![]() |
Uitbreiding euthanasie wetgeving
Mooi, dat begon tijd te worden dat dit eindelijk op de agenda kwam. Er zal zeer zeker bijzonder veel discreet werk aan voorafgegaan zijn om te polsen of een meerderheid kan gevonden worden. Nog een belangrijke deur naar de katholieke middeleeuwen die we hiermee definitief kunnen sluiten.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21217_00404894 |
:cheer:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat de gehandicapten betreft zullen er wel serieuze voorwaarden aan verbonden zijn. Het zal hier dan ook niet handelen over iemand met Down of iemand die in een rolstoel zit. Ik vind wel dat er inderdaad mogelijkheden bijv moeten zijn om pasgeborenen die wel degelijk ernstige afwijkingen hebben te laten sterven. Waarom wordt elke baby vanaf 28 weken bijv kost wat kost gered worden? Emotioneel gezien is dat heel goed te begrijpen, het moet jouw baby maar zijn. Maar rationeel gezien? De ouders moeten daar natuurlijk zeker inspraak in krijgen, maar het mag voor mij wel bespreekbaar worden. Zelfde met kinderen die ongeneeslijk ziek zijn en lijden. |
Citaat:
Jantje is weer eens tegen de vrije wil van anderen om integendeel zijn specifiek dogma op te leggen aan anderen Verdwaasde en misplaatste machtswellust |
Citaat:
|
Citaat:
Hij vindt het een godgegeven recht om zijn religieuze visie aan iedereen op te leggen. Zonder onderscheid van persoon. Zelfs al moet hij hiervoor gebruik maken van een stropopredenering/karikatuur zoals hij hierboven heeft gedaan. |
Citaat:
Weliswaar met ingebouwde "veiligheden" |
Citaat:
De vraag met "omatje, wat denkte? Zie jet nog een beke zitten? Moeilijk? Zou je niet lever van die miserie verlost zijn" (met de ziekenhuisfactuur in het achterhoofd die met de erfenis moet betaald worden) Ik ben vorige week nog naar mijn oma geweest in het rusthuis waar ik wekelijks ga. Zeker 3/4 krijgt daar nauwelijks bezoek van eigen kinderen. Ik kan me gerust voorstellen dat voor dergelijke kinderen euthanasie een te overwegen mogelijkheid is, om hun erfenis veilig te stellen. En als eutanasie ook kan, als de persoon in kwestie zelf niet meer kan redeneren, is het helemaal een godsgeschenk. |
Citaat:
Citaat:
Met debiele karikaturen �* la "sociaal-nationalisme" is dit maatschappelijk belangrijk debat echter niet gediend. |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Alleen zijn er zeer veel die dit niet accepteren en die druk zullen uitoefenen. |
Ik respecteer ook de keuze van mijn dochter die een uiterst zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt kind wou laten euthanaseren (door middel van haar niet verder series levensreddende operaties te laten ondergaan) . Haar katholieke partner verzette zich daartegen. Dus ging dat niet door. De kwaliteit van leven van dat kind is een afschuwelijke ononderbroken lijdensweg.
|
Citaat:
|
Een lijdensweg kan op termijn een versterking betekenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be