Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen controle op de bus: een variant van een no-go-zone voor politie in BXL, Apen, Gt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181146)

De schoofzak 27 december 2012 14:47

Geen controle op de bus: een variant van een no-go-zone voor politie in BXL, Apen, Gt
 
De overheid die achteruit deinst voor oproerkraaiers.

Niet meer of niet minder.

Deze keer niet in een bepaalde wijk, maar op een bepaalde lijn van De Lijn.

Voor de rechtstaat:
Hip hip hip .... hoera !!

Voor de brave betalende huisvader:
hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws

titel: "Geen ticketcontrole op probleemritten"

Citaat:

Om toch maar geen risico van agressie te nemen, voert De Lijn geen ticketcontroles uit op bepaalde buslijnen. Dat zeggen drie bronnen bij de vervoersmaatschappij. Lijn 23 is er zo een. Dinsdag kreeg een buschauffeur nog slaag na een amokrit.

Kerstdag was voor een 46-jarige buschauffeur uit Deurne allerminst vredig. Een incident op de achterbanken van zijn lijnbus escaleerde en de man moest zelfs klappen incasseren.

Lees hier: Jongeren maken amok en belagen buschauffeur
Wekelijks incident

Lijn 23, tussen de wijk Luchtbal en het centrum van Antwerpen, is een notoire ‘kommerlijn’, zoals Ronny Van Campen van de liberale vakbond ACLVB het noemt. “Het probleem is best complex. De bus staat vaak vast in het verkeer en vertragingen van een halfuur zijn niet meer uitzonderlijk. We kunnen wel stellen dat er toch wekelijks een incident is.”

“Ik merk bij buschauffeurs zelfs dat ze niet meer altijd de moeite doen om een incident te melden, omdat ze ondervinden dat er toch niks fundamenteels gebeurt”, zegt Van Campen. “Wij blijven het agressieprobleem wel aankaarten, maar we stuiten altijd op dezelfde repliek bij De Lijn: bezuinigingen, er is geen geld, er is geen oplossing.”

Na de dood van Guido De Moor (de passagier die in 2006 op de lijn 23 stierf na een confrontatie met medereizigers, red.) werd het systeem van een tweede man bij de chauffeur ingevoerd. “Dat werpt zijn vruchten af,” zegt Van Campen, “maar het is een druppel op een hete plaat. Er zijn maar tien van zulke medewerkers. Penibele ritten zouden er altijd een moeten hebben. Dat was op de 23 dinsdag niet het geval. Die bus was overigens ook niet uitgerust met een bewakingscamera.”

“Nog straffer: op de lijnen 23, 19 (die gekoppeld is aan de 23, red.), 30 en 34 (door Berchem en Borgerhout naar Antwerpen-Zuid, red.) wordt helemaal niet of ten dele niet gecontroleerd, om agressie te voorkomen.”

Twee andere bronnen bevestigen dat, maar De Lijn zelf ontkent. “Dat is een kwakkel. Wij controleren op elke lijn”, zegt woordvoerder Koen Peeters. “Het zou een compleet fout signaal zijn als dat niet het geval was.”

Sylvia Mariën

CLAESSENS Joris 27 december 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6473052)
De overheid die achteruit deinst voor oproerkraaiers.

Niet meer of niet minder.

Deze keer niet in een bepaalde wijk, maar op een bepaalde lijn van De Lijn.

Voor de rechtstaat:
Hip hip hip .... hoera !!

Voor de brave betalende huisvader:
hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws

titel: "Geen ticketcontrole op probleemritten"

Ook in Brussel wordt er gecontroleerd.
Maar blijkbaar niet door alle MIVB personeel en al zeker niet door de mensen met de 'preventie'hesjes die met bosjes rondlopen in de Metro.
Ik zie ze daar elke avond verzamelen voor of in de hal van het Weststation bvb, op geen 5 meter van de controlepoortjes.
Toen ik een paar dagen geleden daar op de tram stond te wachten werd het mij echt te gortig en heb ik ze daarover aangesproken.
Ik vroeg hen welke preventie ze eigenlijk uitvoerden daar ik in minder dan een kwartier tijd meer dan 7 mensen (zowat één derde van de metrogebruikers) door de poortjes zag gaan zonder hun biljet of abonnement te valideren. Dat is nochtans een verplichting en in theorie kan je die poortjes niet passeren zonder te valideren.
Echter:
Indien je vlak achter elkaar doorloopt moet enkel de 1ste persoon valideren want de poortjes mogen natuurlijk geen klanten verpletteren hé.
Je hebt ook nog de fietssluis waar je met een beetje goede wil 13 man inkrijgt, heb ik zelf gezien...
Op dat gegeven moment waren er zelfs twee bij die doodleuk onder de ogen van het 'preventiepersoneel' over de poortjes kropen zonder dat daar ook maar de minste reactie op kwam...
Ik heb ook al meermaals gezien dat het preventiepersoneel van hun badges gebruik maakt om vrienden of kennissen door te laten.

