Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Aalst: Linkse Gestapo intimideert nieuw gemeentebestuur. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181336)

fonne 2 januari 2013 23:07

Aalst: Linkse Gestapo intimideert nieuw gemeentebestuur.

'Ongeruste Aalsternaars' houden nieuw schepencollege in het oog

Blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet bij de democratie neerleggen, want ze gaan 'oppositie buiten de gemeenteraad' voeren. Ze hebben daarvoor blijkbaar een hele Gestapo organisatie opgezet die 'dossiers in de gemeente- en OCMW-raad actief zullen opvolgen'.
Een bepaald soort links heeft het toch wel erg moeilijk met het concept vertegenworodigende democratie heb ik zo de indruk. Het maakt mij in ieder geval angstig voor de echte bedoelingen van dat soort mensen.

Munglik 2 januari 2013 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6481263)
'Ongeruste Aalsternaars' houden nieuw schepencollege in het oog

Blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet bij de democratie neerleggen, want ze gaan 'oppositie buiten de gemeenteraad' voeren. Ze hebben daarvoor blijkbaar een hele Gestapo organisatie opgezet die 'dossiers in de gemeente- en OCMW-raad actief zullen opvolgen'.
Een bepaald soort links heeft het toch wel erg moeilijk met het concept vertegenworodigende democratie heb ik zo de indruk. Het maakt mij in ieder geval angstig voor de echte bedoelingen van dat soort mensen.

Dossiers volgen = Gestapo?

Democratie is iemand verkiezen en hem dan negeren?

Another Jack 2 januari 2013 23:09

Openbaarheid van bestuur?

Wie kan daar iets tegen hebben?
Is dat niet een deel van de Kracht van Verandering?

vlijmscherp 2 januari 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6481268)
Openbaarheid van bestuur?

Wie kan daar iets tegen hebben?
Is dat niet een deel van de Kracht van Verandering?

Daar kan niemand iets tegen hebben, maar waarom gaan ze enkel de N-VA-schepenen in het oog houden?

Another Jack 2 januari 2013 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6481287)
Daar kan niemand iets tegen hebben, maar waarom gaan ze enkel de N-VA-schepenen in het oog houden?

Omdat ze die niet vertrouwen.
Het staat u ook vrij mandatarissen van partijen die u niet vertrouwt in het oog te houden...

Gwyndion 3 januari 2013 00:05

Op zich is het goed dat mensen kritisch kijken naar hun gemeentebestuur, zou eigenlijk meer moeten gebeuren en op alle niveau's. De manier waarop ze dit gaan doen gaat misschien een ander verhaal zijn...Ik hoop alvast dat we geen hysterische aanvallen gaan zien bij alles wat hen niet aanstaat...

peter1962 3 januari 2013 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6481266)
Dossiers volgen = Gestapo?

Democratie is iemand verkiezen en hem dan negeren?

De kille uitstraling van fonne zijn onderwerp maakt mij bang. Straks ga ik nog denken dat hij een populist aan het worden is.

peter1962 3 januari 2013 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6481287)

Karim de verschrikkelijke in het oog houden is een daad van goed bestuur, een elektronische enkelband zou eigenlijk nog beter zijn maar is vermoedelijk wat te duur.:twisted:

respublica 3 januari 2013 02:59

Gestapo was de overheid die burgers bespioneerde, niet burgers die hun overheid controleren.
Ze zijn elkaars tegendeel!

De schoofzak 3 januari 2013 06:10

Het komt er gewoonweg op neer dat ze hun eigen verkozenen (dus de oppositie in de gemeenteraad zelf) niet genoeg vertrouwen.

Het komt er op neer dat zij niet de oppositie zijn van alle inwoners, maar er alleen maar op uit zijn om mensen te verdelen.

Stasi-lovers zijn het.

.

