Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen start oorlog tegen drugs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180716)

eno2 14 december 2012 18:33

Antwerpen start oorlog tegen drugs

http://www.vandaag.be/binnenland/112...gen-drugs.html

Daar ben ik het dus eens mee.

Het staat wel haaks op het federale drugsbeleid van Turtelboom.

Bierke 14 december 2012 18:49

Als u het betaald mij goed

eno2 14 december 2012 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6456880)
Als u het betaald mij goed

Volgens Effect betaal ik niets

Munglik 14 december 2012 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6456885)
Volgens Effect betaal ik niets

Citaat:

een verdrievoudiging van het aantal manschappen
-_-

Munglik 14 december 2012 18:54

Citaat:

"De gebruikers die geen overlast veroorzaken, worden momenteel zo goed als ongemoeid gelaten", zegt procureur des konings Herman Dams. "Zo creëren we een zeer mooie markt voor de dealers. We gaan de gebruikers dus aanpakken, om zo de drugsmarkt te verstoren en de dealers de stad uit te jagen."
Want dat werkt toch zo fantastisch.

manta 14 december 2012 19:10

Gratis spuiten uitdelen, methadontoestanden verdelen en zo, strookt dat ook met die oorlog tegen drugs?
Of kunnen we die uitgave dan ook ineens schrappen ?

system 14 december 2012 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6456859)
http://www.vandaag.be/binnenland/112...gen-drugs.html

Daar ben ik het dus eens mee.

Het staat wel haaks op het federale drugsbeleid van Turtelboom.

Ze hebben wel gelijk. Groot gelijk. Goed aanpakken de drugsdealers, de gebruikers en heel dat zootje. Punt uit.

Xenophon 14 december 2012 19:16

Citaat:

"De gebruikers die geen overlast veroorzaken, worden momenteel zo goed als ongemoeid gelaten", zegt procureur des konings Herman Dams. "Zo creëren we een zeer mooie markt voor de dealers. We gaan de gebruikers dus aanpakken, om zo de drugsmarkt te verstoren en de dealers de stad uit te jagen."
Mensen opsluiten omdat ze een jointje roken.

En wel in zo'n aantallen dat de dealers niets meer verdienen en er vandoor gaan.

Ik heb al wel eens dom gezever gehoord, maar nu begin ik me af te vragen of iedereen op het gerecht een mentaal gehandicapte is?

eno2 14 december 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6456920)
Mensen opsluiten omdat ze een jointje roken.

En wel in zo'n aantallen dat de dealers niets meer verdienen en er vandoor gaan.

Ik heb al wel eens dom gezever gehoord, maar nu begin ik me af te vragen of iedereen op het gerecht een mentaal gehandicapte is?

Geen sprake van opsluiten

Nebur 14 december 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6456893)
Want dat werkt toch zo fantastisch.

Inderdaad. Het is zoals wapens verbieden omdat criminelen wapens gebruiken. Want criminelen houden zich aan de wet.

Dit is het belangrijkste punt van verschil dat ik heb met De Wever. Ik pleit voor een complete legalisering van drugs (van alcohol en tabak tot heroïne).

eno2 14 december 2012 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6456934)
Inderdaad. Het is zoals wapens verbieden omdat criminelen wapens gebruiken. Want criminelen houden zich aan de wet.

Dit is het belangrijkste punt van verschil dat ik heb met De Wever. Ik pleit voor een complete legalisering van drugs (van alcohol en tabak tot heroïne).

Van partij veranderen naar Groen
We kunnen misschien switchen

Goudbever 14 december 2012 19:44

Als ge gepakt wordt met drugs moet je 24 uur op Homans haar gezicht kijken.

Qua ontrading kan dat toch tellen.

hurricane 14 december 2012 19:47

Citaat:

U heeft dus duidelijk geen kinderen. En al zeker geen vrienden verloren aan die vuiligheid....

Xenophon 14 december 2012 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6456932)
Geen sprake van opsluiten

Het gerecht gaat de gebruikers aanpakken maar niet opsluiten?

Op welke manier worden ze dan aangepakt?

Munglik 14 december 2012 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6457089)

Ze hebben de oplossing gevonden voor de begroting!

Geen extra belastingen maar boetes van druggebruikers!

;)

Geert C 14 december 2012 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6457089)

De schepen van jeugd zal hen eens flink aan de oren trekken. En als dat nog niet helpt, een pak voor de broek! :-P

Boduo 14 december 2012 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6456917)
Ze hebben wel gelijk. Groot gelijk. Goed aanpakken de drugsdealers, de gebruikers en heel dat zootje. Punt uit.

2

Boduo 14 december 2012 21:24

Citaat:

Dekadent.

mkb 14 december 2012 21:31

Citaat:

²!

Johan Bollen 14 december 2012 21:51

Citaat:

Zou men niet beter de overlast zelf aanpakken?

Legaliseren is controleren. Plus je kan belastingen heffen en daarmee de echte overlast en verslavingsproblemen aanpakken. Maar zo'n aanpak vraagt 'ballen'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be