Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laatste Congoboot niet naar Vlaanderen, Antwerpen opnieuw te arm…. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181386)

RASPOUTINE 3 januari 2013 11:13

Laatste Congoboot niet naar Vlaanderen, Antwerpen opnieuw te arm….
 
Elisabethville-Leopoldville-Charlesville wat een geschiedenis voor de haven van Antwerpen en de CMB.
En toch heeft Vlaanderen de centen niet om dit erfstuk naar haar eigen haven terug te brengen.
Antwerpen zorgt dus binnen het Vlaamse gewest op niet voldoende opbrengsten om dit te kunnen betalen.

De bootville deden vroeger Teneriffe-Lobito-Boma-Matadi aan en ik was erbij.
Fantastische ervaring.

Uitgaven gaan wel naar West-Vlaanderen in alle soorten openbare werken of naar autonome haven en gemeentebedrijven die hun boetes verschenken.
Zaak Huts - DP World & PSA

De boot gaat naar Litouwen om daar gesloopt te worden.

Arm Antwerpen die al de “Mercator” naar keizerland Oostende liet gaan.

Hopelijk kan Bart De Wever hier nog iets aan veranderen en verder ook meer krachtdadicht optreden als het over Antwerpse belangen gaat.

Bart, toon ons de “kracht van de verandering”.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...86233-3086.art

maddox 3 januari 2013 11:23

Spijtig an sich, maar er is geen enkele reden om dit schip uitgezonderd in digitale vorm bij te houden.
Als combinatie passagiers/vrachtvaarder is het geen uitzonderlijk modelleke uit haar periode.
Het enige wat in haar voordeel spreekt is de robuste bouw zoals we van de Cockerill scheepswerven gewoon waren.

En voor de zeevaartschool, er zijn veel interessantere schepen voor opleiding. Dit schip heeft gedurende decennia niks anders gedaan dan blijven liggen, zonder enige modernisatie van enig nautisch gereedschap. Wat gaan onze paar zeelui in spee nog kunnen leren van dit schip? Restauratie van verouderde technologie?
Dekschrobben en roestbikken is de job voor zeelui die werken voor een kommeke rijst en 2 cent per dag.

RASPOUTINE 3 januari 2013 11:29

Ook het zeemanshuis is weg van het "beschermde" erfgoed
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6481820)
Spijtig an sich, maar er is geen enkele reden om dit schip uitgezonderd in digitale vorm bij te houden.
Als combinatie passagiers/vrachtvaarder is het geen uitzonderlijk modelleke uit haar periode.
Het enige wat in haar voordeel spreekt is de robuste bouw zoals we van de Cockerill scheepswerven gewoon waren.

En voor de zeevaartschool, er zijn veel interessantere schepen voor opleiding. Dit schip heeft gedurende decennia niks anders gedaan dan blijven liggen, zonder enige modernisatie van enig nautisch gereedschap. Wat gaan onze paar zeelui in spee nog kunnen leren van dit schip? Restauratie van verouderde technologie?
Dekschrobben en roestbikken is de job voor zeelui die werken voor een kommeke rijst en 2 cent per dag.

Het was een mixt cargo met een aanzienlijk aantal passagierskajuiten.

Misschien had het wel kunnen dienen als "zeemanshuis" dat Antwerpen ook al niet meer heeft.


maddox 3 januari 2013 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6481824)
Het was een mixt cargo met een aanzienlijk aantal passagierskajuiten.

Dat schreef ik toch. Redelijk typisch voor de jaren 50. Veel Liberties en Victories waren zo omgebouwd.
Er was nog geen grootschalig luchttransport van passagiers.

Citaat:

Misschien had het wel kunnen dienen als "zeemanshuis" dat Antwerpen ook al niet meer heeft.
Voor €750 000 een ouwe schuit kopen en dan ombouwen naar een kade-verspillende setup. Gaat ook in de papieren lopen.
En hoeveel behoefte is er nog voor een zeemanshuis? Nu schepen net lang genoeg in de haven blijven om mechanisch gelosten geladen te worden, en dan maken dat ze naar de volgende haven sjeezen.

RASPOUTINE 3 januari 2013 11:37

Keizer Mercator
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6481829)
Dat schreef ik toch. Redelijk typisch voor de jaren 50. Veel Liberties en Victories waren zo omgebouwd.
Er was nog geen grootschalig luchttransport van passagiers.


Voor €750 000 een ouwe schuit kopen en dan ombouwen naar een kade-verspillende setup. Gaat ook in de papieren lopen.
En hoeveel behoefte is er nog voor een zeemanshuis? Nu schepen net lang genoeg in de haven blijven om mechanisch gelosten geladen te worden, en dan maken dat ze naar de volgende haven sjeezen.

En wat heeft de Mercator van de keizer van Oostende gekost in al die jaren en aan wie, is ook een goede vraag?

Amon_Re 3 januari 2013 11:42

We kunnen hem verkopen aan Le Soir, die gingen toch de Vlaams Nationalisten op een boot zetten?

maddox 3 januari 2013 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6481837)
En wat heeft de Mercator van de keizer van Oostende gekost in al die jaren en aan wie, is ook een goede vraag?

Ah, de Mercator. Als schip heeft dat wel een paar dingen die spreken voor conservatie.

Maar als we puur over kosten gaan spreken, ik vrees dat het een dure hobby is, zo'n ship onderhouden, speciaal in zout water. Daar komt de entré voor de bezoekers niet van in de buurt.

