Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Maar de CD&V was vastbesloten paars te breken, bij hoog en laag bleven ze dat volhouden.
|
Dat doet ze ook, het kartel CD&V/N-VA is immers de enige in de nieuwe regering die vier ministerposten mag verdelen. Er is niet langer een Paarse regering, ik zie dus niet goed in hoe dat in tegenspraak is.
Citaat:
Wat zit hier achter? macht? het Cordon? Ik vermoed dat dat laatste inderdaad een schot in de roos is. Met wie móesten ze anders regeren?
|
Dat ze geen regering met het Vlaams Blok wensen te vormen omdat hun programma's, objectieven en prioriteiten verschillen, is waarschijnlijk een voor te hand liggend antwoord? Nu goed, dat is en blijft natuurlijk gespeculeer, maar zelfs onafhankelijk van wat de reden ook mag zijn dat men geen regering wenst te vormen met het Vlaams Blok zie ik niet goed in waarom dat een probleem zou zijn.
Citaat:
hebt u hem gehoord? kan u aub eens inhoudelijk reageren, maw wat was er zo 'hol' aan die woorden?
|
Ik heb vanzelfsprekend het fragment beluisterd. Ik zal dat nogmaals doen, hier resumeren en punt voor punt de commentaar van de heer De Winter overlopen:
1) Het regeerakkoord zorgt niet voor een ommekeer.
FDW: "Die ommekeer die Leterme nochtans beloofd had, hij wou een anti-paarse regering en wat krijgen we, we krijgen "room-paars-bis", CD&V speelt kruiwagen voor de verliezende partijen SP.A en VLD"
Op welke wijze dit een (inhoudelijke) commentaar op het nieuwe regeerakkoord is, ontgaat mij volledig?! Dat we een nieuwe "rooms-paarse" regering krijgen is bovendien een flagrante leugen aangezien de vorige Vlaamse regering een "paars-groene" was. Bovendien beargumenteert hij ook nergens waarom die beloofde ommekeer er niet zou zijn of niet zou komen gedurende de volgende regeerperiode. Het enige dat ik eigenlijk zie in de bovenstaande commentaar is de logische uitleg van een ontgoochelde politieke partij omwille van het feit dat ze geen deel uit mag maken van de regering. In mijn opinie zelfs volledig gespeelde ontgoocheling aangezien ik niet geloof dat het Vlaams Blok op dit ogenblik reeds geïnteresseerd zou zijn in machtsparticipatie op het Vlaamse niveau.
2) Er zijn wel positieve punten, bijv. het autowegenvignet en de verplichtte inburgering. Al gaat die laatste niet ver genoeg volgens het Vlaams Blok
FDW: "Men krijgt geen sociale woning, denkt u nu werkelijk dat de vreemdelingen die naar hier komen en niet inburgeren daar wakker van liggen. Zij kunnen in ons land blijven en de inburgering wordt niet gekoppeld aan een verblijfsvergunning. Ofwel burgert men in en dan kan men blijven ofwel doet men dat niet en dan keert men terug. Dat is consequentie."
[size=2]Ik heb er geen flauw idee van of mensen die naar hier migreren er wakker van zullen liggen dat ze geen sociale woning zullen kunnen krijgen tenzij ze zich "inburgeren". Naar alle waarschijnlijkheid inderdaad niet, maar ik ben er nogal vrij zeker van dat quasi elk van hen die naar hier migreert er ook niet om zou geven dat ze geen sociale bijstand en/of sociale zekerheid zouden kunnen genieten. Nu goed, het punt is natuurlijk wel duidelijk, het Vlaams Blok wenst dat iedereen die niet aan bepaalde (inburgeringscriteria) voldoet het land wordt uitgezet en met minder dan dat zal het geen genoegen nemen. Dat is natuurlijk haar goed recht, maar het is natuurlijk klinkklare nonsens om andere partijen te verwijten niet consequent te zijn wanneer zij er een andere mening dan de deze op na houden.
[/size]