Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   België enige Europees land waar helft migranten niet werkt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180553)

Hypochonder 11 december 2012 07:49

België enige Europees land waar helft migranten niet werkt

Citaat:

BRUSSEL - Nergens in Europa zijn zo weinig immigranten aan het werk als in België.
De cijfers staan in een artikel dat gisteren verschenen is in het Economisch Tijdschrift van de Nationale Bank. De werkgelegenheidsgraad van inwoners die buiten de Europese Unie geboren zijn, bedroeg vorig jaar 45,8 procent. Minder dan de helft van de allochtonen neemt dus deel aan het arbeidsproces. Dat is het laagste cijfer in de EU. In België is bovendien het verschil met de werkgelegenheidsgraad van de autochtone bevolking erg groot. De kloof bedraagt bijna 20 procentpunt. Ook hier bungelt België aan de staart van het peloton.Vooral de vrouwelijke immigranten zijn maar heel beperkt actief op de Belgische arbeidsmarkt. Van hen werkt maar 37 procent.

Discriminatie op de arbeidsmarkt speelt een rol. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers meer dan in andere Europese landen de voorkeur geven aan autochtone werknemers. In het artikel wordt ook vastgesteld dat immigranten systematisch ondervertegenwoordigd zijn bij de overheid en in het onderwijs, wat te wijten is aan juridische obstakels en bijzondere scholingsvereisten. Voorts zijn immigranten vaker laaggeschoold, vaker actief in kwetsbare sectoren als de horeca, en hebben ze vaker een tijdelijke arbeidsovereenkomst.

‘Uit de analyse blijkt dat de ongelijkheden zich jaar na jaar en generatie na generatie herhalen, terwijl werkgelegenheid het krachtigste instrument is om sociale integratie te bevorderen en armoede te bestrijden', besluiten de auteurs.

Eerder deze maand bleek ook al België erg slecht scoort op het armoederisico voor immigranten. In het onderzoek door de Oeso werd de toestand in België ‘bijzonder verontrustend' genoemd.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21210_00398277

circe 11 december 2012 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6452771)

Het begint grappiger en grappiger te worden.

Citaat:

Discriminatie op de arbeidsmarkt speelt een rol. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers meer dan in andere Europese landen de voorkeur geven aan autochtone werknemers.
Gisteren kreeg mijn moeder een nieuwe vervangpoetsvrouw. Haar vorige (marokkaanse) was vandaag op morgen gestopt wegens "gezondheidsproblemen". De nieuwe (afrikaanse) vervangster kwam een twintig minuten te laat (om drie uur te poetsen) want ze vond het verschil tussen huisnummer 26 en 28 niet (of wel, of ze twijfelde, of het was een ander excuus. Nu had mijn moeder graag "eentje van ons" om gerust te zijn.

Citaat:

Ook zijn immigranten systematisch ondervertegenwoordigd bij de overheid en in het onderwijs, wat te wijten is aan juridische obstakels en bijzondere scholingsvereisten.
BIJZONDERE scholingsvereisten? dat zijn dan andere vereisten als degene die de autochtone vlaming opgelegd krijgt? Een D-attest misschien? Perfecte kennis van het Nederlands eventueel? misschien wel de kennis N/F die elke vlaming verplicht moet hebben???? welke BIJZONDERE vereisten zijn er nog?

Citaat:

Voorts zijn immigranten vaker laaggeschoold, vaker actief in kwetsbare sectoren als de horeca, en hebben ze vaker een tijdelijke arbeidsovereenkomst
Ik neem aan dat ze hiermee bedoelen dat ze in het ZWART werken.

zie ook: http://forum.politics.be/showthread....69#post6452769

Karel Martel B 11 december 2012 08:05

Durft men ook verklaren waarom sommige ethnieen van immigranten generatie na generatie laaggeschoold zijn?

circe 11 december 2012 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6452774)
Durft men ook verklaren waarom sommige ethnieen van immigranten generatie na generatie laaggeschoold zijn?

hoezo "durven"? dat ligt toch aan de racistische vlamingen. Wist je dat dan nog niet?

