Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Walibi Holland installeert gebedsruimte voor moslims (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181058)

elsina 24 december 2012 11:29

Walibi Holland installeert gebedsruimte voor moslims

Het pretpark Walibi Holland binnenkort een ruimte voorzien waar islamitische bezoekers in alle rust kunnen bidden. Volgens het pretpark neemt de vraag van religieuze gasten naar een gebedslocatie toe.

"Islamitische bezoekers blijken er behoefte aan te hebben", zegt woordvoerder Lindy Voskuil. Tot nu toe moesten de gelovigen een rustig plekje zien te vinden tussen de voorbijrazende attracties. "Die plekken zijn er niet zoveel", zegt Voskuil tegen de Nederlandse krant De Telegraaf.

Speciale locatie
Met de gebedsruimte, die direct achter de hoofdingang komt te liggen, heeft Walibi Holland als eerste pretpark in Nederland een speciale locatie om in gebed te gaan.

Het grootste pretpark van Nederland, De Efteling, merkt desgevraagd niets van de door Voskuil genoemde 'toenemende vraag'.

"Hooguit één of twee keer per jaar is er iemand die op een afgezonderde locatie wil bidden", laat De Efteling weten. "Erg incidenteel." In dat geval biedt het park een lege ruimte aan. Zoals een eerstehulppost of leeg restaurant.

Walibi Holland kon niet aangeven hoeveel procent van de parkgangers islamitisch is.
bron http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...-moslims.dhtml

Het is toch erg geworden he :roll:

Waar gaat dat eindigen ???

Mahalingam 24 december 2012 12:13

Er zijn al 2-de kamervragen gesteld:
Wilders woest op Walibi
http://www.pvv.nl/index.php/componen...op-walibi.html

Volgens andere berichten is het aantal malen dat er ooit om gebedsruimte werd gevraagd aan de vingers van een hand te tellen.
De nieuwste attractie van het pretpark wordt hier aangeprijst:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/wollabi2.html
"Medieval Black Box"

eno2 24 december 2012 12:23

Het is er ver over.

Gamla 25 december 2012 05:48

Zo halen de geldgraaiers van Walibi het nieuws. Het is een reklamestunt.

bartelx 25 december 2012 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 6469349)
Het pretpark Walibi Holland binnenkort een ruimte voorzien waar islamitische bezoekers in alle rust kunnen bidden. Volgens het pretpark neemt de vraag van religieuze gasten naar een gebedslocatie toe.

"Islamitische bezoekers blijken er behoefte aan te hebben", zegt woordvoerder Lindy Voskuil. Tot nu toe moesten de gelovigen een rustig plekje zien te vinden tussen de voorbijrazende attracties. "Die plekken zijn er niet zoveel", zegt Voskuil tegen de Nederlandse krant De Telegraaf.

Speciale locatie
Met de gebedsruimte, die direct achter de hoofdingang komt te liggen, heeft Walibi Holland als eerste pretpark in Nederland een speciale locatie om in gebed te gaan.

Het grootste pretpark van Nederland, De Efteling, merkt desgevraagd niets van de door Voskuil genoemde 'toenemende vraag'.

"Hooguit één of twee keer per jaar is er iemand die op een afgezonderde locatie wil bidden", laat De Efteling weten. "Erg incidenteel." In dat geval biedt het park een lege ruimte aan. Zoals een eerstehulppost of leeg restaurant.

Walibi Holland kon niet aangeven hoeveel procent van de parkgangers islamitisch is.
bron http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...-moslims.dhtml

Het is toch erg geworden he :roll:

Waar gaat dat eindigen ???

Er is ook nood aan een kapel waar de katholieke gelovigen zich even kunnen afzonderen en een gebed tot God richten. Heeft er een katholiek al de vraag gericht aan Walibi?

Weyland 25 december 2012 10:19

Stomme dhimmi die Lindy.

andev 25 december 2012 10:41

Misschien beter een Walibi in de moslimlanden gaan neerpoten met grote gebedsruimtes erbij? Ze kunnen daar ook geld verdienen...
Gewoon om te kotsen vast te moeten stellen dat er nog zoveel mensen zijn die niet doorhebben (of hun winst als enigste belang kennen) dat de islam hier gans onze maatschappij aan het inpalmen is! Nu, de "godsdienst van de vrede" zal ze er zeker dankbaar voor zijn ééns ze hier helemaal baas zijn in hun nieuwe kalifaten! Mogen ze heel hun boeltje opdoeken want plezier maken zal er niet meer bij zijn, dat heeft Mohammed niet gevraagd!

andev 25 december 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartelx (Bericht 6470172)
Er is ook nood aan een kapel waar de katholieke gelovigen zich even kunnen afzonderen en een gebed tot God richten. Heeft er een katholiek al de vraag gericht aan Walibi?

Zoveel onnozele echte katholieken lopen er wel niet meer rond zeker?

bartelx 25 december 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6470235)

Ik zou het toch graag zien gebeuren dat op basis van gelijke behandeling van godsdiensten, ook de katholieken een gebedsruimte vragen.

En doe er ook maar één voor de orthodoxen, de Joden, de boedisten, en noem er nog maar enkele op.

Walibi zal dan wel leren om niet met platte marketingstunts in de pers te komen.

Munglik 25 december 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartelx (Bericht 6470266)
Ik zou het toch graag zien gebeuren dat op basis van gelijke behandeling van godsdiensten, ook de katholieken een gebedsruimte vragen.

