![]() |
Rekenblunder van nu.nl omtrent nieuw sterrenstelsel,
Citaat:
Dat is 40.000 keer groter.8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben het aangepast! |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
U mag in ieder geval mee met de enkele reis naar Mars.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een dertig jaar grote gaswolk ?
|
Help mij uit mijn lijden. Verkondig mij uw wijsheid.
Ik dacht dat het verst waargenomen object in het heelal op 13 miljard lichtjaar afstand stond. Ofwel zitten wij aan de rand van het heelal, en dan is de doormeter 13 miljard lichtjaar; ofwel zitten wij in het midden en dan is de doormeter 26 miljard lichtjaar. Dit in de veronderstelling dat het heelal bolvormig is, want niet noodzakelijk zo is. Maar dat "objecten-stelsel" van 5 miljard lichtjaar kan daar dan toch in? Of kan ik nu ook al niet meer tellen? (dat zou pas zonde zijn). |
Citaat:
|
Citaat:
Oneindig veel! |
Citaat:
Een ander heelal, God, wie weet mag het zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zal wel eerder miljoen lichtjaar zijn. 4 miljard lijkt me niet echt mogelijk.
|
Hoog tijd dat Harriechristus het jullie komt uitleggen zenne...8-)
|
Ik heb dan nog enkele (gemakkelijke) vragen voor den Harrie.
-Is het heelal bolvormig? Of eerder trechtervormig? Of nog iets anders? -Het heelal zet nog altijd uit, zal dat eeuwig doorgaan? -Wat zit er net buiten het heelal? Niets? Hoe kan dan iets (het heelal) dan toch iets doen (namelijk uitzetten) in het niets? -Wat was er voor de oerknal? Niets? Kan iemand de bepaling van "niets" geven? Ik dank Harrie voor het antwoord op mijn pertinente vragen, ik lig er al jaren wakker van. Anderen mogen mee een boompje opzetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be