Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Heer verlos ons van de Paus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181000)

Derk de Tweede 22 december 2012 18:26

Heer verlos ons van de Paus

Die man houd er middeleeuwse denkbeelden op na.

http://www.nujij.nl/algemeen/paus-wi...20637884.lynkx

Hypochonder 22 december 2012 18:30

Hij mag bundelen wat hij wil, hij zal er toch nooit in slagen.

Weyland 22 december 2012 18:32

De Katholieke Kerk alleen is te zwak, dus moet hij het van de moslim hebben wat Europa betreft. Waarom bekeert hij niet meteen? Wellicht is hij zijn Heilige Stoel nog niet beu.

Derk de Tweede 22 december 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6467368)
Hij mag bundelen wat hij wil, hij zal er toch nooit in slagen.

Alleen het idee al.
Ze zouden hem moeten arresteren en berechten.

Piero 22 december 2012 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6467362)

Het homohuwelijk moet nog geregeld worden in Frankrijk en eveneens ouderschap van gehuwde homo's. En nu is bezwaar daartegen middeleeuws? Dan leven we volgens u dus nog in de middeleeuwen. ;-)

CLAESSENS Joris 22 december 2012 19:23

Citaat:

De leider van een erkende geloofsgemeenschap verdedigt op een eerlijke en open manier zijn standpunten en dat kan niet voor jou op straffe van...?
Derk is dus tegen godsdienstvrijheid...
Althans voor de katholieken, tegen de islamieten is hij een ietsje verdraagzamer over het algemeen.

Derk de Tweede 22 december 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 6467420)
Het homohuwelijk moet nog geregeld worden in Frankrijk en eveneens ouderschap van gehuwde homo's. En nu is bezwaar daartegen middeleeuws? Dan leven we volgens u dus nog in de middeleeuwen. ;-)

Hij wil weer een middeleeuwse heksenjacht opnenen op homoseksuelen en dat is tegen de grondwet van Nederland en wellicht ook België.
Hij is echt niet goed snik.

Derk de Tweede 22 december 2012 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6467433)
De leider van een erkende geloofsgemeenschap verdedigt op een eerlijke en open manier zijn standpunten en dat kan niet voor jou op straffe van...?
Derk is dus tegen godsdienstvrijheid...
Althans voor de katholieken, tegen de islamieten is hij een ietsje verdraagzamer over het algemeen.

Ik ben niet tegen religie maar wel die religie misbruiken. De Paus misbruikt zijn machtspositie als hoofd van een religie zoals ook tal van anderen dat doen. Het maakt het katholisme net zo achterlijk als sommige relieuze fanatici binnen de Islam.

cookie monster 22 december 2012 22:15

Wie neemt geloofsgeloof , instituut & hun boekskes + hun leiders nog serieus ??

CLAESSENS Joris 22 december 2012 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6467518)
Ik ben niet tegen religie maar wel die religie misbruiken. De Paus misbruikt zijn machtspositie als hoofd van een religie zoals ook tal van anderen dat doen. Het maakt het katholisme net zo achterlijk als sommige relieuze fanatici binnen de Islam.

Ik denk dat je veel banger moet zijn van mensen die achter gesloten garagepoorten geweld prediken dan wel van een religieuze leider die openlijk de normen verdedigt zoals die in zijn bijbel staan... zonder daarbij aan te zetten tot het vermoorden van homofielen, in tegenstelling tot de garagepredikers. 8-)

Derk de Tweede 22 december 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6467646)
Ik denk dat je veel banger moet zijn van mensen die achter gesloten garagepoorten geweld prediken dan wel van een religieuze leider die openlijk de normen verdedigt zoals die in zijn bijbel staan... zonder daarbij aan te zetten tot het vermoorden van homofielen, in tegenstelling tot de garagepredikers. 8-)

Zijn woorden roepen ook niet direct op om homoseksuelen te vermoorden, zijn woorden zetten wel aan tot haat en die haat. We weten allemaal waar haat kan toe leiden (en lijden).
Het wordt tijd voor een donkere lesbische pausin ipv van een hoogbejaarde verwarde man.

Distel 22 december 2012 23:24

Kan iemand mij uitleggen hoe het homohuwelijk het "traditionele huwelijk tussen man en vrouw" (sic) kan bedreigen? Kan iemand mij uitleggen hoe veel ellende op aarde aan homo's zou kunnen te wijten zijn?

Wat voor een achterlijke primaat is die kerel?

CLAESSENS Joris 22 december 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6467672)
Zijn woorden roepen ook niet direct op om homoseksuelen te vermoorden, zijn woorden zetten wel aan tot haat en die haat. We weten allemaal waar haat kan toe leiden (en lijden).
Het wordt tijd voor een donkere lesbische pausin ipv van een hoogbejaarde verwarde man.

