![]() |
1ste & 2de klasse bij treinen afschaffen ?? 4x meer boetes zwartrijden in 1ste klasse
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-klasse.dhtml
Mijn vraag ?? Vinden jullie dat 1ste & 2de klassen moeten worden afgeschaft ?? |
Een schande.
Typisch, van mensen die geen respect hebben voor elementaire dingen, kan je ook niet verwachten dat ze dit voor andere zaken wel op kunnen brengen. Het heeft me vaak verbaasd wat voor allooi er in eerste klas zit als ik er door wandelde (vaak allochtonen) en hoe zij dit konden betalen (tenzij ze bij de spoorwegen zouden werken maar zo zagen ze er niet uit/klonken ze niet). Dit verklaart veel. |
Jah, als je toch zwart rijdt, kun je je zowel in eerste klas gaan zetten.
|
Wat maakt het trouwens uit? Er is vrijwel geen verschil tussen eerste en tweede klasse, het is er gewoon wat rustiger. Ik reis altijd in eerste klasse en vrijwel elke keer moet de conducteur mensen wegsturen uit eerste klasse.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet me trouwens eens uitleggen hoe jij in het voorbijwandelen aan iemand kan horen of zien of ze bij de NMBS werken. :? |
Citaat:
Ik vind trouwens dat het personeel over het algemeen zeer voorkomend, correct, beleefd, goed twee-of zelfs meertalig is ... Volgens mij trekken ze een soort niche aan van de mensen die intelligent zijn, hoge normen en waarden hebben, ... maar om één of andere vreemde reden niet verder zijn gaan studeren of geen hogere functie ambiëren. Dat is slechts een impressie. Maar ik ken toch wat mensen die daar werken en als ik daar iets over kan zeggen, is het dat wel. Het is absoluut niet zo dat er de onderkant van de samenleving werkt ofzo, integendeel! (Terwijl je in die eerste klas treinen soms wel de indruk krijgt dat je met de onderkant van de samenleving te doen hebt. ;) ) |
In een multiculturele samenleving kun je maar best een auto hebben.
|
ik zou de eerste klasse coupés afschaffen, niet omdat ik iets heb tegen mensen die méér betalen voor een rustigere wagon, wel omdat ze voornamelijk lijken te werken op niet-belgische-origines zonder vervoersbewijs zoals stront op een vlieg
|
Ik pleit voor het behoud van eerste klasse, maar hoop wel dat ze wordt opgewaardeerd. Hypochonder heeft gelijk, het verschil is zo langzamerhand verdwenen, en in sommige gevallen is eerste klasse zelfs minder dan tweede (ik denk aan de strafbankjes in de dieseltjes MW41). Maar mensen zijn volgens mij wel te bewegen om te betalen voor iets meer beenruimte, een individueel regelbaar licht, goede zetels, de waarschijnlijkheid dat er nog een zitplaats vrij zal zijn (al is dat lang niet zo zeker als je denkt, Graham C., de meeste treinen waar tweede klasse uitpuilt, bieden ook geen plaats meer in eerste), en waarom niet: een drankje, gratis Wifi (code te vinden op je eersteklassekaartje), tijdschriften ter beschikking... Maar inderdaad, voor veredeld busvervoer wil ik geen 50% meer betalen.
|
Afschaffen, zo'n oudbelegen toestanden. :twisted:
Op 'mijn' lijn stap ik op aan de laatste halte voor Brussel en dan is het nog minimum een kwartier rijden.....maar tel daar maar gemiddeld zo'n 10 minuten bij. 9 keer op de 10 moeten we tijdens de spitsuren rechtstaan in 2e klas wegens geen zitplaatsen meer, terwijl de eerste-klas-wagons nog niet halfvol zijn....... Het is lang geleden dat er nog een kaartjesknipper toelating gaf om daar te gaan zitten. Sommigen maken zelfs van hun neus dat we rechtstaan op het platform van 1e klas...... :cry: Jaja, we betalen voor het vervoer van punt A naar punt B, niet om te zitten... :roll: |
Iedereen is vrij om de meerprijs te betalen voor eerste ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanuit Halle is controle nogal sporadisch (het zijn vaak nogal lange treinen, ook), vanuit Vilvoorde probeert men wel, maar men is haast nog sneller in Brussel, Vanuit Denderleeuw is de kans vrij groot dat je wordt gecontroleerd, etc.
Met 1 �* 2 man kan je inderdaad geen hele trein controleren op 10', zeker als er ergens een zwartrijder zit, waarvoor je mag beginnen schrijven... Maar Savatage, een controle van de controlebrigades zal je dan wellicht wel wat kosten. Al zal je daarna wel in eerste klasse mogen blijven, je zal er immers voor hebben betaald ;) |
Een voorbeeld van een situatie die ik in België zou willen zien:
Virgin Trains dienst 15u50 van Birmingham New Street naar London Euston zit behoorlijk vol in tweede klasse, met een aanzienlijk aandeel gereserveerde plaatsen, al kan je, mits wat zoeken, nog wel een plaatsje vinden. Eerste klasse is heel rustig. Reizigers worden geïnformeerd over de vrije plaatsen op het einde van de trein, en van de mogelijkheid om in eerste klasse te reizen voor een beperkte toeslag van ongeveer 10 GBP, te kopen bij de boordchef. Ik zet mij in eerste klasse, toon mijn kaartje en betaal de toeslag. Even later komen 2 dames binnen met de vraag of ik koffie of thee wens, en geven ze me ook en klein snackje. Eigenlijk had ik wat later moeten zijn, bij vertrek na 17u wordt er warm eten geserveerd in eerste klasse ;) |
Citaat:
Want die délégés hebben zo een film gezien, die eigenlijk de Schendlers List van de nationale spoorwegondernemingen is. The navigators, zo heet de film. |
Een perfect systeem bestaat niet, ook niet in het VK. Maar het is evenmin de hel die sommige syndicalisten ervan maken. Er zitten een paar zaken in het Britse systeem die ik ook niet zo leuk vind, maar niet alles is er slecht. In elk geval willen de langeafstandsvervoerders al eens moeite doen om klanten binnen te halen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be