![]() |
Laatste Congo-boot naar de sloop
't Schip ligt al jaren in de vitrine
en mag zelfs niet voor Erfgoeddag dienen. Ziet 't Hof dan geen brood in een luxe-boot voor onze Prins bij de Marine ? ![]() De Charlesville |
Citaat:
Gebouwd op een Antwerpse scheepswerf. Volgens recente foto's: ziet er nog tamelijk goed uit... Ik herzie m'n mening in een andere draad. |
Citaat:
Dit schip zou een sieraad voor Antwerpen moeten zijn. Kijk naar de Nederlanders, hun laatste Holland Amerika lijnschip is opgeknapt en dient voor opleiding, muzeumschip en andere culturele festiviteiten. Gewoon een succes zelfs. Laat het desnoods onderhouden door gevangenen zo komt er plaats vrij in de gevangenissen en behouden wij een prachtigige herinnering aan het vakmanschap van de teloor gegane Belgische scheepswerven. Ook kapot gemaakt door de vakbonden, ik ken het verhaal van de laatste Belgische werven, Hoboken en als laatste Temse Boelwerf. Over wat politiek België er aan verdiende zal ik maar zwijgen. Nu zwijgt de politiek en laten ze dit prachtig stuk erfgoed verloren gaan voor de Belgische geschiedenis. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
België een kakofonie, i.p.v. democratie. __________________ Goede raad aan jouw : Eerst medicatie, dan testen, dan posten. Wil anders wel een handje helpen hoor... |
Citaat:
|
ik mag maar hopen dat deze schande geen communautair kantje heeft ...
Om die reden vind ik het een plicht van de von Saxen-Coburgs om iets te doen ! |
|
Citaat:
|
Citaat:
Het schip is heel mooi en heeft een prachtige lijn . Ik vind dat er al aan veel dwazere projecten veel geld is uitgegeven . |
Ziedaar de nieuwe gevangenisboot! ;-)
|
Ik ga hem kopen voor 1 euro en verkopen als oud ijzer voor 30.000 euro. Kassa kassa.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het nu nog een katholieke boot was geweest, hadden we wel een reddingsfonds gevonden.
|
Geschiedenis of niet, een hoop geld alweer voor een hoop oud roest.
Dat ze hem inruilen voor die 1500€ inruilpremie en er een nieuw mee kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. het te kopen 2. fatsoenlijk te restaureren ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be