Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ook bij ons gaat nieuws achter een betaalmuur verdwijnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180693)

kelt 14 december 2012 08:20

Ook bij ons gaat nieuws achter een betaalmuur verdwijnen

http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...taalmuur.dhtml

Het was uiteraard onvermijdelijk,we kopen steeds minder gedrukte media,en al zeker geen gazetten en we betalen de uitgevers niet voor het lezen van nieuws op hun sites.

Alleen vrees ik dat ze hier,in Belgie weer "apart" moeten doen en aldus de problemen nog verergeren.
In plaats,zoals blijkbaar reeds in Midden-Europa zou bestaan(ik moet dat nog eens uitzoeken) een registratie en betaling te vragen waarna je toegang krijgt tot alle nieuwssites van alle kranten zoals het U schikt zou men hier een registratie en betaling vragen,en dan eventueel nog extra betalingen afhankelijk van waar je naar kijkt.....

Het is duidelijk het ontwerp van een "commissie".......
Misschien moet ik dan maar Pools gaan leren....als er dan toch betaald moet worden...:|

Xenophon 14 december 2012 13:55

Als er betaald moet worden voor nieuws, dan zal ik dat wel in het buitenland doen. Voor de Belgische versie van nieuws betalen lijkt me wat te onnozel.

eno2 14 december 2012 13:58

Betalen voor nieuws? Nooit!

dat face soldier 14 december 2012 14:11

Een idee die sowieso gedoemd is om te mislukken. Gelukkig maar.

Jan van den Berghe 14 december 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dat face soldier (Bericht 6456581)
Een idee die sowieso gedoemd is om te mislukken. Gelukkig maar.

Wees daar maar nog niet zo zeker van. Volgens mij is het een volkomen illusie te denken dat grotendeels alles gratis kan blijven zoals het nu is.

Xenophon 14 december 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6456609)
Wees daar maar nog niet zo zeker van. Volgens mij is het een volkomen illusie te denken dat grotendeels alles gratis kan blijven zoals het nu is.

Hoe bedoel je dat eigenlijk, "alles gratis kan blijven?" Wat is er gratis?

Jan van den Berghe 14 december 2012 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6456620)
Hoe bedoel je dat eigenlijk, "alles gratis kan blijven?" Wat is er gratis?

Nu kan je naar de webstek van bepaalde kranten nog surfen en er heel wat artikels gratis lezen. Ongeacht of je nu abonnee bent of niet.

Xenophon 14 december 2012 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6456625)
Nu kan je naar de webstek van bepaalde kranten nog surfen en er heel wat artikels gratis lezen. Ongeacht of je nu abonnee bent of niet.

Ja, maar dat is toch een bewuste keuze van de kranten zelf? Ze verkopen toch reclame op die sites en ze kunnen meer of minder daaraan verdienen al naargelang de cijfers van het aantal bezoekers op die sites?

cookie monster 14 december 2012 14:43

Betalen voor internetkranten ????
ZONDER reklame , kan ik nog begrijpen !!

Maar .... MET reklame = NIET betalen !!!!
Als reklame als inkomen geldt , waarom dan moeten nog abonneren ??
IK vind datzelfde ook bij BETAAL TV !!
m.a.w. , laat de reklame maar staan !!!!

Jan van den Berghe 14 december 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6456632)
Ja, maar dat is toch een bewuste keuze van de kranten zelf? Ze verkopen toch reclame op die sites en ze kunnen meer of minder daaraan verdienen al naargelang de cijfers van het aantal bezoekers op die sites?

Dat is iets waar ik als lezer niet bij betrokken ben. Ik betaal er in ieder geval niet voor. En al zeker niet wanneer ik het geadverteerde product niet koop.

vlijmscherp 14 december 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6456638)
Betalen voor internetkranten ????
ZONDER reklame , kan ik nog begrijpen !!

