Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Parochianen verkiezen verkrachter tot pastoor (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181638)

cookie monster 10 januari 2013 01:50

Parochianen verkiezen verkrachter tot pastoor

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-pastoor.dhtml

Vindt u het kunnen dat een crimineel pastoor wordt ??

of

Vindt u het kunnen dat een ex-crimineel pastoor wordt ??

Nr.10 10 januari 2013 03:09

De zelfverminking is weer bezig, met ronkende titels: "verkrachter wordt pastoor". Dit soort zelfverminking vind je alleen bij katholieken.

Uit dat artikel:
Gilliland werd in 1993 veroordeeld voor een zedendelict. "Hij zat toen in een vechtscheiding en zijn ex beweerde dat ze door hem verkracht werd. Hij bleef zijn onschuld volhouden maar hij kon zich geen advocaat veroorloven en was een vogel voor de kat in de rechtbank. Hij werd veroordeeld en bracht vier jaar in de gevangenis door." Het was pastoor Roye die Gilliland naar zijn kerk leidde. "Ik maande hem aan om zelf iets te zeggen over zijn verleden maar daar was hij niet echt happig op. Hij deelde gewoon mee dat hij een donker verleden had en dat wie wou hem daar persoonlijk over kon aanspreken maar dat gebeurde niet."
Citaat:

zijn ex beweerde dat ze door hem verkracht werd

BonBon 10 januari 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6491614)
De zelfverminking is weer bezig, met ronkende titels: "verkrachter wordt pastoor". Dit soort zelfverminking vind je alleen bij katholieken.

Uit dat artikel:
Gilliland werd in 1993 veroordeeld voor een zedendelict. "Hij zat toen in een vechtscheiding en zijn ex beweerde dat ze door hem verkracht werd. Hij bleef zijn onschuld volhouden maar hij kon zich geen advocaat veroorloven en was een vogel voor de kat in de rechtbank. Hij werd veroordeeld en bracht vier jaar in de gevangenis door." Het was pastoor Roye die Gilliland naar zijn kerk leidde. "Ik maande hem aan om zelf iets te zeggen over zijn verleden maar daar was hij niet echt happig op. Hij deelde gewoon mee dat hij een donker verleden had en dat wie wou hem daar persoonlijk over kon aanspreken maar dat gebeurde niet."

Verkrachting kan niet binnen het huwelijk voor katholieken dus niets aan de hand. Nu ja, een veroordeelde moet ook ooit weer aan het werk kunnen dus eigenlijk is er niets verkeerd zolang de parochianen het maar weten. M'n kinderen zou ik evenwel niet in z'n buurt laten, een verkrachter op celibaat lijkt me niet ideaal.

Aton 10 januari 2013 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6491757)
Verkrachting kan niet binnen het huwelijk voor katholieken dus niets aan de hand. Nu ja, een veroordeelde moet ook ooit weer aan het werk kunnen dus eigenlijk is er niets verkeerd zolang de parochianen het maar weten. M'n kinderen zou ik evenwel niet in z'n buurt laten, een verkrachter op celibaat lijkt me niet ideaal.

Wat voor onzin kraam je nu weer uit. Man, man, nooit gehoord van een ' vechtscheiding ' ?
Wat the fuck heeft dit nu met pedofilie te maken.

BonBon 10 januari 2013 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6491769)
Wat voor onzin kraam je nu weer uit. Man, man, nooit gehoord van een ' vechtscheiding ' ?
Wat the fuck heeft dit nu met pedofilie te maken.

Priester

Daar laat ik m'n kinderen ook al niet alleen bij

BonBon 10 januari 2013 11:42

Mannen in celibaat zijn een probleem, dus alle priesters en niet getrouwde moslims.

Aton 10 januari 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6491872)
Priester

Daar laat ik m'n kinderen ook al niet alleen bij

Daar ben je vrij in, maar daar ging het hem niet om. :evil:

Aton 10 januari 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6491877)
Mannen in celibaat zijn een probleem, dus alle priesters en niet getrouwde moslims.

