De Croo te bieden. Alleen is ze zo eigengereid en zo met zichzelf ingenomen dat elk charisma verdwijnt van zodra ze haar mond open doet. Ook maken De Wever en Annemans binnen de korste keren kippensaté van de kakelhen.

Munglik 8 december 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d2012 (Bericht 6449915)
Juist ja, daarom zeg ik ook 'down down they go' :twisted: Slangen had de juiste analyse (elk kind kon dat wel, maar soit), maar de verkeerde remedie. Voor ovld (en cd&v) is er maar één remedie: een brede rechtse Vlaams-vriendelijke meerderheid vormen aan deze kant van de taalgrens. Het is eigenlijk simpel, vertegenwoordig eindelijk eens de mening van de modale Vlamingen, en niet de opiniemakers in de kranten.

Nu, we zijn nog zo ver niet, verwacht je aan een anti-NVA-pers lawine in 2013. Het wordt spannend wie overwint: Belgique-a-papa of een modern confederalisme dat goed werkt voor beide partijen. You ain't seen nothing yet!

Liever niet.

Trouwens: Je veronderstelt hier dat de leden van de beide partijen zelf geen mening hebben.

-Jo- 8 december 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6449858)
Eigenlijk maar een nipte meerderheid , gezien de steun van de ganse partijtop.
Dewever en Annemans maken filet americain van dat mens. Op naar de 9 of de 8 procent. :-D

Liefst 4,9. En dat ze dat verachtelijk gedachtegoed maar meenemen onder de kiesdrempel.

-Jo- 8 december 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6449921)
Rutten heeft inhoudelijk meer dan de kleine De Croo te bieden. Alleen is ze zo eigengereid en zo met zichzelf ingenomen dat ...

Zijn er andere liberalen? Het enige dat ze kennen is "ik".

d2012 8 december 2012 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6449922)
Liever niet.

Trouwens: Je veronderstelt hier dat de leden van de beide partijen zelf geen mening hebben.

Eumm, de laatste keer dat ik checkte had cd&v een centrum-rechts profiel, en was ovld rechts-liberaal. Dus de gemiddelde leden van die partijen zijn volgens jou dan links? Ik ben in de war, maar het zal wel aan mij liggen.

matthias999 8 december 2012 18:46

"non non, rien a changé, tout tout va continuer...;" !

Xenophon 8 december 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6449928)
"non non, rien a changé, tout tout va continuer...;" !

Precies, achter de schermen blijven dezelfde mensen aan de macht, en die gaan niet stoppen tot dat alles kapot is. Hetzelfde geld trouwens voor die andere traditioneel anti-Vlaamse partijen zoals CD&V en SPa.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be