Ik vrees dat dit binnen de katholieke kerk niet toegestaan is en zie ook het voordeel daarvan niet.
Een groepering (de holebis) die naar buiten toe steeds meer kenmerken van een sekte vertoont (incluis dogmas en excommunicatie uit de gemeenschap voor diegenen die zich niet aan de verering van de sekte onderwerpen) en die in het streven naar hun rechten bereid zijn met de allerzwaksten in onze samenleving (kinderen) onnodige gezondheidsrisico's te nemen...
Niet direct een verbetering denk ik.

Gelukkig zijn er nog redelijk wat holebis en christenen die jou rabiate haat ten overstaan van hen niet nodig hebben om zonder al te grote waanzin hun eigenheid te beleven, binnen de normen van het aanvaardbare...

cookie monster 22 december 2012 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6467678)
Wat voor een achterlijke primaat is die kerel?

Bedoel je:
http://www.simpsoncrazy.com/content/...-evolution.jpg

Esperanza 23 december 2012 05:45

Citaat:

De website "nujij" ken ik niet maar het is mij wel opgevallen dat de tekst op die website toch verschillend is van de tekst weergegeven in de oorspronkelijke bron (Algemeen Dagblad).

Persoonlijk vind ik de paus een ongelofelijke oelewapper doch ik geloof voor geen seconde dat hij daadwerkelijk heeft opgeroepen tot "vernietiging van de homosexuelen". Zo dom is hij nu ook weer niet.

Kritiek op religies valt alleen maar toe te juichen, maar doe het dan wel met gedegen bronnen aub.

Koenraad Noël 23 december 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6468018)
Persoonlijk vind ik de paus een ongelofelijke oelewapper doch ik geloof voor geen seconde dat hij daadwerkelijk heeft opgeroepen tot "vernietiging van de homosexuelen". Zo dom is hij nu ook weer niet.

Uiteraard. De katechismus omschrijft de de homoseksuelen 'slechts' als een groep die 'bijzondere aandacht' en 'veel gebed' nodig heeft. De huidige Paus is een stuk homofober dan de drie voorgaande, maar het zou echt out of character zijn om überhaupt de vernietiging van eenderwelk levend wezen te preken.

C uit W 23 december 2012 11:34

Los van de inhoud, hoeveel mensen zouden eigenlijk gelezen hebben wat de paus echt gezegd heeft? 1%? 0,5%?

circe 23 december 2012 11:55

Zolang hij niet oproept tot geweld mag Benny tegen zijn achterban van mij zeggen wat hij wil. Inclusief dat homo's en lesbiennes niet in zijn clubje thuishoren. Moest ik holebi zijn, zou ik me sowieso niet kunnen aansluiten bij een ideologisch clubje dat dit niet accepteert.

Als islamitische of katholieke of joodse holebi zou ik daarom massaal oproepen om die clubjes te verlaten (beetje sneu voor de islamitische holebis wegens beetje gevaarlijk voor de halswervels).

Maar Benny moet zich wel mijlenver houden van de hier democratisch gestemde wetten; Mijnheer Benny is niet democratisch verkozen, heeft zijn eigen staatje en kan zich bijgevolg niet moeien met de Franse wetten op huwelijk.

Wat gebeurt er trouwens met gehuwde holebis als ze in een land verblijven waar dat huwelijk nog niet is toegestaan? Mogen ze met twee in één hotelkamer? of moeten ze twee singles nemen?

creemej 23 december 2012 13:05

Kan iemand mij zeggen hoeveel verschillende goden we met zijn allen vereren. De paus is er toch maar één van. We zouden beter af zijn zonder al die afgoderij, maar dat zal helaas nog niet voor morgen zijn. Zelf weten we nog niets of heel weinig, maar volgens mij is dat al ruim voldoende om onze samenleving beter mee te organiseren. Alleen moeten we het willen en daarvoor evolueren naar verlichte overheden. Individueel kunnen we dat niet bereiken, maar waarom zouden overheden niet meer in die richting kunnen opschuiven ipv. te blijven hangen in dat menselijk ego gedrag. De bevolking zou moeten willen bestuurd worden door verlichte overheden. Wij, ook onze politici, mogen dus blijven wat we zijn, sjoemelaars, ego's, maar de overheden moeten dringend evolueren. Of is dit ook niet mogelijk?

Graham C. 23 december 2012 13:11

Citaat:

De Paus wijdt de vele ellende op aarde direct aan de invloed van homoseksuelen.
En dat van de leider van de organisatie die ons onder meer de kruistochten, de inquisitie, de heksenverbrandingen en meer recent nog ontelbare pedofilieschandalen bracht...

Ik vraag me af of zelfs doorwinterde katholieken die man nog ernstig nemen... :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be