En doe er ook maar één voor de orthodoxen, de Joden, de boedisten, en noem er nog maar enkele op.

Walibi zal dan wel leren om niet met platte marketingstunts in de pers te komen.

Dat ze dat dan doen.

manta 25 december 2012 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6470235)

Ze vragen één of twee keer per jaar naar een gebedsruimte, er zijn dus ook maar twee katholieken nodig om een ruimte te vragen.
Hopelijk vergeten ze geen spaghettikraampje te zetten voor die van 't spaghettimonster en zo... De attracties zullen plaats moeten maken voor al die gebedsruimtes...

circe 25 december 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartelx (Bericht 6470266)

Dat noemen ze dan stilteruimte... je weetwel, voor IEDEREEN.

In de Nederlandse universiteiten hebben ze dat allemaal al ingevoerd: kruistekens en kaarsen weg uit de kapellen, gewoon neutraal, geen beelden, geen schilderijen.... en na een paar maanden ligt het vol met matjes en is het een islamitische gebedsruimte geworden.

In Antwerpen wou met van het Harmonie gebouw ook zo'n stilteruimte maken. Gelegen vlak aan de Eeuwfeestkliniek zou men er familie van patienten kunnen laten bezinnen of andere niet religieuze evenemente in organizeren.
Citaat:

Het gebouw zal worden gebruikt als een niet-religieus contemplatief centrum waar vieringen van verschillende levensmomenten en individuele reflectie kunnen plaatshebben.
Gelukkig is het niet doorgegaan. Ik vrees dat het binnen de kortste tijd ook een islamitische ruimte zou worden, en joodse mensen uit de buurt die er hun feesten willen houden zouden op hun kin kunnen kloppen.

http://www.architectenweb.nl/aweb/re...asp?iNID=24748

cookie monster 25 december 2012 12:00

Ik wil een rockconcertzaal in walibi ,
zodat daar ook mijn favoriete bands kunnen optreden !!
Ik wil dat mijn favoriete eten daar wordt opgediend !!
Ik wil ....

Flippend Rund 25 december 2012 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6470278)
Ze vragen één of twee keer per jaar naar een gebedsruimte, er zijn dus ook maar twee katholieken nodig om een ruimte te vragen.
Hopelijk vergeten ze geen spaghettikraampje te zetten voor die van 't spaghettimonster en zo... De attracties zullen plaats moeten maken voor al die gebedsruimtes...

Waarom apart? Een oecumenische gebedsruimte vind ik helemaal geen slecht idee. Een gebedsruimte voor moslims alleen is dwaas.

Bobke 25 december 2012 12:19

Waar halen ze ’t.
Naar een pretpark gaan om te bidden. :lol:

alice 25 december 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6470335)
Waarom apart? Een oecumenische gebedsruimte vind ik helemaal geen slecht idee. Een gebedsruimte voor moslims alleen is dwaas.

Ik vind dat je helemaal niets moet inrichten, en al zeker geen gebedsruimtes in pretparken!
Wie op die vraag is ingegaan is gewoonweg een flippend rund!:lol:
De koran is heel duidelijk op dit punt, wanneer een moslim omdat hij op reis is, niet kan bidden, mag hij de gebeden gewoon later inhalen, dus kun je na je pretpark gewoon thuis je matje spreiden, we zijn geen moslimland, dus hoeven we openbare voorzieningen zoals pretparken, ook niet in te richten volgens islamitische normen.

Het zijn vooral salafi's die met dit soort ideeen afkomen, zo kunnen ze broeders verplichten ook tijdens een familieuitstapje niet te vergeten een goede moslim te zijn! Wat komt hierna, attracties afstemmen op de gebedsuren??

circe 25 december 2012 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6470361)
Ik vind dat je helemaal niets moet inrichten, en al zeker geen gebedsruimtes in pretparken!
Wie op die vraag is ingegaan is gewoonweg een flippend rund!:lol:
De koran is heel duidelijk op dit punt, wanneer een moslim omdat hij op reis is, niet kan bidden, mag hij de gebeden gewoon later inhalen, dus kun je na je pretpark gewoon thuis je matje spreiden, we zijn geen moslimland, dus hoeven we openbare voorzieningen zoals pretparken, ook niet in te richten volgens islamitische normen.

Het zijn vooral salafi's die met dit soort ideeen afkomen, zo kunnen ze broeders verplichten ook tijdens een familieuitstapje niet te vergeten een goede moslim te zijn! Wat komt hierna, attracties afstemmen op de gebedsuren??

Ik zie alvast één groot voordeel: je staat daar drie uur aan te schuiven aan een of andere attractie en plotsklaps... floeps alle moslims naar hun gebedsplek, en ineens haal je twee uren wachttijd in!

erwin boydens 25 december 2012 12:36

wie gaat er nu eigenlijk naar een pretpark om te bidden ?

eno2 25 december 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6470335)

Een gebedsruimte in een pretpark is op zich dwaas

driewerf 25 december 2012 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6470216)
Stomme dhimmi die Lindy.

1) Lindy is woordvoerster, ze moet gewoon uitleggen wat haar bazen hebben besloten.

2) vrije markteconomie is vrije markteconomie. Als je hier problemen mee hebt, raad ik je een staatsgeleide planeconomie aan.

3) Het is toch triestig dat je de ferventste verdedigers van "het vrije Westen" de meest elementaire dingen over hun eigen systeem moet uitleggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be