Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgische banken dringen binnen in privéleven van burgers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180714)

peoplealliance 14 december 2012 17:17

Belgische banken dringen binnen in privéleven van burgers

De tijd dat België een waardig en VRIJ land was waar burgers zelf konden beschikken over hun toekomst en hun geld is reeds langer een feit uit een VER verleden. Het is niet alleen de overheid meer die de privélevens van alle burgers wenst binnen te dringen om ALLES te kunnen weten wat de mensen doen in hun dagelijkse leven.

Banken, u weet wel … die financiële instellingen die medeverantwoordelijk zijn voor de totstandkoming van de “crisis” in 2008 tot op heden, gaan ook steeds verder in het binnendringen van de burger z’n privéleven.

Lees het artikel: http://www.volksmagazine.net/home/20...n-van-burgers/

ZION 14 december 2012 18:37

Man,komt U daar nu pas achter?
Internet.....De informatiesnelweg.
Hela, ge moet uwe PC niet wegsmijten...
TE LAAT!

Stingray 14 december 2012 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peoplealliance (Bericht 6456798)
De tijd dat België een waardig en VRIJ land was waar burgers zelf konden beschikken over hun toekomst en hun geld is reeds langer een feit uit een VER verleden. Het is niet alleen de overheid meer die de privélevens van alle burgers wenst binnen te dringen om ALLES te kunnen weten wat de mensen doen in hun dagelijkse leven.

Banken, u weet wel … die financiële instellingen die medeverantwoordelijk zijn voor de totstandkoming van de “crisis” in 2008 tot op heden, gaan ook steeds verder in het binnendringen van de burger z’n privéleven.

Ik geloof een dergelijk verhaal niet : een bank die informeert per telefoon en dan nog wel over een betaling van € 100....

De schoofzak 14 december 2012 21:37

Citaat:

Gij peinst toch niet dat ik die link ga openen en ga lezen, vooraleer gij hier gaat uitleggen wat dat is, dat "volksmagazine".

Is dat iets met een politieke agenda, zoals ik vermoed ?

.

peoplealliance 15 december 2012 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6456865)
TE LAAT!

Nee, ik weet dat al heeeel lang

peoplealliance 15 december 2012 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6457028)
Ik geloof een dergelijk verhaal niet : een bank die informeert per telefoon en dan nog wel over een betaling van € 100....

u gelooft wat de TV u zegt zeker?

U ziet het wel in de toekomst wanneer ook u eenzelfde telefoon krijgt.

peoplealliance 15 december 2012 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6457139)
Gij peinst toch niet dat ik die link ga openen en ga lezen, vooraleer gij hier gaat uitleggen wat dat is, dat "volksmagazine".

Is dat iets met een politieke agenda, zoals ik vermoed ?

.

lees en ontdek

De schoofzak 15 december 2012 12:40

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peoplealliance (Bericht 6457374)
lees en ontdek

1207 15 december 2012 12:47

Citaat:

waarschijnlijk zo'n oplichter die via de telefoon uw pincode tracht te pakken te krijgen om uw rekening te plunderen.

Jan van den Berghe 15 december 2012 13:15

Citaat:

Idem. Al vele jaren zijn we klant bij Argenta. Nog nooit heeft de bank gevraagd met welk doel we bepaalde overschrijvingen of afhalingen deden. Altijd heel correct behandeld.

peter1962 15 december 2012 13:15

Citaat:

sorry hoor, maar volksmagazine.net ... op dergelijke zever moet je niet teveel reactie verwachten tenzij dan negatieve.

subocaj 15 december 2012 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6457587)
sorry hoor, maar volksmagazine.net ... op dergelijke zever moet je niet teveel reactie verwachten tenzij dan negatieve.

Zoals hier dus.;-)

gertc 15 december 2012 18:18

Citaat:

Inderdaad, bullshit. Mensen opbellen om hen te vragen waarvoor die betaling dient is een peperdure en ineffectieve manier om dergelijke informatie te zoeken. En vooral ... heel wat klanten zouden afhaken als hun bank hen zo zou benaderen.
Als banken - of supermarkten, of wie dan ook - dergelijke informatie zoeken, zullen ze die informatie wel via internet zoeken.

De schoofzak 16 december 2012 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6457774)
Zoals hier dus.;-)

Je zou liever zien dat iedereen je schaapachtig volgt ?

Regelmatig een feestje bouwen voor een raket die we in de lucht geschoten zouden hebben ?

.

Pin en Puk 16 december 2012 08:57

Citaat:

Kan niet
Ongeloofwaardig

lamenielachen 17 december 2012 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6456865)
TE LAAT!

Hihi, de nagel op de kop en leuke reactie.
Het wordt trouwens alsmaar erger.
Ze hebben nu al paspoppen die in de winkels die het koopgedrag van de klanten registreren.
Maar wat dacht je van al die sociale netwerk sites?
Wakker worden, ik ben het al lang.
Banken en verzekeringen zijn er niet om je te helpen maar om "veel" geld te verdienen aan hun klanten.
Om hun doelen te bereiken schuwen ze niets.

giserke 17 december 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6457586)
Idem. Al vele jaren zijn we klant bij Argenta. Nog nooit heeft de bank gevraagd met welk doel we bepaalde overschrijvingen of afhalingen deden. Altijd heel correct behandeld.

Ze kunnen wel elke digitale betaling registreren om een profiel op te maken van een bepaald persoon.
Als iemand wekelijks voor 20-30€ koopt in een apotheek, kun je als als bank aannemen dat die persoon een medisch probleem heeft.
Redelijk nuttige info voor verzekeringen. Zeker als die bank zelf leningen en verzekeringen verkoopt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be