![]() |
Nollet schuift model voor toekomstig België naar voren
Het is duidelijk dat men in verkiezingsmodus zit, ook Ecolo! doet zijn zegje met een nieuwe structuur voor België:
Citaat:
Citaat:
|
Negeren.
|
trololo!
wel goed om te zien dat de paniek er bij iedereen wel goed ingeschoten is :lol: missie volbracht, nu de duimschroeven nog wat verder aandraaien |
Ik denk dat ze in de federale al voorbij de duimschroeven zijn zelle, daar zijn ze al toe aan tepelklemmen :lol:
|
Citaat:
|
Als hij echt wil, kan hij het nog ingewikkelder maken, denk ik.
Djeezes, wat is er nu simpeler dan elk zijn eigen boontjes doppen; en wat solidariteit bijvoorbeeld zoals de EU solidair is met achtergebleven streken (tot en met onze Kempen !!) ? . |
In dat voorstel lijkt het of Brussel een volwaardig gewest wordt.
De Vlaamse gemeenschap zou dus de kruciale bevoegheid om onderwijs in Brussel te organiseren verliezen. Kortom het NL-onderwijs zou een stille dood kunnen sterven door een algehele uitlevering aan de Francité. Het FDF zou zich geen beter voorstel kunnen wensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb eigenlijk nooit durven te hopen dat er ooit ergens wel eens een écologist het begrip 'territorium' zou ontdekken, maar tegelijkertijd altijd wel verwacht dat - mocht zulks onverhoopt tóch het geval zijn - hij/zij er onmiddellijk in zou slagen het netjes in zijn/haar kraampje te doen passen :twisted:
|
Citaat:
De vraag is: hoe léég mag een leeg blad in België zijn? |
Citaat:
Je kent het verschil blijkbaar niet. Bovendien, en dat is het belangrijkste: zonder Vlaams geld kan de francofonie haar eigen onderwijs niet organiseren. . |
Nollet wou gewoon even aan iedereen laten weten dat hij nog leeft. Verder heeft zijn idee niet echt een lawine van felecitaties op gang gebracht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor (meer dan ?) 90 % is dat hetzelfde.:roll: Het essentiële verschil dat ik echter wel meen te zien is dat de twee gemeenschappen in Brussel hun gemeenschapsbevoegdheden kunnen uitoefenen in tegenstelling tot in Vlaanderen en in Wallonië. Zolang de gemeenschappen bestaan kan Vlaanderen dus mee Brussel besturen, om nu effe FDF-taal te gebruiken. De gemeenschappen zijn dus de Franstaligen een doorn in het oog. Mijn punt: in het voorstel van Nollet zijn er waarschijnlijk geen gemeenschappen. Konkreet: Exit Vlaanderen in BXL. De facto zou men dus kunnen stellen dat Brussel pas echt een volwaardig derde gewest is als de gemeenschapsbevoegdheden worden uitgeoefend door de Gewesten en de Gemeenschappen dus worden afgeschaft. Dat is het wat ik hiervoor bedoelde in #7. Citaat:
De Vlaamse Gemeenschap als financierder van de verfransing in Brussel...8O |
Zou de taalgrens dan ook weer opgeschoven worden naar het Noorden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be