Maar ik zie een optie. Laat ons wat geld afswaffellen van de dotaties aan ons koningshuis om dit te onderhouden.
Wedden dat daar meer mensen voor te vinden zijn dan het geld aan de Belgische tak van de Saksen Coburgers te geven?

RASPOUTINE 3 januari 2013 12:04

President van Vlaanderen, wie?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6481846)
Ah, de Mercator. Als schip heeft dat wel een paar dingen die spreken voor conservatie.

Maar als we puur over kosten gaan spreken, ik vrees dat het een dure hobby is, zo'n ship onderhouden, speciaal in zout water. Daar komt de entré voor de bezoekers niet van in de buurt.

Maar ik zie een optie. Laat ons wat geld afswaffellen van de dotaties aan ons koningshuis om dit te onderhouden.
Wedden dat daar meer mensen voor te vinden zijn dan het geld aan de Belgische tak van de Saksen Coburgers te geven?

Ik dacht dat wij dat na het vetrek van Albert II gingen afschaffen?
Gaan wij dan weeral niet besparen?

maddox 3 januari 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6481859)
Ik dacht dat wij dat na het vetrek van Albert II gingen afschaffen?
Gaan wij dan weeral niet besparen?

We gaan waarschijnlijk zien dat een Belgische Monarch onsterfelijk is

djimi 3 januari 2013 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6481843)
We kunnen hem verkopen aan Le Soir, die gingen toch de Vlaams Nationalisten op een boot zetten?

:-D

schaduw 3 januari 2013 13:30

bron

Boduo 3 januari 2013 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6481837)
En wat heeft de Mercator van de keizer van Oostende gekost in al die jaren en aan wie, is ook een goede vraag?

De Mercator trekt duizenden bezoekers aan in Oostende. Veel kinderen & jongeren bezoeken dit schip dat een historische "waarde" heeft.
Ook de Russische duikboot in Zeebrugge is een attractie voor jong & oud.

Kaal 3 januari 2013 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6481812)
De bootville deden vroeger Teneriffe-Lobito-Boma-Matadi aan en ik was erbij.
Fantastische ervaring.

Ik was er (als kind) ook bij !

Niet deze boot maar de Albertville denk ik.

De Brabander 3 januari 2013 15:43

Een schip van de Congovaart kan ook veel bezoekers aantrekken, maar blijkbaar is dat te Belgisch voor de Vlaams-nationale regering. Misschien is er nog een kans indien het schip in de jaren 30 was gebouwd. Naar het schijnt worden flaminganten geil van die periode.

Boduo 3 januari 2013 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6482026)
Een schip van de Congovaart kan ook veel bezoekers aantrekken, maar blijkbaar is dat te Belgisch voor de Vlaams-nationale regering. Misschien is er nog een kans indien het schip in de jaren 30 was gebouwd. Naar het schijnt worden flaminganten geil van die periode.

Zo'n oude roestbak ?
D�*�*r nu geld in pompen ?
Er zijn andere zaken die véél belangrijker zijn.

De Brabander 3 januari 2013 15:55

Zoals schepenen van "Vlaamse" zaken ofzo?

Universalia 3 januari 2013 16:19

Congoboot, Mercator ...
 
Had het niet leuker geweest in Antwerpen dat men de gedempte zuiderdokken had opengelaten en er een leuke jachthaven van gemaakt had en ook de Mercator en andere schepen een volwaardige plaats gegeven te hebben daar.
De gedempte zuiderdokken omringd met prachtige (lees dure) lofts, zijn er nu al wel, zouden dat deel van Antwerpen nog veel meer opwaarderen of is dat Utopia?
:oops:

Distel 3 januari 2013 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6482026)
Een schip van de Congovaart kan ook veel bezoekers aantrekken, maar blijkbaar is dat te Belgisch voor de Vlaams-nationale regering.

Zeg eens, waar blijkt dat uit?

Citaat:

Misschien is er nog een kans indien het schip in de jaren 30 was gebouwd. Naar het schijnt worden flaminganten geil van die periode.
Vreemd, want het zijn niet de flaminganten die er constant mee dwepen. Misschien heb je zelf wat last van nazi-sympathieën?

maddox 3 januari 2013 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6482026)
Een schip van de Congovaart kan ook veel bezoekers aantrekken.

Leg de getallen van de Mercator ernaast ,en u zal merken dat het het sop van de kool niet waard is.
Citaat:

maar blijkbaar is dat te Belgisch voor de Vlaams-nationale regering.
Wie willen de vlaams nationalisten de Handje kap periode van leoplod II zo snel mogelijk vergeten.
Citaat:

Misschien is er nog een kans indien het schip in de jaren 30 was gebouwd.
Eigenlijk, ik kan me niet veel museumschepen uit de jaren 30 voor het oog halen. Misschien wil U eens een paar voorbeelden aanhalen.
Citaat:

Naar het schijnt worden flaminganten geil van die periode.
Naar het schijnt bent U de vader van Elisabeth Saksen Coburg.

Paultje 3 januari 2013 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6482061)
Had het niet leuker geweest in Antwerpen dat men de gedempte zuiderdokken had opengelaten en er een leuke jachthaven van gemaakt had en ook de Mercator en andere schepen een volwaardige plaats gegeven te hebben daar.
De gedempte zuiderdokken omringd met prachtige (lees dure) lofts, zijn er nu al wel, zouden dat deel van Antwerpen nog veel meer opwaarderen of is dat Utopia?
:oops:

ik dacht dat er plannen zijn om de zuiderdokken terug open te leggen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be