![]() |
Aalst: Linkse Gestapo intimideert nieuw gemeentebestuur.
'Ongeruste Aalsternaars' houden nieuw schepencollege in het oog
Blijkbaar kunnen bepaalde mensen zich niet bij de democratie neerleggen, want ze gaan 'oppositie buiten de gemeenteraad' voeren. Ze hebben daarvoor blijkbaar een hele Gestapo organisatie opgezet die 'dossiers in de gemeente- en OCMW-raad actief zullen opvolgen'. Een bepaald soort links heeft het toch wel erg moeilijk met het concept vertegenworodigende democratie heb ik zo de indruk. Het maakt mij in ieder geval angstig voor de echte bedoelingen van dat soort mensen. |
Citaat:
Democratie is iemand verkiezen en hem dan negeren? |
Openbaarheid van bestuur?
Wie kan daar iets tegen hebben? Is dat niet een deel van de Kracht van Verandering? |
Citaat:
|
Citaat:
Het staat u ook vrij mandatarissen van partijen die u niet vertrouwt in het oog te houden... |
Op zich is het goed dat mensen kritisch kijken naar hun gemeentebestuur, zou eigenlijk meer moeten gebeuren en op alle niveau's. De manier waarop ze dit gaan doen gaat misschien een ander verhaal zijn...Ik hoop alvast dat we geen hysterische aanvallen gaan zien bij alles wat hen niet aanstaat...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gestapo was de overheid die burgers bespioneerde, niet burgers die hun overheid controleren.
Ze zijn elkaars tegendeel! |
Het komt er gewoonweg op neer dat ze hun eigen verkozenen (dus de oppositie in de gemeenteraad zelf) niet genoeg vertrouwen.
Het komt er op neer dat zij niet de oppositie zijn van alle inwoners, maar er alleen maar op uit zijn om mensen te verdelen. Stasi-lovers zijn het. . |
Toen ik het woord "gestapo" las, dacht ik opeens aan het TAK.
|
Citaat:
|
Zouden ze ook hun linkse sjoemelaars in het oog houden?
|
De indruk bestaat dat er nog nooit zoveel carrièrepolitici hun gemeentelijk mandaat kwijt zijn geraakt ten voordele van vele onervaren nieuwelingen ; die zich bovendien beroepen op een vage ideologie met nationalisme en belastingskritiek als zwaartepunt.
In andere landen gebeurde dit reeds meermaals niet alleen op ghemeentelijk maar ook op nationaal vlak. Gewoonlijk slaat de slinger na één of twee bestuurstermijnen wel weer naar de andere richting (waarbij excessen uit een vorige periode weer vermeden worden) Het is een voordeel en tegelijk een nadeel van "de democratie" |
Citaat:
Ik hoop voor hen dat ze nooit in contact komen met iets wat op de échte Gestapo en Stasi lijkt. Ze zullen snel van gedacht veranderen! :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
De link naar een dictatuur die je maakte zie ik echter niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, ik ben zelf geen fan van dit initiatief, wellicht van mensen die in alle toonaarden zwijgen over de bestuursploeg in Borgerhout. Daar zijn het nochtans geen mensen die het extremisme reeds afgezworen hebben, maar volhardende extremisten die er nog steeds trots op zijn. Jullie vergelijkingen met Gestapo en Stasi zijn echter ridicuul, een beetje als de koning die bij N-VA aan de jaren '30 denkt. |
De SP.A en zijn ABVV consorten zeker?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be