Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kloof tussen de intellectuele elite en de bevolking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181169)

looneytoon1975 28 december 2012 12:57

Kloof tussen de intellectuele elite en de bevolking

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...evolking.dhtml

Alzo Alzo - Herr Albert versterkt deze opinie

Vigilante VL 28 december 2012 13:05

A breath of fresh air

Goudbever 28 december 2012 13:13

lid van de Gravensteengroep.

tot daar heb ik gelezen

mkb 28 december 2012 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6474450)

tot daar heb ik gelezen

Dat is flink van je.

westdiep 28 december 2012 13:21

Interessant, ik denk zelfs dat het klopt ook.

Het is zelfs nog erger, de recente doorbraak van PVDA+ toont zelfs aan dat ze zich vervreemden van hun eigen achterban.

De schoofzak 28 december 2012 13:30

Citaat:

tot daar heb ik gelezen

Doe nog eens een poging. Echt waar.

Het is niet te lang, dat artikel, en redelijk kernachtig geschreven.

In de minst gunstige (voor jou) hypothese, heb je een beter beeld van je (politieke) vijand.

.

Johan Bollen 28 december 2012 13:37

Citaat:

En ten derde, en dat is bijzonder pijnlijk, hebben ze door schuldig verzuim de progressieve traditie van Vlaamse intellectuelen die in het verleden voor de sociale, politieke en culturele emancipatie van de gewone mensen gestreden hebben, afgebroken en op een groteske wijze vervangen door gênante steunbetuigingen aan het Belgische establishment en de monarchie. Faut le faire. Om daarna steen en been te klagen, omdat het domme volk van fermettebewoners en klootjesvolk, zeg maar de grote meerderheid van de Vlamingen, niet langer naar hen wil luisteren.
Eigenaardig (waarschijnlijk 'opportunistisch') 'links' in Vlaanderen inderdaad. Maar o wee als er een Vlaamse Linkse nationalistische partij ontstaat als tegenreactie op dit 'volksverraad'. Dat zal de balans doen keren die het VB en het NVA waarschijnlijk niet alleen kunnen keren.

Een frisse wind kan goed doen.

Libro 28 december 2012 13:55

Eerste wat in mij opkomt: heeft Vlaanderen een intellectuele elite? Kritiekloos meehuilen met de multiculturele/ecologistische/collectivistische wolven getuigt niet van een grote intelligentie. Dat er een kloof is tussen de burgers en de betweterige blaaskaken die in de boekskes hun mening spuien is wel een feit.

Nyquist 28 december 2012 14:02

Citaat:

tot daar heb ik gelezen

Groot gelijk. Nooit iets lezen waar je het eventueel niet eens mee zou zijn.

Goudbever 28 december 2012 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6474518)
Eerste wat in mij opkomt: heeft Vlaanderen een intellectuele elite? Kritiekloos meehuilen met de multiculturele/ecologistische/collectivistische wolven getuigt niet van een grote intelligentie. Dat er een kloof is tussen de burgers en de betweterige blaaskaken die in de boekskes hun mening spuien is wel een feit.

Het is intellectueel natuurlijk moeilijk concurreren met loonslaafjes op fora als dit.

Schelfie 28 december 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6474532)
Het is intellectueel natuurlijk moeilijk concurreren met loonslaafjes op fora als dit.

Loonslaafjes van?

Libro 28 december 2012 14:05

Citaat:

:roll:Nu lig ik echt KO in de touwen zie...

Amon_Re 28 december 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 6474439)
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...evolking.dhtml

Alzo Alzo - Herr Albert versterkt deze opinie

Citaat:

Ten eerste begaan de leden van deze elite een strategische fout van formaat. Om onbegrijpelijke redenen denken ze dat hun scheldcampagnes tegen ieder die ook maar van ver met de Vlaamse beweging of zelfs met een Vlaams bewustzijn, hoe bescheiden ook, te maken heeft, het tij zullen keren en de misleide massa's tot inkeer zullen voeren. Keer op keer hebben ze moeten vaststellen dat hun aanpak zowat tot het omgekeerde resultaat geleid heeft, maar dat heeft hen niet belet, telkens opnieuw te beginnen.
Wat hierboven beschreven wordt is geen intellectuele elite. In tegendeel, het gedrag bovenaan beschreven toont net een gebrek aan intelligentie aan.

Er is geen intellectuele elite in dit land.

Amon_Re 28 december 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6474518)

²

Amon_Re 28 december 2012 17:51

Citaat:

De nieuwe lading trollen zijn echt wel van minderwaardige kwaliteit.

Boduo 28 december 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6474479)
Eigenaardig (waarschijnlijk 'opportunistisch') 'links' in Vlaanderen inderdaad. Maar o wee als er een Vlaamse Linkse nationalistische partij ontstaat als tegenreactie op dit 'volksverraad'. Dat zal de balans doen keren die het VB en het NVA waarschijnlijk niet alleen kunnen keren.

Een frisse wind kan goed doen.

Vlaamse intellectuelen die in het verleden voor de sociale emancipatie streden: bedoel je hiermee Daens, Eylenbosch, Verhaeren, ...?

schietboog 28 december 2012 18:02

Citaat:

U bedoelt die loonslaafjes die wel goed genoeg zijn om de culturele sector te subsidiëren ?

Libro 28 december 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 6474900)
U bedoelt die loonslaafjes die wel goed genoeg zijn om de culturele sector te subsidiëren ?

Doet me denken aan "Slave to the wage" van Placebo:kappen op de loonslavernij maar zelf tonnen verdienen door te slaven in de popcommercie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be