![]() |
De kortzichtigheid van het verplichte taalbeleid
We weten al langer dat Vlaalsnationalisme louter om symbolische dossiers leidt. Tot wat dat geforceerd streven naar een behoud van "Vlaamse identiteit" leidt is te lezen in de krant.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-fortuin.dhtml Ik denk ook nog even terug aan de chaos bij de werken in Antwerpen, mede veroorzaakt door het feit dat de buitenlandse chauffeurs het moesten doen met Nederlandstalige instucties. Wegwijzers met Engelse teksten druisen immers in tegen de "Vlaamse hygiëne". Is het in een land dat afhangt van buitenlandse investeerders een goed idee zo krampachtig aan de taalwetgeving vast te houden? |
Wat een hoop bullshit allemaal. Alsof er geen andere zaken reclame maken op de bussen in plaats.
|
Waar is Eberhard nu om dit toe te juichen?
|
Citaat:
Er waren er die dat met hun dood bekocht hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet kortzichtig, maar doorzichtig ;-) |
allé, voor anderen die zich afvragen wat dit met Quebec te maken heeft:
http://www.spl.gouv.qc.ca/languefran...elinguistique/ Citaat:
|
Dit verplichte taalbeleid is inderdaad belachelijk maar toch aan De Lijn beperkt. Het slogan van Q Music is nog steeds "Q is good for you" (en niet "Q is goed voor u"), men heeft nog steeds Milk Inc. (en niet Melk Inbegrepen)of Deus (en niet God). En ga eens naar de Kust : er zijn nog heel veel restaurants die er een Franstalige naam hebben, zonder dat het een probleem wordt.
|
Citaat:
Staan er in Spanje of Italie Engelse verkeersinformatieborden? Staan er in Wallonie Nederlandse verkeersinformatieborden? Ik dacht het niet!!! Kom dus niet af dat Vlaanderen zijn verkeersborden in verschillende talen moet gaan plaatsen. Wie in Europa rond rijd, moet zich aanpassen naar de regio waar hij/zij zich bevindt of oprotten. De Morgen is een sossenkrant en is dus tegen Vlaanderen en een gelijke behandeling van de Vlamingen tegenover de Franstaligen. Laten we maar gewoon beginnen, met" Hier ons bleod, wanneer onze rechten!!!" |
Citaat:
|
Voor Tommm is elke maatregel die een taalverloedering tegengaat goed, behalve wanneer het om het Nederlands gaat. Ik heb hem nog niet zien een ernstig repliek geven op het antwoord van Vlijmscherp i.v.m. de taalpolitiek in Quebec. Behalve dan "Het verband ontgaat me" :roll:.
Kortom, een typische reactie van een bevooroordeelde francofiele Belgicist. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be