Projekt 3 januari 2013 12:19

Toen ik het woord "gestapo" las, dacht ik opeens aan het TAK.

vlijmscherp 3 januari 2013 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Projekt (Bericht 6481874)
Toen ik het woord "gestapo" las, dacht ik opeens aan het TAK.

tja, hoe een mens zich toch kan vergissen hé.

Schelfie 3 januari 2013 13:10

Zouden ze ook hun linkse sjoemelaars in het oog houden?

roger verhiest 3 januari 2013 13:14

De indruk bestaat dat er nog nooit zoveel carrièrepolitici hun gemeentelijk mandaat kwijt zijn geraakt ten voordele van vele onervaren nieuwelingen ; die zich bovendien beroepen op een vage ideologie met nationalisme en belastingskritiek als zwaartepunt.

In andere landen gebeurde dit reeds meermaals niet alleen op ghemeentelijk maar ook op nationaal vlak. Gewoonlijk slaat de slinger na één of twee bestuurstermijnen wel weer naar de andere richting (waarbij excessen uit een vorige periode weer vermeden worden)

Het is een voordeel en tegelijk een nadeel van "de democratie"

Kallikles 3 januari 2013 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6481896)
tja, hoe een mens zich toch kan vergissen hé.

Wat een onnozele draad, toch hé. N-VA-bashers en N-VA'ers die Gestapo en Stasi naar elkaar roepen...

Ik hoop voor hen dat ze nooit in contact komen met iets wat op de échte Gestapo en Stasi lijkt. Ze zullen snel van gedacht veranderen! :roll:

roger verhiest 3 januari 2013 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6481911)
Zouden ze ook hun linkse sjoemelaars in het oog houden?

Dat we weten dat er "linkse" en ook "rechtse" sjoemelaars zijn is één van de voordelen van wat we democratie noemen. In "linkse" of "rechtse" dictaturen zijn ner gen sjoemelaars alleen mensen die boven de wet staan.

Schelfie 3 januari 2013 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6481922)
Dat we weten dat er "linkse" en ook "rechtse" sjoemelaars zijn is één van de voordelen van wat we democratie noemen. In "linkse" of "rechtse" dictaturen zijn ner gen sjoemelaars alleen mensen die boven de wet staan.

We kunnen echter wel met een gerust hart zeggen dat in de belgische politiek het merendeel van de sjoemelaars en zakkenvullers zich toch wel in de linkse partijen bevunden.

De link naar een dictatuur die je maakte zie ik echter niet.

Schelfie 3 januari 2013 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6481921)
Wat een onnozele draad, toch hé. N-VA-bashers en N-VA'ers die Gestapo en Stasi naar elkaar roepen...

Ik hoop voor hen dat ze nooit in contact komen met iets wat op de échte Gestapo en Stasi lijkt. Ze zullen snel van gedacht veranderen! :roll:

Zoiets als er aanwezig is in moslim landen als Saudi - Arabië, met die religieuze politie? Zoiets?

respublica 3 januari 2013 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6481446)
Het komt er gewoonweg op neer dat ze hun eigen verkozenen (dus de oppositie in de gemeenteraad zelf) niet genoeg vertrouwen.

Het komt er op neer dat zij niet de oppositie zijn van alle inwoners, maar er alleen maar op uit zijn om mensen te verdelen.

Stasi-lovers zijn het.

.

Bestond de Stasi dan ook uit bezorgde burgers?

Kijk, ik ben zelf geen fan van dit initiatief, wellicht van mensen die in alle toonaarden zwijgen over de bestuursploeg in Borgerhout. Daar zijn het nochtans geen mensen die het extremisme reeds afgezworen hebben, maar volhardende extremisten die er nog steeds trots op zijn. Jullie vergelijkingen met Gestapo en Stasi zijn echter ridicuul, een beetje als de koning die bij N-VA aan de jaren '30 denkt.

Vrijheideerst 3 januari 2013 15:06

De SP.A en zijn ABVV consorten zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be