![]() |
Petitie tegen staatsontbinding.
De B.U.B. zegt stop tegen verdere staatshervormingen. Op 11 juli gaat ze van start met een enorme petitiecampagne. Doel hiervan is enerzijds de politici tonen dat de mensen hun buik vol hebben van de staatshervormingen en ten tweede spreektijd afdwingen in de Vlaamse Raad.
De datum 11 juli is niet gekozen omdat de B.U.B. tegen 'Vlaanderen' zou zijn. Het is een symbolische keuze, om het nationalisme een halt toe te roepen en de bevolking te tonen dat er nog Belgen voor hen opkomen. Info: www.belgischeunie.be/ned/petitie.htm |
En hoeveel handtekeningen heeft deze 'enorme petitiecampagne' al opgeleverd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan toch niet tegen een staatshervorming zijn die bv. zorgt dat een bevoegdheidspakket van een minister rationeler wordt samengesteld?
|
Citaat:
|
Citaat:
inderdaad |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idioot voorstel. Laat de burger beslissen.
Ik denk evenwel dat de realiteit der dingen de richting van een totale splitsing uitgaat. Het succes van het VB is voor een groot deel te danken aan di Rupo en de PS. Ik heb niets tegen Walen of Brusselaars, maar heb mijn bedenkingen bij de politieke klasse die er de leiding heeft ook al worden die in Vlaanderen er niet echt beter op. Na Paars, de grand melange. |
Citaat:
|
Maakt niks uit. Op dit moment is de hele discussie steriel en een verlies van tijd en resources. De Waalse politici willen niet wijken omdat ze er baat bij hebben. Ze willen ook hun systeem niet opkuisen omdat ze daar hun stemmen en macht mee binnen halen. Vroeg of laat gaat de economische realiteit zelf beslissen.
In een globale wereld en een europese context maaakt dat allemaal weinig verschil voor de individuele burger. De splitsiing van Belgie kan misschien zelf een boom inleiden voor beide regios. Ik werk al jaren samen met 'walen', we spreken beide engels ook al kan ik beter frans dan zij nederlands. |
Citaat:
|
Citaat:
En hoe komt dat denkt U? Wel omdat die man/vrouw poltiek bewust worden! Omdat ze de politiek beginnen volgen! En omdat de Politiek Corecten alles uit de weg gaan, welke het Vlaams Blok op hun bord brengt! Ze kunnen geen belijdsdaden stellen welke aansluiten bij het programma van het Vlaams Blok, Of ze moeten toegeven dat het programma van het Vlaams Blok een realistisch programma is. De meesten beginnen dan ook meer en meer ALLE programmapunten te aanvaarden! Waaronder het Vlaams Nationalisme! Liever de ilegalen doodknijpen in de vlieger, dan openlijk toe te geven, dat het een punt is van het Vlaams Blok welke wordt uitgevoerd. Uiteraard zonder te verstikken! De mensen zien dat ook, en trekken hun besluiten daaruit! |
Citaat:
|
Citaat:
Jullie moeten echt eens met wat nieuws afkomen. Die eeuwige petities met eeuwig en altijd diezelfde namen (herinner u de vorige, waar de BUB de professoren en bedrijfsleiders van het Lentemanifest counterde door een tegenmanifest ondertekend door quasi alles wat ze konden bijeenschrapen aan leden en zelfs enkele van hun familieleden om de treurigheid van het zaakje te benadrukken) doen echt niemand meer opkijken... |
Mijn eerste stem was ook een proteststem en nu volg ik de politiek veel bewuster en de zogenaamde politieke correcte partijen zullen echt veel meer hun best moeten doen voor Vlaanderen willen ze mij nog in hun kamp kunnen trekken.
Ik geloof echter niet dat ik in de toekomst nog voor SP.a. zal stemmen en dat is ooit anders geweest hoor ! Ik ben er van overtuigd dat wij beter af zijn zonder het waalse profitariaat en ik vind dat er op zijn minst meer dorrzichtigheid zou moeten komen hoe het Vlaamse geld besteed wordt in Wallonië. Mijn "Belg" gevoel is allang verdwenen en ik voel me meer Vlaming dan ooit ! |
Citaat:
dat is 4% |
Ik start morgen met een petitie om de belastingen af te schaffen. Wie tekent?
|
Citaat:
Voor ons tellen álle mensen... voor de N-VA uiteraard enkel de Vlaams-nationale elite (dewelke geen enkele voeling heeft met het volk). De 4000 mensen die reeds getekend hebben, en de vele duizenden die dat nog zullen doen, zijn gewone Belgen die bekommerd zijn om de toekomst van hun land. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be