Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Moeten de katholieken beginnen met mooie vrouwen als priester? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181417)

eno2 4 januari 2013 11:57

Moeten de katholieken beginnen met mooie vrouwen als priester?

Dat zou hun imago wat kunnen opkrikken...

Ik stemde :niet beginnen met vrouwen -dat is het slechts voor de Kerk

Liederik 4 januari 2013 12:05

Klojo eerste klas 4 januari 2013 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6482994)

Voor ik mij uitspreek wacht ik eerst op de modeshow.....als 't dezelfde soutanes en dergelijke zijn als voor de mannelijke soort zie ik geen enkel 'voordeel'.... :twisted:

OilOnFire 4 januari 2013 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6482994)

U heeft geen gedacht, hoeveel Priesters binnen de RKK hun homofilie verstoppen.

Deze zijn echter perfect geïntegreerd en lopen de hetero's helemaal niet in de weg.

Heelwat homofielen zouden daaraan zelfs geen puntje kunnen zuigen! :roll:;-)

Libro 4 januari 2013 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6483015)

Deze zijn echter perfect geïntegreerd en lopen de hetero's helemaal niet in de weg.

Waarom worden sommige priester (versta: kiezen ze voor celibaat)? On topic: dat ze snel wat strippers tot priester wijden en de kerken stromen terug vol.

eno2 4 januari 2013 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6483015)

Waar pratikeren die dan ?

Derk de Tweede 4 januari 2013 15:33

Ik wil een lesbische gehandicapte negerin als paus.

Libro 4 januari 2013 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6483279)
Ik wil een lesbische gehandicapte negerin als paus.

Compromis: een bisexuele hermafrodiet van gemengde afkomst ;-) (hoe we een compromis moeten maken over die handicap weet ik ook niet).

cookie monster 5 januari 2013 03:23

Des te meer ze verbieden , des te beter !!!!

OilOnFire 5 januari 2013 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6483164)
Waar pratikeren die dan ?

Alhoewel ikzelf 100% Hetero ben en (zoals ik het al eerder aanduidde) met zulke overwegingen eerder weinig bezig ben, kan men, als men er een beetje aandacht voor uittrekt, ze tamelijk gemakkelijk herkennen.

Ik ken er persoonlijk enkele: De vriendelijkste mensen en nooit geen woord teveel over seks of dergelijke! ;-)

manta 5 januari 2013 12:18

Dat ze hun personeel eens eerst laten leven als gewone mensen, met verliefd, verloofd en getrouwd er bij.
Het is niet omdat Jezus in zonde leefde met Maria-Magdalena dat die pastoors dat moeten doen hé.

En waarom geen vrouwen als priester, ze kunnen toch een nonnetje bevorderen en er een pastoor van maken, die werken toch al in't bedrijf.
Dat de miswijn dan eerder porto, witte wijn of een elixer d'anvers'ke zal worden moeten ze der maar bijpakken...

manta 5 januari 2013 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6483012)
Voor ik mij uitspreek wacht ik eerst op de modeshow.....als 't dezelfde soutanes en dergelijke zijn als voor de mannelijke soort zie ik geen enkel 'voordeel'.... :twisted:

Hmmm, en in de zomer staat madam pastoor in ne mini-soutane te preken op zo'n verhoog, diepe decolleté inbegrepen...:-D

Munglik 5 januari 2013 12:21

Als ze enige geloofwaardigheid willen behouden zouden ze best geen vrouwen toelaten.

eno2 5 januari 2013 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6484498)
Als ze enige geloofwaardigheid willen behouden zouden ze best geen vrouwen toelaten.

Ja de antieke discriminatie moet hoogtij blijven vieren

roger verhiest 5 januari 2013 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6484493)
Dat ze hun personeel eens eerst laten leven als gewone mensen, met verliefd, verloofd en getrouwd er bij.
Het is niet omdat Jezus in zonde leefde met Maria-Magdalena dat die pastoors dat moeten doen hé.

En waarom geen vrouwen als priester, ze kunnen toch een nonnetje bevorderen en er een pastoor van maken, die werken toch al in't bedrijf.
Dat de miswijn dan eerder porto, witte wijn of een elixer d'anvers'ke zal worden moeten ze der maar bijpakken...

1 - Heeft Jezus Christus eigenlijk wel historisch echt bestaan ? De "dode zee rollen" doen me sterk twijfelen.
2 - Indien Jezus Christus echt bestaan heeft is het niet ondenkbaar dat hij wel egelijk gehuwd was

De enige "vedediging" van de regel dat priesters mannelijk moeten zijn
is het feit dat alle apostelen mannen waren (alhoewel ?)

Er zijn diverse christelijke kerken met vrouwelijke priesters, dominee's, voorgangsters enz... De creatie van katholieke opriesteressen zou in feite weeral voor een zoveelste scheuring in de kerken zorgen (nieuw-katholieken, vs oud-katholieken). Specifiek in Vlaanderen waar volgens de gazetten nog maar 5 % van de bevolking de verplaatsing naar een misdienst in een kerk maakt zou de ontdubbeling vban de kerk wel héél dramatisch zijn !

er is nood aan een spiritueel atheïsme : stel de vrijmetselaarsloges wijd open ????

Koenraad Noël 5 januari 2013 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6484838)
er is nood aan een spiritueel atheïsme : stel de vrijmetselaarsloges wijd open ????

De Vrijmetselarij is niet atheïstisch.

Munglik 5 januari 2013 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6484816)
Ja de antieke discriminatie moet hoogtij blijven vieren

Je spreekt hier niet over een marketingbedrijf.

eno2 5 januari 2013 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6484852)
Je spreekt hier niet over een marketingbedrijf.

Ik wou enkel maar dat de godsdienstvrijheid eindelijk eens ondergeschikt gemaakt werd aan het discriminatieverbod

roger verhiest 5 januari 2013 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6484842)
De Vrijmetselarij is niet atheïstisch.

er zijn vele verschillende obediënties ; in de angesaksisiche landen zijn praktisch alle loges theïstisch, op het continent is dat anders...

Men kan ook stellen dat het Bhoeddisme in feite een goddeloze godsdienst is
en bij de "Unitarians" mag je tegenwoordig over "God" denken wat je wil (of hij bestaat of niet bv..)

De personencultus van sommige in wezen "atheïstische" politieke bewegingen maken er dikwijls echte "godsdiensten" van...

Het onderwerp Atheïsme & Godsdienst is dan ook een "wijder veld" dan wat er eventjes in en forumdraad besproken kan worden...

roger verhiest 5 januari 2013 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6484857)
Ik wou enkel maar dat de godsdienstvrijheid eindelijk eens ondergeschikt gemaakt werd aan het discriminatieverbod

Een pertinente vraag : staat de godsdienstvrijheid de "rechten van de mens" in feite in de weg ? bv maakt Scientology misbruik van "godsdienstvrijheid" om zijn "lagere leden" geld te ontfutselen en belastingen te ontduiken ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be