Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belastingen terugtrekken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181792)

Perzik 13 januari 2013 10:53

Belastingen terugtrekken

Ik heb mijn aangifte en die van mijn vriendin samen tegelijk op post gedaan. Ruim voor de deadline. Mijn vriendin kreeg in oktober al haar aanslag (zij moest bijbetalen wegens een deel van het jaar 2 jobs te hebben gedaan) en ik heb nu nog altijd mijn aanslag niet ontvangen (ik moet wel wat terugtrekken) . Heeft iemand anders dit ook?

Ik stel voor een hashtag op twitter @Vanackere zoiets als #ministerwaaarbliijftmijngeld

manta 13 januari 2013 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6496149)
Ik heb mijn aangifte en die van mijn vriendin samen tegelijk op post gedaan. Ruim voor de deadline. Mijn vriendin kreeg in oktober al haar aanslag (zij moest bijbetalen wegens een deel van het jaar 2 jobs te hebben gedaan) en ik heb nu nog altijd mijn aanslag niet ontvangen (ik moet wel wat terugtrekken) . Heeft iemand anders dit ook?

Ik stel voor een hashtag op twitter @Vanackere zoiets als #ministerwaaarbliijftmijngeld

Prijs u gelukkig...U zal nog lekker wat moratoriumintresten krijgen.:-D

WetIsWet 13 januari 2013 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6496164)
Prijs u gelukkig...U zal nog lekker wat moratoriumintresten krijgen.:-D

Grapjas :-D

Aan de topicstarter, sinds ik mijn motor niet meer inbreng als beroepsonkosten en het bedrag dat ik moet terugkrijgen van een paar duizend naar een goeie duizend gezakt is, wordt mijn teruggave systematisch in oktober gestort waar het vroeger juni het jaar erna was. Je vermoeden is dus correct ;-)

Perzik 21 januari 2013 18:31

Heb vandaag een brief gekregen van de FOD financiën met de vraag of ik het belastings attest va nmijn hypotecaire lening en een betalingsbewijs intrest - en kapitaalsaflossingen wil doorsturen (wat al in bijlage bij mijn aangifte zat). Net als bij mijn vriendin die haar aanslag al 3 maanden geleden heeft ontvangen.

Ik vraag mij echt af of dit opzettelijk is. En hoe komt het dat ik deze vraag nu pas krijg. het dossier van mij en mn vriendin zouden toch ongever ter zelfde tijd moeten verwerkt worden (ik weet niet in welke volgorde ze dor hun dossiers gaa natuurlijk).

Per zone (we wonen samen), alphabetisch (on achternamen liggen niet zo ver uit elkaar), moment van binnenkomen aangifte (de brieven zijn samen op post gegaan)?

schaduw 21 januari 2013 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6506913)
Heb vandaag een brief gekregen van de FOD financiën met de vraag of ik het belastings attest va nmijn hypotecaire lening en een betalingsbewijs intrest - en kapitaalsaflossingen wil doorsturen (wat al in bijlage bij mijn aangifte zat). Net als bij mijn vriendin die haar aanslag al 3 maanden geleden heeft ontvangen.

Ik vraag mij echt af of dit opzettelijk is. En hoe komt het dat ik deze vraag nu pas krijg. het dossier van mij en mn vriendin zouden toch ongever ter zelfde tijd moeten verwerkt worden (ik weet niet in welke volgorde ze dor hun dossiers gaa natuurlijk).

Per zone (we wonen samen), alphabetisch (on achternamen liggen niet zo ver uit elkaar), moment van binnenkomen aangifte (de brieven zijn samen op post gegaan)?

Ze zoeken u omwille van uw avatar

Perzik 21 januari 2013 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw (Bericht 6506973)
Ze zoeken u omwille van uw avatar

:). Dan weten ze wel veel :)

Herr Oberst 21 januari 2013 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6496149)

Gebruik taxonweb in plaats van uw aangifte op de post te doen, het is nogal logisch dat het langer duurt om aanslagbiljetten te vestigen als alles nog handmatig ingescand en verwerkt moet worden. Zeker gelet op het feit dat er veel meer teruggaves zijn dan aanslagen waarin moet bijbetaald worden.

circe 21 januari 2013 19:00

Citaat:

Sinds ik tax on web gebruik (en ik moet hopen bijbetalen want er wordt slechts een deel afgehouden) zijn ze er als de kippen bij om me in oktober al te laten ophoesten. Vroeger "kreeg" ik mijn deel terug in juni van het jaar daarop (via papieren aangifte).

Karel Martel B 21 januari 2013 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 6506980)
Gebruik taxonweb

Neen.

Met de papieren aangifte heb je altijd de kans dat je aangifte zoek raakt of door de scanner in stukken wordt gescheurd of door een ambtenaar van financien die door het lint gaat wordt opgevreten, in welks geval je al je voorafbetelingen terugkrijgt.

Herr Oberst 21 januari 2013 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6506991)
Neen.

Met de papieren aangifte heb je altijd de kans dat je aangifte zoek raakt of door de scanner in stukken wordt gescheurd of door een ambtenaar van financien die door het lint gaat wordt opgevreten, in welks geval je al je voorafbetelingen terugkrijgt.

U kan natuurlijk altijd hopen dat die onwaarschijnlijke situatie zich effectief gaat voordoen, maar kom dan ook niet bleiten als het wat langer duurt vooraleer u uw teruggave ziet. Eieren of joeng zeggen ze hier. Persoonlijk zou ik liever mijn teruggave een paar maanden vroeger hebben dan te wachten op uw mirakel, maar wie ben ik natuurlijk...

Schelfie 21 januari 2013 19:27

Ik wacht ook nog steeds op mijn terugbetaling van de belastingen. Als het is om te innen zijn ze er uiteraard als de kippen bij, maar om burgers die teveel betaalden terug te betalen: ho maar... :(

_arthur_ 21 januari 2013 19:48

Citaat:

Heb vandaag een brief gekregen van de FOD financiën met de vraag of ik het belastings attest va nmijn hypotecaire lening en een betalingsbewijs intrest - en kapitaalsaflossingen wil doorsturen.

Net hetzelfde hier.

Logisch natuurlijk, want ze moeten geld teruggeven, en ik ben een stoute zelfstandige. De staat kan dat geld veel beter gebruiken dan ik!

Perzik 21 januari 2013 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _arthur_ (Bericht 6507017)
Net hetzelfde hier.

Logisch natuurlijk, want ze moeten geld teruggeven, en ik ben een stoute zelfstandige. De staat kan dat geld veel beter gebruiken dan ik!

Dit zal het zijn vrees ikCash is king... Zeker in crisistijd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be