Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Bakkerijen bombarderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181110)

eno2 26 december 2012 12:23

Bakkerijen bombarderen

Stelselmatig.

Dat gaat Assad een finale veroordeling kosten voor oorlogsmisdaden

(als hij het overleeft)

Adrian M 26 december 2012 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6471330)
Stelselmatig.

(als hij het overleeft)

Eerder het idee dat hij wordt afgeknald zoals Kadaffie of hij eindigt aan de galg zoals in Irak.

Beide kanten zijn tuig van de richel, ook die rebellen zijn nog niet jarig en zullen aangeklaagd worden.
Vanuit Nederlandse kant worden camera's verstrekt aan mensenactivisten in Syrië met als doel zoveel mogelijk vast te leggen
wat eventueel mogelijk als bewijs zou kunnen dienen ingeval een internationaal strafhof.

poekieJ 26 december 2012 13:21

In Halfaya, de plek waar een paar dagen terug een bakkerij werd getroffen en waar mogelijk 'meer dan 200 of 300 doden zouden zijn', werden door onafhankelijke waarnemers zoals het SOHR (gestationeerd in Londen) 43 doden opgetekend. Hiervan waren 40 mannen en slechts 3 vrouwen. Van kinderen is geen sprake meer (gelukkig).

In onderstaand filmpje valt ook op hoeveel getroffenen militaire kledij aanhebben, en hoeveel omstanders met wapens rondlopen. De realiteit lijkt me dus toch heel wat genuanceerder dan wat de rebellen en de media verkondigen. Het lijkt er eerder op dat hier een redelijk aantal rebellen geraakt werd, in plaats van een rij wachtende burgers voor een bakkerij.

http://www.youtube.com/watch?v=-wO9f...layer_embedded

Adrian M 26 december 2012 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 6471415)
In Halfaya, de plek waar een paar dagen terug een bakkerij werd getroffen en waar mogelijk 'meer dan 200 of 300 doden zouden zijn', werden door onafhankelijke waarnemers zoals het SOHR (gestationeerd in Londen) 43 doden opgetekend. Hiervan waren 40 mannen en slechts 3 vrouwen. Van kinderen is geen sprake meer (gelukkig).

In onderstaand filmpje valt ook op hoeveel getroffenen militaire kledij aanhebben, en hoeveel omstanders met wapens rondlopen. De realiteit lijkt me dus toch heel wat genuanceerder dan wat de rebellen en de media verkondigen. Het lijkt er eerder op dat hier een redelijk aantal rebellen geraakt werd, in plaats van een rij wachtende burgers voor een bakkerij.

Dan nog verandert dit niets aan het feit dat dit een oorlogsmisdaad is. Combatanten die in de rij staan voor brood bombarderen, mits geen vergissing, heeft geen militair nut.
Door het internationaal strafhof zal dit zeer zeker als zodanig aangemerkt worden.

zonbron 26 december 2012 19:25

Citaat:

De mensenrechtenorganisaties tellen de gesneuvelde rebellen als zijnde 'Syrische burgers', zelfs dat buitenlands crapuul en Jihadi's afkomstig uit minstens 29 landen (rapport VN). Het is een volledige vervalsing van de feiten.

zonbron 26 december 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 6471439)
Dan nog verandert dit niets aan het feit dat dit een oorlogsmisdaad is. Combatanten die in de rij staan voor brood bombarderen, mits geen vergissing, heeft geen militair nut.

Aleppo zit vol met buitenlandse zongenaamde 'combatanten', die bevinden zich illegaal in Syrie en voeren er dus illegale acties uit.

Geen militair nut ? Ik dacht van wel.

Citaat:

Door het internationaal strafhof zal dit zeer zeker als zodanig aangemerkt worden.

Hoe weet U dat ? Waarom zouden ze dit zo aanmerken ?

zonbron 26 december 2012 20:06

Citaat:

Stelselmatig.

(als hij het overleeft)

Ook U loopt blijkbaar ietsje te hard van stapel...

In the face of a Russian veto at the UN security council, the international criminal court has not had a mandate to investigate the atrocities committed by either side.

Guardian

Dixie 26 december 2012 20:16

Citaat:

In onderstaand filmpje valt ook op hoeveel getroffenen militaire kledij aanhebben

ik tel er nul :roll:

Dixie 26 december 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6471979)
rapport VN

:lol: wie gelooft deze onzin nog

eno2 26 december 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6472049)
Ook U loopt blijkbaar ietsje te hard van stapel...

In the face of a Russian veto at the UN security council, the international criminal court has not had a mandate to investigate the atrocities committed by either side.

Guardian

Het materiaal stapelt zich op voor later
Daarom gebruikte ik het woordje "finaal"...

zonbron 26 december 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6472108)
Het materiaal stapelt zich op voor later
Daarom gebruikte ik het woordje "finaal"...

Ooh ok. Tijdens het eindspel dus. Endgame. ;-)

Nr.10 26 december 2012 22:01

Citaat:

Hoera, sommige crapuul hier op het forum was er beter bij geweest.

Antoon 26 december 2012 23:47

Citaat:

Stelselmatig.

(als hij het overleeft)

Ik wed op een terechtstelling. Zoals Saddam Hoessein of Khaddafi. Levend ervan afkomen? In een moslimland? Lijkt mij onrealistisch...

eno2 27 december 2012 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6472389)
Ik wed op een terechtstelling. Zoals Saddam Hoessein of Khaddafi. Levend ervan afkomen? In een moslimland? Lijkt mij onrealistisch...

Misschien vlucht hij met een vrijgeleide

-Jo- 27 december 2012 00:05

Citaat:

²

-Jo- 27 december 2012 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6472416)

Misschien moeten wij hem als het zo ver zou komen, asiel aanbieden. Dit zou pas echt een politiek vluchteling zijn in plaats van al die profiterende lafaards.

Antoon 27 december 2012 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6472416)

Koffiedik kijken. Belangrijker is dat het daar ophoudt. Niet meer aan te zien.

Nr.10 27 december 2012 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6472447)
Koffiedik kijken. Belangrijker is dat het daar ophoudt. Niet meer aan te zien.

Wat een lafaard ben jij zeg.

Antoon 27 december 2012 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6472450)
Wat een lafaard ben jij zeg.

Duidelijk uw kleintjes niet die door Assad worden vermoord. Van hieruit comfortabel in ons vrije Westen heeft u een grote bek.

Nr.10 27 december 2012 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6472455)
Duidelijk uw kleintjes niet die door Assad worden vermoord. Van hieruit comfortabel in ons vrije Westen heeft u een grote bek.

Ik denk jij diegene bent met de grote bek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be