Maar .... MET reklame = NIET betalen !!!!
Als reklame als inkomen geldt , waarom dan moeten nog abonneren ??
IK vind datzelfde ook bij BETAAL TV !!
m.a.w. , laat de reklame maar staan !!!!

ja, maar dat is net het probleem, ze verdienen er niet genoeg aan.

we zullen zien hoe het loopt, maar stel dat het pure nieuws zoals dat van pakweg Belga komt, gratis blijft en dat de duiding betalend wordt, zie ik geen onoverkomelijke problemen.

Ook de New York Times is gedeeltelijk betalend, net zoals hier de Tijd.

Xenophon 14 december 2012 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6456643)
Dat is iets waar ik als lezer niet bij betrokken ben. Ik betaal er in ieder geval niet voor. En al zeker niet wanneer ik het geadverteerde product niet koop.

de kranten moeten een keuze maken, of ze lokken me met gratis artikels naar hun sites zodat ze verdienen aan reclame, of ze lokken me niet naar daar.

Als ze zeggen je moet betalen, ok, dan blijf ik weg. Het is of profiteren van mijn aanwezigheid ofwel me laten betalen zonder de reclame, maar zeker niet alle twee.

vlijmscherp 14 december 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6456646)
de kranten moeten een keuze maken, of ze lokken me met gratis artikels naar hun sites zodat ze verdienen aan reclame, of ze lokken me niet naar daar.

Als ze zeggen je moet betalen, ok, dan blijf ik weg. Het is of profiteren van mijn aanwezigheid ofwel me laten betalen zonder de reclame, maar zeker niet alle twee.

en dat zal idd de keuze zijn. ofwel betaal je en kan je kijken ofwel kijk je niet.

dat zijn commerciële bedrijven, ze mogen hun eigen beleid voeren, we zullen later wel zien of het haalbaar blijft.

Koenraad Noël 14 december 2012 15:58

Jammer, maar onvermijdelijk. Een som betalen voor een enkel artikel is echter wel hilarisch, dat gaat echt goed lopen. :rofl:

vlijmscherp 14 december 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6456740)
Jammer, maar onvermijdelijk. Een som betalen voor een enkel artikel is echter wel hilarisch, dat gaat echt goed lopen. :rofl:

ja, ik hoop dat ze dat wat redelijk oplossen.

maar als het een Belgisch compromis wordt....

Koenraad Noël 14 december 2012 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6456744)
ja, ik hoop dat ze dat wat redelijk oplossen.

maar als het een Belgisch compromis wordt....

Ik neem aan dat krantenabonnees wel online de artikels kunnen raadplegen, dus dat is nog doenbaar. Op De Redactie zijn er ook nog nieuwsartikels, maar die raadpleeg ik weinig.

De schoofzak 14 december 2012 16:06

Ik betaal als abonnee van De Standaard, en ik vind tot op heden dat ik er waar krijg voor mijn geld.

.

vlijmscherp 14 december 2012 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6456750)
Ik neem aan dat krantenabonnees wel online de artikels kunnen raadplegen, dus dat is nog doenbaar. Op De Redactie zijn er ook nog nieuwsartikels, maar die raadpleeg ik weinig.

ja, krantenabonnees zullen alles wel kunnen lezen, hoop ik. Maar wat met de sites van andere kranten?

goed, dat dit niet kon blijven duren, was al lang duidelijk. We zullen wel zien wat het geeft.

Xenophon 14 december 2012 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6456688)
en dat zal idd de keuze zijn. ofwel betaal je en kan je kijken ofwel kijk je niet.

dat zijn commerciële bedrijven, ze mogen hun eigen beleid voeren, we zullen later wel zien of het haalbaar blijft.

Als dat inderdaad commerciële bedrijven zijn zonder enige staatssteun, dan doen ze maar wat ze zelf willen.

Bierke 14 december 2012 16:52

"Druk op de rode knop als u het nieuws wil zien"
Wenst u te betalen via:
1. een overschrijving (u kan aanspraak maken van zodra de batling bij ons binnen is)
2. Creditcard
3. Paypal

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be