![]() |
Vlaams-nationalisten en de jaren '30
De opmerking van de Koning over populisme was wel erg pertinent zoals uit dit tekst van het e-magazine de "Groene Belg" blijkt:
De jaren 30 - VNV-"humor" van NVA'er Theo Francken Mag ik u vooraf eerst twee door een lezer toegezonden linken geven naar uitgelekte mails van NVA'er Theo Francken - die van het boek "België, land zonder grens". In de mails maakt Francken zich als "waarnemend VNV-leider" vrolijk over "het einde van het land" ... In de club die hij aanschrijft - waaronder Liesbeth Homans, rechterhand van De Wever - staat VNV voor: "Vlaams Nationale Vriendenkring". Maar historisch stond VNV voor "Vlaamsch Nationaal Verbond", een fascistische partij die tijdens WOII collaboreerde met de nazi-bezetters. Het VNV ronselde onder andere actief manschappen voor de Waffen-SS. Dat soort jongens dus. Op "verklikking" van zijn VNV-Vriendenkring stelt Theo Francken heel grappig "de kogel". Eén van de twee mails ging ook naar NVA-probleemjongen Bas Luyten. Volgens de lezer die me deze mails doorspeelde is het Luyten die de mails deed lekken en heeft "Theo Franken schoorvoetend de authenticiteit moeten bevestigen." De mails zijn hier te lezen: http://i44.tinypic.com/dn2ivd.jpg en http://i42.tinypic.com/dyt5z6.jpg "Vlaamsnationale humor" ? "De kracht van verandering" ? Of pure smakeloosheid ? Op de webstek van AFF (Anti-Fascistisch Verzet) lees je meer over de contekst: http://aff.skynetblogs.be/archive/20...ken-mailt.html Blijkt dat Bas Luyten ook in Humo wees op het bestaan van het "nieuwe VNV". Waarom heeft geen enkele journalist van de commerciële media of de VRT deze mails terug opgediept om aan te tonen dat NVA geen moord en brand moet schreeuwen wanneer koning Albert de tijd van nu vergelijkt met de jaren 30 ? Gelieve deze mails breed te verspreiden, zodat zoveel mogelijk mensen weten met wie ze te maken hebben. |
Citaat:
|
U twijfelt aan de band van het VNV met fascisme? Wel, wel.
|
Citaat:
|
Sta me toe de betrouwbaarheid van het bericht in vraag te stellen.
Sta me toe enig voorbehoud te stellen bij de mails, die kunnen heel eenvoudig zijn "nagemaakt". |
Citaat:
Ondanks verwoede pogingen van junkie Luyten om met deze berichten de N-VA te ondermijnen, is er niets van verder gekomen. Wegens te onnozel. |
Het discours van Brabander was al zielig, maar het dieptepunt begint in zicht te komen...
|
Citaat:
|
De afschaffing van de procedure als bescherming tegen willekeurige opsluiting is inderdaad van de jaren dertig.
Oh, wacht, dat komt niet van de Vlaams nationalisten. |
Citaat:
zeer boeiend en handig concept ! |
vlamingen en nazisme,laat me niet lachen daar zijn die vlamingen veel te slaafs en te soft voor
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is zo'n draad... Je leest de titel, je leest de topicstarter en je denkt van: "oh jee". Je klikt dan maar eens om te zien of je intuïtie je niet bedriegt en met een glimlach en toegenomen zelfvertrouwen in je intuïtie verlaat je hem weer.
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan de uitleg die je krijgt a la, "jamaar meneer, de misdadigers komen allemaal zomaar vrij..." Als je dan uitlegt dat het niet over misdadigers gaat maar over verdachten, dan begrijpen ze niet eens het verschil, het is om moedeloos van te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is me veel te link. Ik vertoon maar één reactie op dat gezever over de tijd dat mijn vader nog maar amper geboren was: meer gebetenheid om de Vlaamse strijd verder te voeren. . |
Citaat:
heb zo ooit Annanas eens een stevig pleidooi horen houden bij een nsv publiek ... sterk tegenin de mening van de meeste mensen in t publiek, en even sterk tegen de doodstraf :-) altijd plezant, vakjes om de mensen in te steken, maar ni altijd gemakkelijk kiezen welk vakje ;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be