Oh ja, het al grijnzend gegeven antwoord...
Wel bij rampen en zo hé meneer. Als er een vliegtuig op de metro valt bvb...
Dat vonden ze allemaal heel grappig.

Is er nog iemand die niet snapt waarom de prijzen van de Metro nog maar eens gaan stijgen?

Amon_Re 27 december 2012 15:38

Komt door al dat populisme

Xenophon 27 december 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6473139)
Komt door al dat populisme

Dit is echt populisme, precies de jaren dertig.

Anna List 27 december 2012 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6473148)
Dit is echt populisme, precies de jaren dertig.

beangstigend hé !

Bobke 27 december 2012 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6473148)
Dit is echt populisme, precies de jaren dertig.

Dat bedoelde onze koning dus.

Anna List 27 december 2012 15:51

neemt niet weg dat ik binnenkort 'jongerenbendes' door de stad zie trekken om te protesteren dat buschauffeurs voorbijrijden aan haltes waar 'jongeren' staan te wachten ...

Freddie 27 december 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6473155)
Dat bedoelde onze koning dus.

HUN koning misschien, niet de mijne!

kelt 27 december 2012 15:58

Volgens de geciteerde teksten in dit draadje zijn er.....tien(10) begeleiders beschikbaar voor de bussen ...(ik neem aan dat men bedoeld : voor het Antwerpse)...

Dat is evenveel als: "geen".

Aldus kunnen we het gekwek van onze politici omtrent een "veiligheid op het openbaar vervoer" terugbrengen tot wat het is : gekwek.

Anna List 27 december 2012 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 6473164)
HUN koning misschien, niet de mijne!

uwe koning zal er wel ene van de familie Moortgat zijn


heel foute boel !

De schoofzak 27 december 2012 16:39

Verdoeme,
ik had niet opgemerkt dat er al een draadje over liep.

Maar aub, zorg dat de titels van de draden iets duidelijker zijn.

afijn, vraagje aan de mods: samenvoegen aub. Ik wil immers niet populistisch overkomen.

.

eno2 27 december 2012 18:14

;-)

Goudbever 27 december 2012 21:52

Met de bus rijden is voor marginalen

Groentje-18 28 december 2012 01:52

Zelf heb ik een tijdje in Brussel gewerkt en vond ik dat ook verschrikkelijk hatelijk:

jij betaalt (enfin het werk in mijn geval, maar toch) en vlak achter je komt dan gewoon een profiteur - het moet niet gezegd dat het meestal hetzelfde type figuren als de doorsnee Brusselaar vandaag is, was: vuil, onhygiënisch, stinkend, waarvan je hoopt dat deze persoon je totaal niet aanraakt en liefst ook niet te dichtbij komt, allochtoon (wat natuurlijk nog het minst stoort want de afkomst kan me niet schelen, maar het valt wel op dat het �*ltijd allochtonen zijn die het doen).

Dit gebeurt zoooooooo vaak, en ze doen het zooo schaamteloos.

Ik heb wel al meegemaakt dat men vlak achter de poortjes stond te controleren. Maar dan waren er natuurlijk types die gewoon terug de metro inliepen (eigenlijk gewoon iedereen die niet betaald had) ... iemand ging er wel achterna maarja ... alsof ze die vatten?
En als ze ze vatten: geen id papieren meneer, of valse id opgeven, en wat is het allemaal? :-S

Met alle respect maar, we hebben onszelf wat aangedaan door mensen onder het mom van tolerantie massaal ons land binnen te leiden, mensen die echter zelf totaal intolerant zijn tegenover onze samenleving en die m.i. compleet ontwrichten.

Wij waren een samenleving naar Duits/Zwitsers model waar vele Zuid-Europese landen jaloers op waren qua efficiëntie, spontane houding van het volk, intelligentie die zich liet merken in het systeem en de organisatie, ... nu is het vuiler, chaotischer en er zijn constant mensen die door hun gedrag compleet uit de toon vallen en de rest destabiliseren ...