Hypochonder 11 december 2012 10:10

Citaat:

Het systeem in België trekt dat soort mensen gewoon aan. Ik heb vroeger nog met allochtonen die hier net uit Nederland waren neergestreken gepraat: ze waren naar hier gekomen omdat het hier veel goedkoper was qua ziekteverzekering (lees zo goed als gratis) en veel gemakkelijker om uitkeringen te krijgen zonder er iets voor te doen.

Van Di Rupo moet je echter niet verwachten dat hij er iets aan zal doen want meer dan de helft van zijn kiespubliek bestaat dergelijke mensen.

spherelike 11 december 2012 10:17

Citaat:

Durft men ook verklaren waarom de werkloosheid bij hooggeschoolden en taalkundigen onder mensen van allochtone afkomst OOK veel hoger ligt dan bij autochtonen?

Of anders gezegd, durft men het probleem objectief en van beide kanten benaderen?

DeProf_eet 11 december 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6452853)
Durft men ook verklaren waarom de werkloosheid bij hooggeschoolden en taalkundigen onder mensen van allochtone afkomst OOK veel hoger ligt dan bij autochtonen?

Of anders gezegd, durft men het probleem objectief en van beide kanten benaderen?

Euh ...? Inteelt veroorzaakt achterlijkheid.

Snarf 11 december 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6452876)

Wat een achterlijke post.

Er zijn eigenlijk 2 problemen.
- Ons sociaal vangnet is te goed voor iedereen, waardoor er veel profiteurs op af komen.
- De mensen die het goed bedoelen en effectief naar hier komen om te werken en een leven op te bouwen worden afgestraft door de werkgevers omdat allochtonen een negatief imago krijgen door degene die profiteren.

Als het sociale systeem niet zal veranderen dan blijven er mensen van profiteren en gaat het negatieve beeld niet weg.

vlaams realist 11 december 2012 11:26

Ik volg een cursus lassen.In mn klas zit een Turk.Geboren in Belgie,56 jaar in Wallonie gewoond.Hij kan goed lassen,en er valt mee te praten.Nadat de leraar iets heeft uitgelegt,komt hij me nog 5x hetzelfde vragen.Hoe gaat deze man ooit in een werkomgeving passen.Als hij niet begrijpt waarvoor een borstel dient.Hij kan goed lassen ,maar het duurt een uur om hem uit te leggen wat hij moet doen.In dat uur had ik het zelf kunnen doen.Wel na een paar cursussen kan hij op pensioen gaan.Welwetende dat de borstels in de hoek van het lokaal staan en dat die dienen om het lokaal te borstelen.Ik verdenk hem ervan hoogintelligent te zijn en extreme domheid te gebruiken om me kwaad te krijgen.
Ik kan het niet meer aan,de volgende keer dat hij me vraagt wat opkuisen betekent ga ik hem moeten doorverwijzen.:?

DeProf_eet 11 december 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6452937)
Wel na een paar cursussen kan hij op pensioen gaan.Welwetende dat de borstels in de hoek van het lokaal staan en dat die dienen om het lokaal te borstelen.Ik verdenk hem ervan hoogintelligent te zijn en extreme domheid te gebruiken om me kwaad te krijgen.
Ik kan het niet meer aan,de volgende keer dat hij me vraagt wat opkuisen betekent ga ik hem moeten doorverwijzen.:?

Ik denk eerder dat hij echt te dom is om dood te doen, en wel om de reden die ik hierboven heb aangehaald, wat ook de links pamperende Snarf ook mag zeggen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat dat toevallig niet in zijn Koran boekje staat. Maar dan toch blijft hij achterlijk omdat dat het enige is dat hij kent.

BonBon 11 december 2012 12:39

Citaat:

Inteelt natuurlijk, door te huwen tussen neven en nichten worden ze dommer en dommer. Wie durft er dit wetenschappelijk feit eindelijk eens openbaar aankaarten?

