Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   34 messteken aan 84 jarige vrouw .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181626)

lamenielachen 9 januari 2013 18:10

34 messteken aan 84 jarige vrouw ....

34 messteken, een gebroken kaak enz heeft een 84 jarige vrouw geïnkasseerd in Ardooie om haar af te maken....?
Of onze beschaving op z'n best.
Mag ik zo onbeschaafd zijn om de dader gewoon af te schieten?
Dergelijke beschaving komt er door onze pamperbehandelingen tegenover criminelen.
We zijn met volk genoeg op deze aarde, wie zich vergrijpt aan iemand anders, zeker dergelijke gruwel moet gewoon de doodstraf krijgen.
Kosten gespaard en opgeruimd staat netjes.

Universalia 9 januari 2013 18:17

Schande

Het is totaal niet onbeschaafd ze te willen afschieten maar ...
Zo ben ik al jaren fervent fan van de weder invoer van de guilliotine.
Het zou de brave belastingbetaler wel eens ten goede kunnen komen.

Pijnlijk detail is: We leven in een nihillistische gangstermaatschappij tegenwoordig.

Mijn onderschrift is in dit geval ook niet slecht.

manta 9 januari 2013 18:19

Dit kan je toch geen roofmoord meer noemen...:?

Hypochonder 9 januari 2013 18:23

"Geldgewin zou het motief zijn..." Totaal van de pot gerukt noem ik zo'n gedrag.

lamenielachen 9 januari 2013 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6491000)
Het is totaal niet onbeschaafd ze te willen afschieten maar ...
Zo ben ik al jaren fervent fan van de weder invoer van de guilliotine.
Het zou de brave belastingbetaler wel eens ten goede kunnen komen.

Pijnlijk detail is: We leven in een nihillistische gangstermaatschappij tegenwoordig.

Mijn onderschrift is in dit geval ook niet slecht.

Veel te veel werk die guillotine, opstellen, afbreken, opkuisen.
Wat mij betreft mag het mes bot blijven, dat wel. We maken het gewoon wat zwaarder.
Ik minister en ze vliegen allemaal de kolenmijn in.
Geen kolen bovenhalen, geen eten.
Drie "echte" bewakers met recht om te schieten boven aan de lift en klaar is kees.
Waar gaan we naartoe toch?
Mijn medeleven voor die arme dame, wat moet die afgezien hebben.

fcal 9 januari 2013 18:41

:lsp: : Naar verluidt, zou alles er op wijzen dat de dader een ongelukkige kansarme jeugd doormaakte. Enig begrip zou iedereen sieren.

Pericles 9 januari 2013 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6491027)
:lsp: : Naar verluidt, zou alles er op wijzen dat de dader een ongelukkige kansarme jeugd doormaakte. Enig begrip zou iedereen sieren.

Inderdaad , het zal allemaal wel onze fout zijn. :cry:
We hadden die mannen een gratis Ferrari moeten geven. :cry:

Xenophon 9 januari 2013 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6490987)
34 messteken, een gebroken kaak enz heeft een 84 jarige vrouw geïnkasseerd in Ardooie om haar af te maken....?
Of onze beschaving op z'n best.
Mag ik zo onbeschaafd zijn om de dader gewoon af te schieten?
Dergelijke beschaving komt er door onze pamperbehandelingen tegenover criminelen.
We zijn met volk genoeg op deze aarde, wie zich vergrijpt aan iemand anders, zeker dergelijke gruwel moet gewoon de doodstraf krijgen.
Kosten gespaard en opgeruimd staat netjes.

Dat is wat je krijgt als je de vuurwapens afneemt van het volk. Vroeger kon je dat menske met één schot afschieten, nu hebben ze daar met de botten petatschelder 30 a 40 steken voor nodig.

En dan hebben we het niet eens over zelfverdediging, waar zo'n bomma vroeger met den tweeloop vanuit haar bed de gemiddelde inbreker morsdood kon schieten, daar moet ze nu mano a mano gaan tegen een jonge knaap elks met een aardappelschiller in de hand. Je begrijpt zo, dat loopt fout.

Figy 9 januari 2013 18:52

Citaat:

Enkele dagen voor de gruwelijke feiten stond de jongeman al eens oog in oog met de rechter voor drugsfeiten en diefstal met braak.
De dader zou 17 jaar zijn en drugsfeiten en diefstal met braak is helemaal niet ernstig genoeg om hem (al was het maar even) op te sluiten vond deze rechter.

Bron: http://www.clint.be/actua/17-jarige-...3-jarige-vrouw

fcal 9 januari 2013 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6491035)
Dat is wat je krijgt als je de vuurwapens afneemt van het volk. Vroeger kon je dat menske met één schot afschieten, nu hebben ze daar met de botten petatschelder 30 a 40 steken voor nodig.

