circe |
8 januari 2013 11:19 |
Park Lane Hotel
Hoe een dubbeltje rollen kan. Bij de grote zeer chique opening was ik uitgenodigd. De oesters en champagne vlogen in het rond, een speciaal muziekstuk werd gecomponeerd (ik moet die CD nog ergens liggen hebben), en het kon echt niet meer dan het sjiekste van het sjiekste zijn.
Ik heb er toen trouwens ook een heleboel ministerabele politici gezien.
En nu lees ik dit:
Citaat:
De feestendagen zijn net achter de rug. Wie toch nog op zoek zou zijn naar een origineel cadeau, vindt misschien wel wat aan het Stadspark. Het pand van het bijna voormalige Radisson Blu-hotel werd recent op de vastgoedmarkt gegooid.
Midden jaren negentig opende in de Van Eycklei naast het Stadspark het vijfsterrenhotel Radisson Blu Park Lane Hotel de deuren. Luxe, weelde, exuberantie zijn er dagelijkse kost in dit negen verdiepingen tellende complex. Het leven is er een droom. Tot de realiteit er een half jaar geleden insloeg als een bom. Zaakvoerders Louis Stranders en Josif Grosz hadden het hotel met misdaadgeld uit de grond getrokken. De Antwerpse rechtbank liet het Radisson Blu Park Lane Hotel verbeurd verklaren. Het duo werd veroordeeld.
Serviceflats
Sinds kort staat het hotel officieel te koop. Op de website van het online veilingbedrijf Troostwijk Auctions komt u niet alleen te weten hoeveel kamers, suites en zalen het hotel precies heeft. U kan ook een bod uitbrengen op het pand zelf. "Bijna drie jaar geleden werd het hotel door de toenmalige eigenaars te koop aangeboden voor een bedrag van 28 miljoen euro", zegt Hugo Driessen van Troostwijk Auctions. Het geeft alvast een idee van de potentiële waarde.
"De licentieovereenkomst met Radisson Blu loopt af op 29 maart. Vanaf dan vallen de mogelijkheden wagewijd open", zegt Driessen. "Het pand kan met inboedel en personeel worden aangekocht. In dat geval is het slechts een relatief kleine stap om er opnieuw een hotel in onder te brengen. Maar net zo goed krijgt het complex een geheel nieuwe invulling, en wordt het bijvoorbeeld verbouwd tot serviceflats."
|
http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...stadspark.aspx
|