Uiteraard is het volgens de linkiwinkies weer onze fout dat ze dommer zijn en geen Nederlands praten, het lijkt me logisch dat ze zo niet aan het werk geraken.
.

BonBon 11 december 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snarf (Bericht 6452881)
Wat een achterlijke post.

Er zijn eigenlijk 2 problemen.
- Ons sociaal vangnet is te goed voor iedereen, waardoor er veel profiteurs op af komen.
- De mensen die het goed bedoelen en effectief naar hier komen om te werken en een leven op te bouwen worden afgestraft door de werkgevers omdat allochtonen een negatief imago krijgen door degene die profiteren.

Als het sociale systeem niet zal veranderen dan blijven er mensen van profiteren en gaat het negatieve beeld niet weg.

Inteelt bij moslims, 30% van de Turken trouwt met neef of nicht, 40% van de Marokkanen en een whopping 70% van de Pakistanen en bangladezen. Dat is prince Philippe maar dan tien maal in overtreffende trap want dat is al generaties zo.

Die post was niet achterlijk, moslim inteelt maakt achterlijk.
.

Tavek 11 december 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6453085)
Inteelt bij moslims, 30% van de Turken trouwt met neef of nicht, 40% van de Marokkanen en een whopping 70% van de Pakistanen en bangladezen. Dat is prince Philippe maar dan tien maal in overtreffende trap want dat is al generaties zo.

Die post was niet achterlijk, moslim inteelt maakt achterlijk.
.

Het probleem lost zichzelf op dus.

De Brabander 11 december 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6452771)

De vraag is of de modale Belg wel immigratie verdraagt. Ik zie hier immers nogal wat achterlijke individuen rondlopen.

parcifal 11 december 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6452876)

Ervaringsdeskundige?

circe 11 december 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6453106)
Ervaringsdeskundige?

waarom moet men ervaringsdeskundige zijn om te weten dat het wetenschappelijk is bewezen dat inteelt die generatie na generatie wordt toegepast, zorgt voor een 10 of zelfs 15% hogere kans op geestelijke en lichamelijke afwijkingen bij de inteelt-kinderen?

Bobke 11 december 2012 13:50

Citaat:

Omdat zelfs hooggeschoolden vaak een hekel aan de westerse waarden hebben.
Men streeft nu eenmaal ook naar een goede verstandhouding op de werkvloer.

BonBon 11 december 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6453093)
Het probleem lost zichzelf op dus.

Integendeel, inteelters hebben hun sexuele drang nog minder onder controle en kweken meer. Inteelt op neef/nicht niveau laat voldoende speling om niet impotent te worden, wel geestelijke achteruitgang. Bij Roma zigeuners is het zo mogelijk nog erger, dat verklaart ook het grootste deel van hun problemen.

BonBon 11 december 2012 15:50

Citaat:

Minder vrouwen die studeren zorgt automatisch voor minder hooggeschoolden bij de allochtonen, dat stuk zoeken ze ook zelf.

Is daar trouwens al een vergelijkende studie over gedaan? Alle hooggeschoolden hebben momenteel moeite om werk te vinden op hun niveau, niet enkel allochtonen. Mijn tandarts is een Irakees en die heeft alvast wel z`n werk.

Bobke 11 december 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6453369)
Minder vrouwen die studeren zorgt automatisch voor minder hooggeschoolden bij de allochtonen, dat stuk zoeken ze ook zelf.

Is daar trouwens al een vergelijkende studie over gedaan? Alle hooggeschoolden hebben momenteel moeite om werk te vinden op hun niveau, niet enkel allochtonen. Mijn tandarts is een Irakees en die heeft alvast wel z`n werk.

Dat zal wel niet pc zijn zeker.
Het zou inderdaad wel leerzaam zijn welke nationaliteit van migranten werkloos zijn.
Ik denk dat daar weinig Polen bij zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be