Phrea|K |
25 juli 2004 19:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik zou het veel logischer vinden om die verzorgingsstaat af te bouwen of om die 'nieuwkomers' geen (onvoorwaardelijke en directe) toegang te verlenen tot die verzorgingsstaat.
|
Ja, ik ook hoor. Het afbouwen vd verzorgingsstaat is de enige echte oplossing op termijn, al de rest zijn maar lapmiddeltjes. Maar vermits het afbouwen vd verzorgingsstaat voorlopig een taboe is, moeten we ons behelpen hiermee. De reden waarom ik dacht dat het VB misschien een betere partner zou zijn hiervoor, is omdat het CD&V nog altijd met de handen vast zit aan de Christelijke vakbond. Ik denk niet dat je met de huidige mentaliteit bij de vakbonden veel kans maakt om geleidelijk aan de sociale zekerheid te komen, ook al is duidelijk dat dit niet betaalbaar en dus ook niet houdbaar zal zijn. Wat mij een beetje ergert aan vakbonden is dat ze niet echt toekomstgericht denken: we kunnen er gif op innemen dat ze gaan vechten voor elk stuk, dat zal echt een uitputtingsslag worden.
Het Blok is niet gehinderd door een behoudingsgezinde vakbond, dus daarom dacht ik even dat ze misschien wel een te overwegen coalitiepartner zouden kunnen zijn.
Citaat:
Waarom zouden er extra eisen gesteld dienen te worden wanneer het moslims betreft?
|
Ik beschouw moslims als een potentiëel gevaar voor onze samenleving. Natuurlijk is het stellen van extra eisen aan moslims een vorm van discriminatie, maar ik denk dat het wel gerechtvaardigd is om te stellen dat vredevolle coëxistentie met moslims niet erg waarschijnlijk is. Geen enkele monotheïstische godsdienst die denkt de Enige Absolute & Onbetwistbare Waarheid in pacht te hebben, kan zeggen dat ze verdraagzaam is. De kracht van godsdienst ligt in het blind geloof: iemand die twijfelt aan Allah zal niet de kracht vinden om een boeing in een gebouw te vliegen. Het verdraagzaam zijn tov anderen door bv respect te hebben voor andersdenkenden, zou hetzelfde zijn als erkennen dat een andere levenswijze dan de Islam evenwaardig is (en de Islam dus niet noodzakelijk de Enige & Absoluut Onbetwistbare Waarheid is). De Islam heeft dus per definitie geen respect voor niet-moslims. Ik ben dus helemaal geen voorstander vd islamisering & denk ook niet dat Europa daar baat bij heeft. Ik verwacht natuurlijk niet dat het probleem vd baan zal zijn door extra eisen te stellen aan moslims, maar het schept wel de mogelijkheid om het kaf vh koren te scheiden.
Citaat:
Wetten behoeven overigens helemaal geen respect.
|
Wetten behoeven niet noodzakelijk respect, ik hou me enkel aan de wetten waarvan ik vind dat ze juist zijn.
8)
|