Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   BOB-campagne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181035)

Rollercoaster 23 december 2012 12:48

BOB-campagne

Gisteren avond rond middernacht naar huis gereden. T.t.z. mijn partner reed want ik had teveel alcohol gedronken om nog achter het stuur plaats te nemen.
Op een bepaald moment springt er plots een flik tevoorschijn uit een zijstraatje en gebiedt de auto vóór mij om de zijstraat in te rijden. In die zijstraat stonden er nog een aantal combi's.
Ik heb een sterk vermoeden dat dit kadert in de BOB-campagne.
Wie onder jullie heeft er in de maand december al moeten blazen?
Ik ben er al 2X aan ontsnapt. Ik mocht door rijden. Eigenlijk ben ik nog nooit tegen gehouden.

manta 23 december 2012 12:51

Een paar weken geleden. Snel even opzij, blazen en ik mocht doorrijden. Al bij al 3 minuutjes. TOT... ik een bob-sleutelhanger vroeg... Daar heeft oompje agent een half uur achter moeten zoeken in zijne combi.:?

From_Vlaanderen 23 december 2012 13:00

Ik nog niet, maar nu drink ik niet als ik met de wagen rij.
Dat is niet te avonturen in deze tijd van het jaar.

Rollercoaster 23 december 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6468270)
Ik nog niet, maar nu drink ik niet als ik met de wagen rij.
Dat is niet te avonturen in deze tijd van het jaar.

Anders wél? Riskeer jij je soms om dronken achter het stuur te kruipen?

manta 23 december 2012 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6468271)

Met al die verschrikkelijke dingen op de weg is't niet meer te doen om nuchter rond te rijden. Met een pint uit kan je beter tegen al die miserie... :mrgreen:

Rollercoaster 23 december 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6468278)
Met al die verschrikkelijke dingen op de weg is't niet meer te doen om nuchter rond te rijden. Met een pint uit kan je beter tegen al die miserie... :mrgreen:

:lol:

From_Vlaanderen 23 december 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6468271)

Ja, maar niet tijdens deze periode van het jaar.

BigF 23 december 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6468278)

:-D

Ooit het stukje van George Carlin gezien over hoe hij reageert als-ie iemand overhoop heeft gereden?

Zeker kijken.

From_Vlaanderen 23 december 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6468296)
:-D

Ooit het stukje van George Carlin gezien over hoe hij reageert als-ie iemand overhoop heeft gereden?

Zeker kijken.

Zo isda.

MaGNiFiCaT 14 januari 2013 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6468261)
Een paar weken geleden. Snel even opzij, blazen en ik mocht doorrijden. Al bij al 3 minuutjes. TOT... ik een bob-sleutelhanger vroeg... Daar heeft oompje agent een half uur achter moeten zoeken in zijne combi.:?

Men is bij de politie niet meer zo happig om een bob-sleutelhanger te geven. Ik heb zelfs gehoord dat men dit niet meer doet uit besparingen.

Maar..... misschien is dit de manier om hen (de flikken) weg te jagen: ze houden je tegen en voor de ze iets zeggen vraag je de sleutelhanger. (Niet dat ik begerig ben naar dat dom ding). 'Ahja, want ik heb niet gedronken...'. Misschien laten ze je dan rijden.

manta 14 januari 2013 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6498683)
Men is bij de politie niet meer zo happig om een bob-sleutelhanger te geven. Ik heb zelfs gehoord dat men dit niet meer doet uit besparingen.

Maar..... misschien is dit de manier om hen (de flikken) weg te jagen: ze houden je tegen en voor de ze iets zeggen vraag je de sleutelhanger. (Niet dat ik begerig ben naar dat dom ding). 'Ahja, want ik heb niet gedronken...'. Misschien laten ze je dan rijden.

Of je geeft gewoon eerlijk toe dat je net vertrokken bent naar je stamkroeg en dat ze binnen een paar uurtjes nog eens mogen proberen...;-)

From_Vlaanderen 15 januari 2013 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6498738)
Of je geeft gewoon eerlijk toe dat je net vertrokken bent naar je stamkroeg en dat ze binnen een paar uurtjes nog eens mogen proberen...;-)

Heeft u gedronken.

Ikke? Denkte gij dak ik ander de refleks heb voor mijne friet terug op de passagierszetel te zetten, mijne gordel aan te doen en mijne gsm weg te steken in 15 seconden?

Klojo eerste klas 15 januari 2013 08:29

Tussen haakjes, die campagne is toch weer pure discriminatie ? Bob....mannelijk...dacht ik toch.
In 't Frans zou je nog kunnen spreken van de Bob-et-Bobette-campagne, maar het vrouwelijke van 'Bob' in 't Nederlands ??? Bobine ?????

Liederik 15 januari 2013 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6498927)
Heeft u gedronken.

Ikke? Denkte gij dak ik ander de refleks heb voor mijne friet terug op de passagierszetel te zetten, mijne gordel aan te doen en mijne gsm weg te steken in 15 seconden?

"Uw broek staat nog open, meneer."

fox 15 januari 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6499123)
Tussen haakjes, die campagne is toch weer pure discriminatie ? Bob....mannelijk...dacht ik toch.
In 't Frans zou je nog kunnen spreken van de Bob-et-Bobette-campagne, maar het vrouwelijke van 'Bob' in 't Nederlands ??? Bobine ?????

Bewust onbeschonken bestuurder.
Bewust onbeschonken bestuurster.

Kzie het probleem niet.

Klojo eerste klas 15 januari 2013 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6499225)
Bewust onbeschonken bestuurder.
Bewust onbeschonken bestuurster.

Kzie het probleem niet.

Je begrijpt toch wel het idee achter K& K ? :twisted:

cookie monster 15 januari 2013 22:15

Een maat van me , met oud op nieuw , had prijs !!
Ondanks dat die de gratis nachtbus kon nemen !!
Maar nee , want dan kon die zelf niet wegrijden wanneer die wou !!
Het cafe lag op de busroute !!!!
En nu is die pist op de flikke !! :lol:

btw: Hij heeft zelf geen auto !!
De bus wil die sowieso niet nemen , al die wachttijden ,
al die mensen op de bus , ondanks dat die een omnipas heeft !!

Bobke 15 januari 2013 22:28

Op kerstdag moeten blazen.
Was ook de eerste keer.
Wel sleutelhanger gekregen.

Lof der Zotheid 15 januari 2013 23:12

Driiiiiiiiiiink, driiiiiiiiiiiink, broederke driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiink! Tralala **hik**!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be