Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cartoon die er lichtjes over is... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181543)

Karel Martel B 8 januari 2013 09:53

Cartoon die er lichtjes over is...

1 Bijlage(n)
...althans naar Vlaamse normen. Van Kroll in de Wallonische Beobachter zijn we wel wat meer gewoon.

De schoofzak 8 januari 2013 09:58

Niet er over, volgens mij.

Perfecte weergave van de psychose die de roi en Di Rupo trachten te realiseren. En nog wel met de hulp van een paar (on)Vlaamse partijen.

Zij weten wel dat zij zaaien, maar zij weten niet wat zij wel zullen oogsten.

.

Karel Martel B 8 januari 2013 10:02

1 Bijlage(n)
Ik vind hem wel hard. Uiteindelijk is het toch nog de bedoeling dat er mee te lachen is. Enfin, we hebben nog wel wat weg af te leggen voor we in Kroll-gebied zitten:

Cartoon uit de Wallonische Beobachter van 4 juni 2011

(De "grap" is zogezegd dat EDR toen iets aan zijn stembanden had)

Eyjafjallajökull 8 januari 2013 10:03

Hilarisch :lol:

De kans dat een franstalige deze cartoon in dit tweelandenland ooit te zien krijgt is echter minimaal...

Amon_Re 8 januari 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6488741)

Perfecte weergave van de psychose die de roi en Di Rupo trachten te realiseren. En nog wel met de hulp van een paar (on)Vlaamse partijen.

.

100% mee akkoord.

Amon_Re 8 januari 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6488745)
Ik vind hem wel hard. Uiteindelijk is het toch nog de bedoeling dat er mee te lachen is.

Ik vond'm goed gevonden eigenlijk, vooral de verwijzing naar Dutroux & Martin vond ik schitterend want daar maakt men inderdaad veel minder spel rond dan de gevaarlijke N-VA

Kaal 8 januari 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6488750)
Ik vond'm goed gevonden eigenlijk, vooral de verwijzing naar Dutroux & Martin vond ik schitterend want daar maakt men inderdaad veel minder spel rond dan de gevaarlijke N-VA

Ik vind net die verwijzing naar de kindermoordenaars erover. Men dient daar green grappen over te maken.

Amon_Re 8 januari 2013 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 6488758)
Ik vind net die verwijzing naar de kindermoordenaars erover. Men dient daar green grappen over te maken.

Men lacht niet met die kindermoordenaars maar met de weergave van N-VA vergeleken met die kindermoordenaars.

Distel 8 januari 2013 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 6488758)

Men moet over alles grappen kunnen maken. Mensen die daar niet tegen kunnen, moeten maar moslim worden.

Gwyndion 8 januari 2013 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6488814)
Men moet over alles grappen kunnen maken. Mensen die daar niet tegen kunnen, moeten maar moslim worden.

Wat voor een belachelijke redenering is dat? Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux? Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet. Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.

parcifal 8 januari 2013 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6488847)
Wat voor een belachelijke redenering is dat? Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux? Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet. Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.

Dus je vindt het niet grappig. Dat is ok, smaken verschillen.
Maar men moet de grap kunnen maken, dat is het punt.

Anna List 8 januari 2013 11:29

Citaat:

.

ah nee zeker ?!?

N-VA heeft de voorzet zelf gegeven ... 'vlaanderen is nog niet klaar voor onafhankelijkheid'

welnu, dan kan de PS het aan om zichzelf te verterken he

de Vlaamse partijen hebben dan toch geen alternatief ... zij zullen terug met de PS besturen (want ze zijn zelf bang van onafhankelijkheid)

zo simpel is machtspolitiek hoor

Distel 8 januari 2013 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6488847)
Wat voor een belachelijke redenering is dat?

Je hebt gelijk, naast moslim is politiek correcte kruisvaarder met lange tenen ook nog een optie.

Citaat:

Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux?
Wie weet.

Citaat:

Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet.
Jij niet, anderen wel. Overigens, er wordt hier eigenlijk zelfs niet eens gelachen met heel het Dutroux verhaal.

Citaat:

Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.
Andras Pandy woonde in Brussel, niet in La Wallonie.

