![]() |
Procedure fouten.
Citaat:
Maar wie verwacht nu met de overbevolking aan advocaten in het regeringsbestel dat zoiets ooit zal voorgesteld, laat staan uitgevoerd zal worden. |
Deze wet stelt idd de poorten open van een politiestaat met veel machtsmisbruik.
|
Citaat:
Wanneer iemand een fout maakt in het onderzoek dan moet hij gestraft worden. Niet de beklaagde vrijgelaten. Pleiten op procedurefouten opent juist de poort voor misbruiken. |
Citaat:
|
Ik vrees dat je een aantal zaken aan het omdraaien bent.
Deze wet zet politiediensten aan hun voeten te vegen aan regels en procedures. |
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje crimineel kan een onderzoeker omkopen om een procedure foutje te maken. |
Citaat:
Het kan niet zijn dat een kleine procedurefout, die an sich niets met de zaak te maken heeft, de vrijlating van gangsters tot gevolg heeft. Dat is een bijzonder absurde situatie. |
Ik ben voorstander van de nieuwe wet.
Meer nog, van mij mag hij aangevuld worden met 'maatregelen' die slordige magistraten en flikken plegen bij het begaan van procedurefouten; liefst eigenlijk ook aanvullen met 'maatregelen' tegen parlementairen, ministers en kabinetsmedewerkers die ongelooflijk ingewikkelde en herhaald veranderende procedures indienen als wetsvoorstellen of stemmen als wetten. Nog meer meer: aanvullen met 'maatregelen' tegen advocaten die openlijk ingewikkelde procedurefouten voorstellen als maatschappelijk wenselijk, zelfs als daarbij zware criminelen de dans ontspringen ... ... |
Voor bepaalde mensen in België zullen er altijd "procedure fouten" te vinden zijn.
Quid: Beaulieu - Boer Jan |
Advocaten gebruikten dit te pas en te onpas. Een handtekening 5 minuten te laat en de brave crimineel kon al vrij komen.
Hoe dit zal aanzetten tot een politiestaat snap ik niet. |
Citaat:
Het tart alle verbeelding dat zogenaamde "politici" met zulke ideeën afkomen. Wie heeft die idioten binnengelaten? |
Citaat:
Het probleem daarmee is dat mensen die uit de buik spreken, wanneer geconfronteerd met een totaal ander verhaal, zoals dat van iemand die zoveel jaar onterecht in de gevangenis heeft gezeten, dan weer het totaal omgekeerde gaan zeggen: er moeten dan EXTRA procedures komen om zoiets te vermijden. Zo kan je geen zinnige discussie voeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leg maar eens uit waarom een crimineel moet vrijkomen omdat iemand anders een fout maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De procedures staan helemaal niet ter discussie, wel het misbruik om procedurefouten te gebruiken om iemand vrij te laten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be