Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Muyters en Bourgouis maken geen verschil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181460)

reservespeler 5 januari 2013 14:29

Muyters en Bourgouis maken geen verschil

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...etter-RNBDAGKN

Volgens Koen Van den Heuvel maken de N-VA ministers het verschil niet in de Vlaamse regering.
Wanneer gaan de mensen van de CD&V eens uitpakken met hun eigen programma?
Lees de tekst volledig via de link hierboven. Moest de link niet werken, dan vind je de tekst hieronder.

Citaat:

'N-VA-ministers maken het verschil niet. CD&V zal duidelijk maken wie het orkest leidt'

Eddy Eerdekens
Bron: De Standaard
zaterdag 05 januari 2013 om 09u37
'De N-VA-ministers in de Vlaamse regering maken het verschil niet.' CD&V-fractieleider Koen Van den Heuvel is niet onder de indruk van het werk van de excellenties van de N-VA die samen met zijn partij coalitie vormen.

Vlaams parlementslid Koen Van den Heuvel © Belga
'In de Vlaamse regering bewijst de N-VA niet dat ze het zoveel beter doet.' Dat zegt CD&V-fractieleider in het Vlaams parlement Koen Van den Heuvel in een interview met De Standaard.

Pijnlijke spagaat

‘Is Philippe Muyters een andere minister van Werk dan zijn voorganger Frank Vandenbroucke? De N-VA wil de partij van de verandering zijn. Hun ministers blijken in het beleid het verschil toch niet te kunnen maken. Daar situeert zich een pijnlijke spagaat.’

Over de ministers van zijn eigen partij is Van den Heuvel dan wel erg tevreden. CD&V mag volgens hem ‘een gezonde fierheid’ hebben over het beleid van de partij in de Vlaamse en de federale regering.

Wegbluffen

‘We hebben ons de voorbije jaren wat laten wegbluffen, maar dat zal veranderen. We zijn bij de lokale verkiezingen van 14 oktober helemaal niet uitgeteld, we zetten nu ramen en deuren open en gaan in dialoog met de brede samenleving en in de komende maanden zullen we duidelijk maken wie het orkest echt leidt.’

Van den Heuvel zegt voorts dat het akkoord rond de staatshervorming binnen de regering-Di Rupo geen eindpunt is. 'Laat ons eerst uitvoeren wat we bereikt hebben. Als je de Mount Everest wil beklimmen, doe je dat ook niet in één keer. (EE)

Gwyndion 5 januari 2013 14:37

Met alle respect voor de CD&V'ers hier maar zijn we wat anders gewoon? De laatste tijd hoor ik hen biter weinig vertellen over hun eigen programma en daden, vooral over N-VA en hoe het N-VA programma, volgens CD&V, geïnterpretteerd moet worden.

matthias999 5 januari 2013 14:41

De traditionele partijen snappen echt niet hoe meer ze naar nva verwijzen en bashen hoe meer kiezers ze eraan verliezen... Dus doe zo verder tot 2014 en we zijn van een verpletterende overwinning verzekerd!

reservespeler 5 januari 2013 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6484800)
Met alle respect voor de CD&V'ers hier maar zijn we wat anders gewoon? De laatste tijd hoor ik hen biter weinig vertellen over hun eigen programma en daden, vooral over N-VA en hoe het N-VA programma, volgens CD&V, geïnterpretteerd moet worden.

Het zal de verandering zijn die Beke afkondigde

De schoofzak 5 januari 2013 15:05

Ach Koentje,
hij zegt niet eens wat "zijn" ministers dan wel gedaan hebben om het verschil te maken;
hij zegt alleen dat we dat de komende maanden wel zouden te zien krijgen.

Wel ja, hij moet zich profileren als nieuwe fraktieleider. De vorige is gaan lopen, en schuilt zich nu in een veilige en goed betaalde functie zonder risico's.

(noot: sommigen zingen de lof van Crevette. Omdat er tenminste een programma is, èn verbetering zichtbaar op ons wegennet. Ja, beste medeforummer, die verbetering is er enkel en alleen mogelijk omdat de ganse regering bereid was er budget voor te voorzien. Om wegen aan te leggen, te onderhouden of te herstellen is geen groot politiek licht nodig. Wel cens om den aannemer aan het werk te krijgen.)

.