SDG 8 januari 2013 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6488736)
...althans naar Vlaamse normen. Van Kroll in de Wallonische Beobachter zijn we wel wat meer gewoon.

Waar gaan ze volgend jaar vlak voor de verkiezingen mee afkomen? 'Hitler, kom terug, alles is vergeten en vergeven.'?

Gwyndion 8 januari 2013 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6488873)
Je hebt gelijk, naast moslim is politiek correcte kruisvaarder met lange tenen ook nog een optie. Wie weet. Jij niet, anderen wel. Overigens, er wordt hier eigenlijk zelfs niet eens gelachen met heel het Dutroux verhaal.
Andras Pandy woonde in Brussel, niet in La Wallonie.

Politiek correct? Niet bepaald, lach met religie zoveel je wil maar vragen aan Dutroux etc om kinderen te beschermen vind ik rondweg in slechte smaak. Het stoort me vooral dat iedereen die het niet me jouw gevoel voor humor, wat evenzeer persoonlijk is, maar direct met de verfborstel moslim/politiek correct/... beklad.

Txiki 8 januari 2013 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6488736)

:rofl: zalige prent!!!

Distel 8 januari 2013 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6488891)
Politiek correct? Niet bepaald, lach met religie zoveel je wil maar vragen aan Dutroux etc om kinderen te beschermen vind ik rondweg in slechte smaak.

Religies hebben nochthans veel meer slachoffers gemaakt dan Dutroux. Misschien is het een kwestie van afstand kunnen nemen? Mogen er mopjes gemaakt worden over de Mansons? Is dat veraf genoeg?

Citaat:

Het stoort me vooral dat iedereen die het niet me jouw gevoel voor humor, wat evenzeer persoonlijk is, maar direct met de verfborstel moslim/politiek correct/... beklad.
Mij stoort het vooral dat mensen steeds vaker beginnen te janken over alles. Iedereen voelt zich tegenwoordig wel ergens door beledigd. Er zijn altijd wel ergens "gevoeligheden" waarmee blijkbaar moet rekening gehouden worden, en waar dan liefst nog debiele censuurwetjes voor moeten ineengeflanst worden. Wel, zoals met alles speelt dan het spel van actie en reactie. Bij deze dus, aan alle snel op de tenen getrapte politiek correcte wij-willen-geen-cartoons-over-allah emo kruisvaarders die denken dat er met niks mag gelachen worden:

I don't fucking care!

Maar goed, misschien had ik jou de job van moslim of politiek correcte kruisvaarder niet moeten voorstellen. Jij jou humor, ik de mijne?

matthias999 8 januari 2013 12:34

Deze foto zet perfect de realiteit in Wallonie neer.

Gwyndion 8 januari 2013 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6488923)
Religies hebben nochthans veel meer slachoffers gemaakt dan Dutroux. Misschien is het een kwestie van afstand kunnen nemen? Mogen er mopjes gemaakt worden over de Mansons? Is dat veraf genoeg?

Mij stoort het vooral dat mensen steeds vaker beginnen te janken over alles. Iedereen voelt zich tegenwoordig wel ergens door beledigd. Er zijn altijd wel ergens "gevoeligheden" waarmee blijkbaar moet rekening gehouden worden, en waar dan liefst nog debiele censuurwetjes voor moeten ineengeflanst worden. Wel, zoals met alles speelt dan het spel van actie en reactie. Bij deze dus, aan alle snel op de tenen getrapte politiek correcte wij-willen-geen-cartoons-over-allah emo kruisvaarders die denken dat er met niks mag gelachen worden:

I don't fucking care!

Maar goed, misschien had ik jou de job van moslim of politiek correcte kruisvaarder niet moeten voorstellen. Jij jou humor, ik de mijne?

Yup, ieder zijn gevoel voor humor :). Zoals ik zeg was het vooral ineens de link naar "niet eens => moslim/PoCo" die me stoorde :). Ik ben zeker ook tegen censuur en afstand zal zeker een rol spelen, je kan niet met iedereen rekening houden natuurlijk maar ik denk wel dat het mogelijk is om rekening te houden met slachtoffers van misdaden zonder dat e onszelf daarvoor moeten muilkorven :).

De Koninck 8 januari 2013 12:44

Citaat:

.

+1 !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be