Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Net goedgekeurd op ministerraad: Onbeperkt bijverdienen na 65 met behoud van pensioen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181709)

eno2 11 januari 2013 12:13

Net goedgekeurd op ministerraad: Onbeperkt bijverdienen na 65 met behoud van pensioen

Net goedgekeurd op ministerraad: Onbeperkt bijverdienen na 65 met behoud van pensioen,

Citaat:

Voor wie minder lang werkte dan 42 jaar, blijven er inkomensgrenzen (de bedragen die men maximaal mag bijverdienen). Maar ook zij mogen meer bijverdienen en zullen minder snel hun pensioen verliezen.
Het regeerakkoord stipuleerde dat er een nieuwe regeling zou komen in verband met het bijverdienen door gepensioneerden. De regeringspartijen zijn het nu eens geworden over de voorstellen van minister van Pensioenen Alexander De Croo (Open Vld).

http://www.vandaag.be/binnenland/114...verdienen.html
Ik vind het in vele opzichten een onaanvaardbaar en een hatelijk voorstel. Weeral de zoveelste zelfbediening van politici, met hun cumuls en zitjes in bestuursraden.

Laat de Raad van State het voorstel a.u.b. afschieten

santos 11 januari 2013 13:53

Er zijn genoeg mensen die willen bijverdienen

eno2 11 januari 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6493774)
Er zijn genoeg mensen die willen bijverdienen

Dit gaat om mensen op een (ruime) uitkering van de staat die verondersteld zijn de arbeidsmarkt aan jongeren over te laten

Xenophon 11 januari 2013 14:09

Diegenen die dus geen volledig pensioen krijgen en dus moeten werken om toe te komen die mogen niet bijwerken...

Anna List 11 januari 2013 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6493819)
Diegenen die dus geen volledig pensioen krijgen en dus moeten werken om toe te komen die mogen niet bijwerken...

ik vermoed dat die mensen vanaf 2014 gewoon niet meer op pensioen gaan mogen gaan :-)

BonBon 11 januari 2013 14:13

Ik neem aan dat het normaal belast wordt en dat pensioen en inkomen samengeteld zal worden, ik zie het probleem niet. ??

eno2 11 januari 2013 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6493826)
Ik neem aan dat het normaal belast wordt en dat pensioen en inkomen samengeteld zal worden, ik zie het probleem niet. ??

Laat dan de werklozen ook bijwerken, die hebben ook een (kleinere) staatsuitkering. Onder de armoedegrens.

Het pensioen was bedoeld OM NIET MEER TE WERKEN

oa om de arbeidsmarkt aan jongeren over te laten

Alsof de werkloosheid nog niet groot genoeg is.

Zie je dan de zelfbediening niet van de politiekers?

Blijven werken en cumuleren en vol pensioen trekken....

Dat is hun ideaal

Ik heb genoeg van die graaiers

santos 11 januari 2013 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6493819)

Dat staat daar niet hé.

Xenophon 11 januari 2013 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6493855)
Dat staat daar niet hé.

Neen, maar het volgt eruit.

gertc 11 januari 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6493831)
Laat dan de werklozen ook bijwerken, die hebben ook een (kleinere) staatsuitkering. Onder de armoedegrens.

Toen het pensioen werd ingevoerd, werd de pensioenleeftijd gezet op de gemiddelde levensverwachting. M.a.w. de helft haalde zijn pensioen niet, en de andere helft mocht nog een paar jaar rustig aan doen.
Werkloosheid of arbeidsmarkt voor jongeren had daar niets mee te maken.
Citaat:

Politiekers die 42 jaar gewerkt hebben? Wie bedoel je?

BonBon 11 januari 2013 14:52

Citaat:

Dat is hun ideaal

Een Pensioen-verzekering heb je zogezegd zelf bijeengespaard en mag je opnemen vanaf je 65, dat zou eigenlijk een ander inkomen niet in de weg mogen staan. Het is dus logisch en aanvaardbaar, dat de politiekers hier het meest aan zullen verdienen is natuurlijk ook waar maar die stellen toch hun eigen loon samen dus ...

backfire 11 januari 2013 14:56

Citaat:

Dat is hun ideaal

Ik denk toch dat je de verkeerde doelgroep viseert. Voor politici is het heus niet moeilijk om na hun 65ste hun riante inkomens uit tal van mandaten te laten onderbrengen in allerhande categorieën die niet onderhevig zijn aan de (toenmalige) beperking van inkomen uit werk na pensionering.

Ik kan me nu al meteen voldoende mensen voor de geest halen die dit wetsvoorstel graag zien komen. Mensen die door hun pensionering gefnuikt zijn. Die uit arren moede wat willen bijverdienen, noem maar op.

En vergeet niet dat zij moeten sociale bijdragen zullen moeten blijven betalen.

demonen 11 januari 2013 15:28

Deze wet is niet gmaakt voor 99% vd werknemers uit de privé want die zijn op hun 65ste kapot gewerkt.
Dit is een wet op maat vd graaiers, de meeëters uit de staatsruif : officieren, professoren, hogere ambtenaren, politici met kumuls.

backfire 11 januari 2013 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6493944)
Deze wet is niet gmaakt voor 99% vd werknemers uit de privé want die zijn op hun 65ste kapot gewerkt.
Dit is een wet op maat vd graaiers, de meeëters uit de staatsruif : officieren, professoren, hogere ambtenaren, politici met kumuls.

Is dit nu niet een beetje heel kort uit de bocht?

Xenophon 11 januari 2013 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 6493951)

Nee.

Anna List 11 januari 2013 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 6493951)

nee, dat denk ik niet,

zeker als je de bedragen, de financiele totaliteit bekijkt waarover dit zal gaan, dan zal je idd bij toppolitici en academici uitkomen met tientallen bestuursmandaten.

ook Eno2 had dit direct goed gezien.

fonne 11 januari 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6493944)

Maar die moeten dan wel aan een loopbaan van 42 jaar geraken? Ik vrees dat alleen lagere ambtenaren zover geraken in een staat waarin ze hun zwartwerk legaal kunnen verderzetten na hun pensioen.

Another Jack 11 januari 2013 16:17

Goed voorstel.
Weer wat minder betutteling en regeltjes.

backfire 11 januari 2013 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6494032)
nee, dat denk ik niet,

zeker als je de bedragen, de financiele totaliteit bekijkt waarover dit zal gaan, dan zal je idd bij toppolitici en academici uitkomen met tientallen bestuursmandaten.

ook Eno2 had dit direct goed gezien.

Ik zie nog altijd geen probleem. Behalve wat ziekelijke jaloezie.

(edit): ik zou nog als alternatief kunnen voorstellen om, zolang iemand na zijn pensioen blijft werken en dat verdiende loon gelijk of hoger ligt dan zijn.haar pensioen (hijg), dat pensioen uitgesteld wordt.

Boduo 11 januari 2013 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6493589)
Net goedgekeurd op ministerraad: Onbeperkt bijverdienen na 65 met behoud van pensioen,

Ik vind het in vele opzichten een onaanvaardbaar en een hatelijk voorstel. Weeral de zoveelste zelfbediening van politici, met hun cumuls en zitjes in bestuursraden.

Laat de Raad van State het voorstel a.u.b. afschieten

En dan willen de VLD totentrekkers de "werkloosheid verminderen"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be