Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Russische identitaire jongeren jagen op drugdealers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181099)

Vrolijk op Vrijdag 25 december 2012 22:47

Russische identitaire jongeren jagen op drugdealers

Drugdealers in Rusland hebben een zorg meer dan enkel de politie ontlopen.
Radicaal identitaire jongeren hebben de handen in mekaar geslagen om de straat te zuiveren van drugdealers.
Methode bestaat uit actieve opsporing, intimidatie, exposure, publieke vernedering (overgieten met verf) en aangifte bij de politie.
De organisatie heet MAC maar de meeste info is in het Russisch.
Wat vinden jullie, goede zaak of niet?

Drugdealers opwachten en op heterdaad betrappen.
http://www.youtube.com/watch?v=vQlh6sN8kD4

Een drugdealer z'n stalletje wat bewerken.
http://www.youtube.com/watch?v=FTBbopcvAo4

MAC in actie.
http://www.youtube.com/watch?v=cB7PcGOYs2w

driewerf 25 december 2012 23:00

De Russische maffia zijn geen pussy's. Ofwel pakken die 'identitaire jongeren' -- skinheads en nazi's -- de kleine dealers, ofwel gaan we heel snel het einde van die 'identitaire jongeren' meemaken.

nachtwaker 25 december 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6470893)
De Russische maffia zijn geen pussy's. Ofwel pakken die 'identitaire jongeren' -- skinheads en nazi's -- de kleine dealers, ofwel gaan we heel snel het einde van die 'identitaire jongeren' meemaken.

Ik denk ook dat die jongens " beginners-succes " hebben. Als zij te lastig worden, staan hen mogelijk problemen te wachten.
Ik weet ook niet of zij steeds de goeie pakken. Moesten ze jou - per vergissing - beetpakken, en je een emmer verf over je kop kappen, alles filmen, en de video op het internet gooien, erbij vertellend dat je een drugdealer bent, wat zou je ervan denken ?
Bij van die privé milities heb ik altijd bedenkingen. Je weet waar het begint, niet waar het eindigt.

Vrolijk op Vrijdag 25 december 2012 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6470893)
de kleine dealers

Het zijn de 'kleine dealers' waar de jongeren hun drugs bij kopen.

driewerf 25 december 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6470898)
Het zijn de 'kleine dealers' waar de jongeren hun drugs bij kopen.

Maar dat zijn pionnen die gemakkelijk te vervangen zijn. In se gaat het niets uirichten. Van zodra de verkoopswinsten dalen, gaat de maffia snel genoeg maatregelen nemen.

Vrolijk op Vrijdag 26 december 2012 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 6470910)
Maar dat zijn pionnen die gemakkelijk te vervangen zijn.

Als de stiel minder aantrekkelijk wordt weet ik niet of er nog zo veel kandidaten gaan zijn.

Citaat:

In se gaat het niets uirichten.
Zie boven.

Citaat:

Van zodra de verkoopswinsten dalen, gaat de maffia snel genoeg maatregelen nemen.
MAC is al een tijdje bezig hoor. Waar blijven die 'maatregelen'?
De MAC leden lijken overigens niet echt bang voor maatregelen.
Het zijn dan ook geen kruipvlamingen.

nachtwaker 26 december 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6470941)
Als de stiel minder aantrekkelijk wordt weet ik niet of er nog zo veel kandidaten gaan zijn.

Zie boven.

Tja, als je dat zo tof vind, begin dan met een MAC-afdeling hier in België hé...Kwestie van te laten zien dat je geen kruiperig persoon bent.

driewerf 26 december 2012 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker (Bericht 6471829)
Tja, als je dat zo tof vind, begin dan met een MAC-afdeling hier in België hé...Kwestie van te laten zien dat je geen kruiperig persoon bent.

http://levenslangleren.be/taal.php/w...en_de_dt_regel

Bolleke Wol 26 december 2012 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker (Bericht 6470897)
Bij van die privé milities heb ik altijd bedenkingen. Je weet waar het begint, niet waar het eindigt.

Elke staat is ontstaan als een privémilitie.

Nietzsche 26 december 2012 19:14

Wat een trieste figuren bij elkaar. Een beetje met een groep een drugsdealer aanpakken, dapper hoor.

Laat ze eens jagen om op echte Russische criminelen, kijken of ze daar dapper genoeg voor zijn.

Nvalid 26 december 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6471960)
Wat een trieste figuren bij elkaar. Een beetje met een groep een drugsdealer aanpakken, dapper hoor.

Laat ze eens jagen om op echte Russische criminelen, kijken of ze daar dapper genoeg voor zijn.

triestig en belachelijk....

Nietzsche 26 december 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6471980)
triestig en belachelijk....

Mijn post, of die jongeren?

Nvalid 26 december 2012 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6471995)
Mijn post, of die jongeren?

die mac jongeren en die cameraman die er snel achternaloopt om een mediastunt eruit te halen

Hypochonder 26 december 2012 19:44

Inderdaad behoorlijk zielig dat ze kleine dealertjes aanpakken. Kansloze jongeren.

Nvalid 26 december 2012 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6470941)

Zie boven.

vraag en aanbod,dan verhuist het aanbod wel naar een ander gebied

Vrolijk op Vrijdag 26 december 2012 20:18

Nee maar, jongeren die gewoon samen de straat op trekken om criminelen het leven zuur te maken (ipv andersom, zoals hier).
De kruipvlaming kan het natuurlijk weer nauwelijks bevatten.

Maar ach, waarom zou hij ook.
Hij heeft immers de overheid om alle problemen op te lossen, toch? :-)

Gamla 28 december 2012 16:17

De overheid blijft bij misdaadbestrijding opzettelijk in gebreke. Het is in dergelijk geval een plicht om het recht in eigen handen te nemen. Niets doen wanneer de gelegenheid zich voordoet is medeplichtigheid.

Goede actie. Al vind ik overgieten met verf een beetje slapjes en dus teleurstellend.

meneer 30 december 2012 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6474698)
De overheid blijft bij misdaadbestrijding opzettelijk in gebreke. Het is in dergelijk geval een plicht om het recht in eigen handen te nemen. Niets doen wanneer de gelegenheid zich voordoet is medeplichtigheid.

Goede actie. Al vind ik overgieten met verf een beetje slapjes en dus teleurstellend.

Wat stel je voor in de plaats ?

Vrolijk op Vrijdag 30 december 2012 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6474698)
Al vind ik overgieten met verf een beetje slapjes en dus teleurstellend.

Ach, ik denk dat er buiten het oog van de camera soms best nog wat meer gebeurt, te lezen naar de angst in de ogen van die dealers. :-)

Vigilante VL 30 december 2012 01:52

Wat werd er zoal gedeald?
Als het om de beruchte "krokodil" gaat (een extreem gevaarlijke variant van heroïne), dan kan men niet anders dan zulke acties oogluikend toestaan.

En neen, het recht in eigen handen nemen met denigrerende acties is een brug te ver. Om te beginnen is het penitentiair systeem in Rusland geen 4 sterren hotel zoals bij ons. Tyfus, dysenterie, inmate violence, ondervoeding, overbevolking, slavenarbeid, abusieve toestanden ... Het hoort er allemaal bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be