![]() |
terug naar benzine
http://www.standaard.be/artikel/deta...21217_00405866
voila een goeie fiskaliteit stuurt de consument zoals het hoort nu nog naar hybride aardgas platform bewegen.. |
Citaat:
Ook enkele politiekers hebben het eindelijk begrepen (uit de link): Citaat:
Verbruik gemiddeld totnutoe 6,5/100 km (boordcomputer) wel 80 % over en langs gechicaneerd Belgisch verbruiksverhogende wegen dito meubilair... In Duitsland (weekje bij familie) gaf de boordcomputer dikwijls onder 6 l/100 km aan over alle trips, alhoewel we daar op gewone wegen (Vmax 100 kmh) gemiddeld vlotter=sneller reden. De Duitse streek waar we reden is nochtans dichtbevolkter als waar we meestal in Belgie reden. Als ze nu in Belgie al die onnodige weg-rommel/wegmeubilair zou "opruimen" zouden onze 6 miljoen personenwagens nog ca 10 % minder vervuilen. Maar ik maak me geen illusies en ben al blij als er niet meer wegrommel bijkomt... omdat ze geen geld meer hebben... en ook geen geld voor die rommel op te ruimen...:oops: |
Diesel is en blijft goedkoper dan benzine en hybride.
|
Citaat:
|
Benzine of diesel = kiezen tussen cholera en de pest. Beide zijn rijdende gifbommen.
Best is dan ook nog altijd het autogebruik vermijden en dat is net het heikele punt in Belgicistan; het buitensporige en idiote gebruik van degene die zich koning van de weg waant. Als er toch moet gekozen worden kies je best in functies van de verplaatsingen die je maakt. Doe je veel autostrade en veel kilometers is diesel eerder aangewezen door zijn zuinigheid. Doe je weinig kilometers en veel korte verplaatsingen is het beter te kiezen voor een benzine. Bij de laatste groep kozen mensen tot nog toe te veel voor dieselvoertuigen, maar door een aangepaste fiscaliteit lijkt daar nu een kentering in te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is positief maar het toont vooral aan wat voor kuddegeest er in ons land leeft. Het moet er eerst met allerlei maatregelen ingestampt worden eer de meerderheid snapt wat beter is voor hun.
|
Citaat:
Kijk elke burger is egoist en kijkt naar zijn portmonnee hij heeft ook RECHT op EGOIST zijn... om eens een lekker controversiele uitspraak te doen Vanuit dat egoisme, kun je alleen maar vaststellen als de fiskaliteit verkeerd stuurt, heeft de burger als gevolg van de fiskaliteit de verkeerde beslissing genomen Nu; moet je altijd voorzichtig zijn met fiskaliteit en het 'veranderen' van concurrentie tussen technieken... Heeft het zin dat u als overheid zich inmengt tussen het verbruik van een auto, en de kostprijs van de diesel versus de benzine ? Volgens mij mag de overheid liefst zo weinig mogelijk die keuze verstoren... Nu die keuze wordt continu verstoord, niet omwille van een wijze overheid die wil beslissen wat het beste is voor het milieu, maar een overheid die geld wil hebben en die teveel marxistisch redeneert. De redenering dat de rijke meer moet betalen lijkt keer voor keer intellectuele schaamte aangepraat populair te zijn. Daarom kun je moeilijk zeggen dat de beslissing om bvb duurdere 'hybride' voortuigen meer te belasten een goeie beslissing is. Het komt vooral tot uiting als je u afvraagt, waarom duurdere (met veel veiligheidsgadgets voorziene) voortuigen uit het verkeer worden belast ??? Dus de overheid heeft zelfs bloed aan zijn handen; |
Citaat:
|
Mijn vader rijdt al 13 jaar met benzine en beklaagt zich die beslissing tot op de dag van vandaag niet. Je betaalt meer aan de pomp maar voor het aantal kilometers die wij maken per jaar en per geheel maken een diesel de moeite niet.
We zijn van plan in februari-maart 2013 van plan een nieuwe wagen te kopen. We hebben drie opties: de Citroen berlingo, de Ford C-MAX of de Dacia Duster. Alleen de Duster zou interessant zijn om als diesel aan te kopen. De dieselmotor kost 1000 euro duurder in aankoop maar dat verdien je terug omdat om een of andere reden je minder wegenbelasting en inschrijving moet betalen op tegenover de benzine versie. |
Citaat:
kijk ze verbruiken ietske minder; zeg maar het scheelt toch altijd wel een halve tot hele liter ze zijn veel robuuster omdat ze gewoonweg lager in toerental draaien en daarom 30-50% langer meegaan (2000 toeren op de snelweg is bvb normaal, terwijl benzine daar 3000 toeren doet) en je kunt thuis tanken... en supergoekdoop diesel inslaan, ik rij bvb nog aan 80cent. Dus ik moet nooit omrijden om te tanken... en vertrek altijd met een volle tank... als egoist (uiteraard elk mens is per definitie egoistisch als het op zijn centen aankomt) heb ik gewoon ook daar mijn beslissing geoptimaliseerd. |
Citaat:
Allemaal de schuld van n-va zeg ik u |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En stassi, zoals in Stassigem ;-) Die wijk die zich zo graag deelgemeente zou noemen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be