En dan hebben we het niet eens over zelfverdediging, waar zo'n bomma vroeger met den tweeloop vanuit haar bed de gemiddelde inbreker morsdood kon schieten, daar moet ze nu mano a mano gaan tegen een jonge knaap elks met een aardappelschiller in de hand. Je begrijpt zo, dat loopt fout.

2

Universalia 9 januari 2013 18:54

kansarme jeugd?

Kansarme jeugd, slechte jeugd gehad en nog zowat van die flauwekul.
Er zijn zoveel mensen die niet een al te beste jeugd genoten hebben maar die daarom niet in de criminaliteit verzeild geraakt zijn, in tegendeel zelfs sommigen zijn daar zelfs 'sterker' uitgekomen.

"Et tu, Brute?"

Mea maxima culpa?

Txiki 9 januari 2013 18:55

Het wordt een harde winter.

Xenophon 9 januari 2013 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6491050)
Kansarme jeugd, slechte jeugd gehad en nog zowat van die flauwekul.
Er zijn zoveel mensen die niet een al te beste jeugd genoten hebben maar die daarom niet in de criminaliteit verzeild geraakt zijn, in tegendeel zelfs sommigen zijn daar zelfs 'sterker' uitgekomen.

"Et tu, Brute?"

Mea maxima culpa?

Typisch de uitleg van iemand die een kansrijkejeugd heeft genoten en in wezen zelfs niet begrijpt wat het begrip "kansarme/slechte " jeugd ook maar inhoudt.

Universalia 9 januari 2013 19:18

een korte reactie ...

Citaat:

Typisch de uitleg van iemand die een kansrijkejeugd heeft genoten en in wezen zelfs niet begrijpt wat het begrip "kansarme/slechte " jeugd ook maar inhoudt.
Dus u gaat er vanuit dat iedereen die een slechte/kansarme jeugd gehad heeft het dan maar in de criminaliteit moet gaan zoeken en maar mensen moet gaan in elkaar rammen en vermoorden om aan zijn/haar geld te geraken voor zijn/haar drugs of wat anders?

En ik heb zeker geen rijke jeugd gehad.

Ik kan mij wel de pijn, angst, schrik en zo voorstellen die de dame in kwestie heeft moeten ondergaan.
:cry:

hurricane 9 januari 2013 19:19

Het was alweer een drugsverslaafde. Dat die zichzelf kapotmaken interesseert me niet. Maar ze moeten anderen met rust laten.

Hypochonder 9 januari 2013 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6491054)

Een kansarme jeugd gehad hebben is geen rechtvaardiging voor zo'n beestachtig gedrag. Zelfs wanneer iemand in zijn jeugd zwaar mishandeld is geweest kan dat niet als rechtvaardiging worden ingeroepen en dat is vele malen erger dan kansarmoede en het laat ook veel diepere sporen na.

Xenophon 9 januari 2013 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6491075)
Dus u gaat er vanuit dat iedereen die een slechte/kansarme jeugd gehad heeft het dan maar in de criminaliteit moet gaan zoeken en maar mensen moet gaan in elkaar rammen en vermoorden om aan zijn/haar geld te geraken voor zijn/haar drugs of wat anders?

En ik heb zeker geen rijke jeugd gehad.

Ik kan mij wel de pijn, angst, schrik en zo voorstellen die de dame in kwestie heeft moeten ondergaan.
:cry:

Die aannames waar je vanuit schijnt te gaan hebben weinig tot helemaal niets met de realiteit te maken.

Xenophon 9 januari 2013 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6491079)
Een kansarme jeugd gehad hebben is geen rechtvaardiging voor zo'n beestachtig gedrag. Zelfs wanneer iemand in zijn jeugd zwaar mishandeld is geweest kan dat niet als rechtvaardiging worden ingeroepen en dat is vele malen erger dan kansarmoede en het laat ook veel diepere sporen na.

Ik meen niet dat het zo simpel is, voor iemand die alle dagen van zijn jeugd geconfronteerd is geweest met geweld is geweld de normale manier van leven.

Nietzsche 9 januari 2013 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6491079)

Hij heeft het dan ook nergens over *rechtvaardiging*, maar over oorzaak.

Een psychopaat kan er over het algemeen ook niets aan doen, dat hij of zij zo is. Alleen daarom moet je hem of haar nog wel bestraffen.

Hypochonder 9 januari 2013 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6491083)
Ik meen niet dat het zo simpel is, voor iemand die alle dagen van zijn jeugd geconfronteerd is geweest met geweld is geweld de normale manier van leven.

Iemand die in zijn jeugd elke dag met geweld is geconfronteerd is meestal rijp voor de psychiatrie. Zo'n mensen zijn ofwel een gevaar voor de maatschappij ofwel een gevaar voor zichzelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be