![]() |
Bakkerijen bombarderen
Stelselmatig.
Dat gaat Assad een finale veroordeling kosten voor oorlogsmisdaden (als hij het overleeft) |
Citaat:
Beide kanten zijn tuig van de richel, ook die rebellen zijn nog niet jarig en zullen aangeklaagd worden. Vanuit Nederlandse kant worden camera's verstrekt aan mensenactivisten in Syrië met als doel zoveel mogelijk vast te leggen wat eventueel mogelijk als bewijs zou kunnen dienen ingeval een internationaal strafhof. |
In Halfaya, de plek waar een paar dagen terug een bakkerij werd getroffen en waar mogelijk 'meer dan 200 of 300 doden zouden zijn', werden door onafhankelijke waarnemers zoals het SOHR (gestationeerd in Londen) 43 doden opgetekend. Hiervan waren 40 mannen en slechts 3 vrouwen. Van kinderen is geen sprake meer (gelukkig).
In onderstaand filmpje valt ook op hoeveel getroffenen militaire kledij aanhebben, en hoeveel omstanders met wapens rondlopen. De realiteit lijkt me dus toch heel wat genuanceerder dan wat de rebellen en de media verkondigen. Het lijkt er eerder op dat hier een redelijk aantal rebellen geraakt werd, in plaats van een rij wachtende burgers voor een bakkerij. http://www.youtube.com/watch?v=-wO9f...layer_embedded |
Citaat:
Door het internationaal strafhof zal dit zeer zeker als zodanig aangemerkt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Geen militair nut ? Ik dacht van wel. Citaat:
Hoe weet U dat ? Waarom zouden ze dit zo aanmerken ? |
Citaat:
Ook U loopt blijkbaar ietsje te hard van stapel... In the face of a Russian veto at the UN security council, the international criminal court has not had a mandate to investigate the atrocities committed by either side. Guardian |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom gebruikte ik het woordje "finaal"... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be