(idem dito met bv de regel van rechts lopen op roltrappen naar trein of metro. Iedereen doet het, behalve de nieuwkomers (en sommige oenen)... Daardoor gaat al de moeite van de respectvolle, deftige, ernstige, voorkomende burger die respect heeft voor de gebruiken en andere mensen compleet verloren ...

daiwa 28 december 2012 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6473052)
De overheid die achteruit deinst voor oproerkraaiers.

Niet meer of niet minder.

Deze keer niet in een bepaalde wijk, maar op een bepaalde lijn van De Lijn.

Voor de rechtstaat:
Hip hip hip .... hoera !!

Voor de brave betalende huisvader:
hip hip hip ... hoera !!

Voor de populisten:
hip hip hip ... hoera !!

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws

titel: "Geen ticketcontrole op probleemritten"

Het gaat van kwaad naar erger met dat tuig van de richel!

Mambo 28 december 2012 04:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6473103)
Ook in Brussel wordt er gecontroleerd.
Maar blijkbaar niet door alle MIVB personeel en al zeker niet door de mensen met de 'preventie'hesjes die met bosjes rondlopen in de Metro.
Ik zie ze daar elke avond verzamelen voor of in de hal van het Weststation bvb, op geen 5 meter van de controlepoortjes.
Toen ik een paar dagen geleden daar op de tram stond te wachten werd het mij echt te gortig en heb ik ze daarover aangesproken.
Ik vroeg hen welke preventie ze eigenlijk uitvoerden daar ik in minder dan een kwartier tijd meer dan 7 mensen (zowat één derde van de metrogebruikers) door de poortjes zag gaan zonder hun biljet of abonnement te valideren. Dat is nochtans een verplichting en in theorie kan je die poortjes niet passeren zonder te valideren.
Echter:
Indien je vlak achter elkaar doorloopt moet enkel de 1ste persoon valideren want de poortjes mogen natuurlijk geen klanten verpletteren hé.
Je hebt ook nog de fietssluis waar je met een beetje goede wil 13 man inkrijgt, heb ik zelf gezien...
Op dat gegeven moment waren er zelfs twee bij die doodleuk onder de ogen van het 'preventiepersoneel' over de poortjes kropen zonder dat daar ook maar de minste reactie op kwam...
Ik heb ook al meermaals gezien dat het preventiepersoneel van hun badges gebruik maakt om vrienden of kennissen door te laten.

Oh ja, het al grijnzend gegeven antwoord...
Wel bij rampen en zo hé meneer. Als er een vliegtuig op de metro valt bvb...
Dat vonden ze allemaal heel grappig.

Is er nog iemand die niet snapt waarom de prijzen van de Metro nog maar eens gaan stijgen?

Nieuwe poortjes installeren met een dubbele sluis en een scanner/camera die geen 2 personen toelaten zou alles oplossen.
2 x valideren dus. 1 keer om in de sluis te komen, daar scant men op aantal personen en indien goed een 2 keer valideren.
Zoniet blijft het dicht.
Feitelijk was dat probleem zo moeilijk niet.

cookie monster 28 december 2012 04:40

Elke dag controle & ELKE RIT !!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6473749)
Met de bus rijden is voor marginalen

hoow hoow , ik rijd ook af & toe met de bus :)

Hypochonder 28 december 2012 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6474074)

Met alle respect maar, we hebben onszelf wat aangedaan door mensen onder het mom van tolerantie massaal ons land binnen te leiden, mensen die echter zelf totaal intolerant zijn tegenover onze samenleving en die m.i. compleet ontwrichten.

Links lacht in zijn vuistje want wat zijn we toch een voorbeeld van verdraagzaamheid en menslievendheid in België. Als je ze nu ziet spartelen en rancuneus doen omdat ze verkiezing na verkiezing verliezen dan zou je ze toch met veel plezier de doodsteek geven.

De schoofzak 28 december 2012 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6474125)
Nieuwe poortjes installeren met een dubbele sluis en een scanner/camera die geen 2 personen toelaten zou alles oplossen.
2 x valideren dus. 1 keer om in de sluis te komen, daar scant men op aantal personen en indien goed een 2 keer valideren.
Zoniet blijft het dicht.
Feitelijk was dat probleem zo moeilijk niet.

Poortjes afschaffen.

Wie zich niet kan gedragen met zoveel vrijheid, die moet het maar flink voelen.

.

Mosasaurus 28 december 2012 09:01

Aparte bussen voor moslims is een oplossing.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be