Gwyndion 5 januari 2013 15:05

Op zich redelijk triest, ik zou liever meerdere sterke partijen zien die duidelijke standpunten innemen met eigenheid...Nu is het gewoon ofwel stem ik N-VA (meer autonomie, verantwoordelijkheid), PVDA+ (extreem-links), VB (autonomie, racisme), Groen! (onrealistisch ecologisme en leunt aan bij traditionelen) of op traditionelen (viva la belgique, status quo). Gezien ik realistisch ben en tegen racisme ben blijft er N-VA over en traditionelen...N-VA heeft een deel degelijke standpunten dus ik stem er momenteel op maar vrij conservatief op andere...

Amon_Re 5 januari 2013 16:35

ROFL :D

Citaat:

'een discrepantie is tussen het populistisch karakter van de veranderingspropaganda van de N-VA en het feit dat de N-VA in de Vlaamse regering niet echt voor een trend- of stijlbreuk zorgt.'
Hij biedt geen kritiek op het beleid maar het is slecht omdat het geen radicale andere manier van werken is :D

Gezien de omkadering van de job niet veranderd is (noch veranderd kan worden door de N-VA) is het nogal logisch dat ze op vergelijkbare manier werken als hun voorgangers

reservespeler 5 januari 2013 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6484860)
Ach Koentje,
hij zegt niet eens wat "zijn" ministers dan wel gedaan hebben om het verschil te maken;
hij zegt alleen dat we dat de komende maanden wel zouden te zien krijgen.

Wel ja, hij moet zich profileren als nieuwe fraktieleider. De vorige is gaan lopen, en schuilt zich nu in een veilige en goed betaalde functie zonder risico's.

(noot: sommigen zingen de lof van Crevette. Omdat er tenminste een programma is, èn verbetering zichtbaar op ons wegennet. Ja, beste medeforummer, die verbetering is er enkel en alleen mogelijk omdat de ganse regering bereid was er budget voor te voorzien. Om wegen aan te leggen, te onderhouden of te herstellen is geen groot politiek licht nodig. Wel cens om den aannemer aan het werk te krijgen.)

.

Inderdaad, centen om de aannemer te betalen. En wie beheerd de Vlaamse centen?

Helias 5 januari 2013 17:43

Partijman zegt: "Die van mijn partij zijn beter als die van de andere partij."

De Standaard moet wel heel wanhopig zijn om hier een nieuwsitem van te maken.

Jasper 5 januari 2013 18:07

Deze kritiek komt van een vooraanstaand lid van een partij, waarvan de voorzitter nog niet zo lang geleden openlijk vertelde dat ze geen boodschap meer had.
Is zo'n prutspartij dan in staat om kritiek op anderen te leveren? Ik dacht het niet. Ze hebben geen boodschap meer, geen visie, geen religie die hen verdedigt, en binnenkort hopelijk ook geen leden meer.
(Oh ja, ze hebben nog wel wat vetbetaalde postjes).

Hypochonder 5 januari 2013 18:17

Er komt echt geen einde aan de stroom onzin die uit CD&V voortvloeit. Ik vraag me af hoe lang ze die fixatie op NVA nog zullen volhouden. Ik vraag me ook af in hoeverre dit aanslaat bij jan modaal...

Nierika 5 januari 2013 18:38

Allé, vandaag had ik toch op zijn minst Steven Vanackere of Alexander Decroo verwacht.
Dat zal voor morgen en overmorgen zijn.
Een beetje Belgicist moet nu zo stilaan toch ook eerder het huilen nabij staan.
Wat een zwaktebod.
Als ze zo doorgaan hebben we nog voor het begin van 2014 werkelijk ieder partijlid tot in de laagste regionen van de drie traditionelen over de NVA bezig gehoord.
En dat op een moment dat Beke zelf toegeeft dat CD&V eigenlijk geen eigen verhaal meer heeft.
Moet dit nu serieus iedere dag opnieuw zo treffend worden geïllustreerd?

Nierika 5 januari 2013 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6485105)
Er komt echt geen einde aan de stroom onzin die uit CD&V voortvloeit. Ik vraag me af hoe lang ze die fixatie op NVA nog zullen volhouden. Ik vraag me ook af in hoeverre dit aanslaat bij jan modaal...

Maar Hypochonder, wat moeten ze anders doen?
Beke stelde het immers zelf: "we hebben geen verhaal meer..."
Als je zo wanhopig bent, dan verval je maar in wat gehak.
Ik denk overigens niet dat Peeters deze ondermijningstaktieken gaat appreciëren.
Ze gaan goed moeten opletten bij CD&V dat er in hun eigen partij geen brokken van komen, mark my words!

fonne 5 januari 2013 20:22

CD&V: de partij van verzuring, haat en afgunst.

En Beke, de grootste Januskop van allemaal durft zijn gezicht niet eens laten zien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be