Daar ging het hem niet om. Open er een topic over en dan krijg je hierover mijn mening. OK?

respublica 10 januari 2013 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quesulwarnalo (Bericht 6491929)
Volgens mij is crimineel zijn een voorwaarde om priester te worden!

Ik vermoed dat als je een psychopathische test af zou laten leggen er nogal wat priesters zullen slagen voor de test!

Er bevinden zich dan ook veel satanisten onder de priesters! (nee, geen grap)

Btw de huidige paus is ook satanist! Ja ja hij doet zich voor als gelovige!

Uit welk gesticht kom jij?

respublica 10 januari 2013 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6491757)

Buiten 't huwelijk mag verkrachting voor katholieken ook niet hoor.

Trouwens 't gaat hier niet om katholieken maar om één protestantse kerk in de VS waar de parochianen zelf hun dominee mogen kiezen, hetgeen bij ons nooit gebeurt.

BonBon 10 januari 2013 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6491880)
Daar ben je vrij in, maar daar ging het hem niet om. :evil:

ok ok, het ging hem om een vechtscheiding, hij heeft een pro-deo genomen en 4 jaar in de bak gezeten wegens verkrachting binnen het huwelijk. Het zal echt niet enkel die ene verklaring zijn van die vrouw, daar hangt altijd een hele resem klachten bij van over de jaren.

Zo vlug krijg je nu ook geen 4 jaar bij een vechtscheiding.

BonBon 10 januari 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 6492124)
Buiten 't huwelijk mag verkrachting voor katholieken ook niet hoor.

Trouwens 't gaat hier niet om katholieken maar om één protestantse kerk in de VS waar de parochianen zelf hun dominee mogen kiezen, hetgeen bij ons nooit gebeurt.

Niet "mogen" maar niet "kunnen", als man kun je je vrouw niet verkrachten in een huwelijk omdat het binnen het huwelijk valt. Voor de kerk dan hé, gelukkig niet voor de wet.

Ah, t's bij protestanten in de VS? Dat is inderdaad iets anders, daar zitten al massa's scheve dus die zal niet opvallen.

Koenraad Noël 10 januari 2013 15:36

Staat daar überhaupt in over welk kerkgenootschap dat gaat, of lees ik er gewoon meermaals over?

Aton 10 januari 2013 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6492246)
ok ok, het ging hem om een vechtscheiding, hij heeft een pro-deo genomen en 4 jaar in de bak gezeten wegens verkrachting binnen het huwelijk. Het zal echt niet enkel die ene verklaring zijn van die vrouw, daar hangt altijd een hele resem klachten bij van over de jaren.

Zo vlug krijg je nu ook geen 4 jaar bij een vechtscheiding.

Jongens jongens, ben jij toch een ouwe zeur zeg !

BonBon 10 januari 2013 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6492465)
Jongens jongens, ben jij toch een ouwe zeur zeg !

het is een politiek forum, wat verwacht je. :-)

Aton 10 januari 2013 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6492580)
het is een politiek forum, wat verwacht je. :-)

Mogen ze dan voor mijn part een cordon sanitair over je uitroepen. :lol:

Karel Martel B 10 januari 2013 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6491581)
Vindt u het kunnen dat een crimineel pastoor wordt ?

De crimineel die naast Jezus gekruisigd werd mocht van hem toch ook naar de hemel?

harriechristus 10 januari 2013 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6491581)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-pastoor.dhtml

Vindt u het kunnen dat een crimineel pastoor wordt ??

of

Vindt u het kunnen dat een ex-crimineel pastoor wordt ??

Heeft Jezus er ook niet één verkracht?

:-D

Jan van den Berghe 10 januari 2013 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6492302)
Staat daar überhaupt in over welk kerkgenootschap dat gaat, of lees ik er gewoon meermaals over?

Of hoe men weer eens gluiperig de lezer op een verkeerd been wil zetten. Alleen al het woordgebruik "pastoor" is misleidend en suggereert dat het om een katholieke geestelijke zou gaan.

cookie monster 10 januari 2013 21:22

iets wat niet bestaat , kan niet verkrachten , maar ....
die mensen worden in dit geval verkracht d.m.v. hersenspoeling !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be