Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lutgen: N-VA is gevaarlijke partij (gaap) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181841)

Helias 14 januari 2013 18:44

Lutgen: N-VA is gevaarlijke partij (gaap)

http://www.standaard.be/artikel/deta...30114_00432676

Niets nieuws hier. Nog eens - gaap - een franstalige partijvoorzitter - gaap - die de N-VA gevaarlijk vindt - gaap.

Alleen probeert hij het wat anders in te kleden:
"BRUSSEL - CdH-voorzitter Benoît Lutgen begrijpt niet waarom niet gezegd kan worden hoe gevaarlijk de N-VA is voor het land. Er moet komaf gemaakt worden met de “pensée unique” en het “intellectueel terrorisme” die de N-VA omgeven, zei hij maandag tijdens de voorstelling van de nieuwjaarswensen van zijn partij. De N-VA zelf verwijt hij “zwemen van populisme en extremisme”. "

Ik denk dat ik die begrippen wel versta, alleen weet ik niet wat hij er on deze context mee bedoelt. Iemand?

lollysticky 14 januari 2013 18:48

dubbel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=181840

maar ik snap ook niet wat hij bedoelt hoor :D

Another Jack 14 januari 2013 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6498176)

Niets nieuws hier. Nog eens - gaap - een franstalige partijvoorzitter - gaap - die de N-VA gevaarlijk vindt - gaap.

"BRUSSEL - CdH-voorzitter Benoît Lutgen begrijpt niet waarom niet gezegd kan worden hoe gevaarlijk de N-VA is voor het land. Er moet komaf gemaakt worden met de “pensée unique” en het “intellectueel terrorisme” die de N-VA omgeven, zei hij maandag tijdens de voorstelling van de nieuwjaarswensen van zijn partij. De N-VA zelf verwijt hij “zwemen van populisme en extremisme”. "

Ik denk dat ik die begrippen wel versta, alleen weet ik niet wat hij er on deze context mee bedoelt. Iemand?

Hij was in elk geval duidelijk:
Separatisme = Brussel + 25 gemeenten foetsjie!

Xenophon 14 januari 2013 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6498191)

Ik begrijp het, een onafhankelijk Vlaanderen zal enkel uit een klein stukje van de provincie Antwerpen bestaan, de rest zal als Franstalig lebensraum door Waalse tanks geannexeerd worden.

Helias 14 januari 2013 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6498183)
dubbel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=181840

maar ik snap ook niet wat hij bedoelt hoor :D

Sorry. ;-)

De Brabander 14 januari 2013 19:05

Citaat:

Geef toch gewoon toe dat jullie boerenpartij één en al populisme uitstraalt. Jullie kunnen dat ook niet helpen. Dat is de natuur, jongen. :-P

Gwyndion 14 januari 2013 19:07

Citaat:

Daarom dat de FR politici zo bang zijn van het feit dat Brussel niet meer FR is maar allochtoon voor zo'n groot aandeel ;). Het lot van Brussel zal vooral beslist worden door deze allochtonen als het tot een referendum komt.

Xenophon 14 januari 2013 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6498217)
Daarom dat de FR politici zo bang zijn van het feit dat Brussel niet meer FR is maar allochtoon voor zo'n groot aandeel ;). Het lot van Brussel zal vooral beslist worden door deze allochtonen als het tot een referendum komt.

Welk referendum? Gaan de steden in België referendums houden over hun onafhankelijkheid?

Helias 14 januari 2013 19:08

Citaat:

Zou dat dan het "intellecctuele terrorisme" zijn? "Pas op of we pakken een deel van uw grondgebied"?

Maar ik dacht dat hij de N-VA bedoelde? :???:

Another Jack 14 januari 2013 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6498207)
Ik begrijp het, een onafhankelijk Vlaanderen zal enkel uit een klein stukje van de provincie Antwerpen bestaan, de rest zal als Franstalig lebensraum door Waalse tanks geannexeerd worden.

Daar komen nog een groot stuk Vlaams-Brabant, beide Vlaanders, Antwerpen en Limburg bij.

Another Jack 14 januari 2013 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6498222)
Zou dat dan het "intellecctuele terrorisme" zijn? "Pas op of we pakken een deel van uw grondgebied"?

Maar ik dacht dat hij de N-VA bedoelde? :???:

Neen, hij doet gewoon zijn plannen uit de doeken.
Waarom zouden zij niets mogen eisen?

De Brabander 14 januari 2013 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6498207)

Wat heeft Antwerpen nu met Vlaanderen te maken. Vlaanderen stopt in Aalst en Sint-Niklaas.

Xenophon 14 januari 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6498228)
Wat heeft Antwerpen nu met Vlaanderen te maken. Vlaanderen stopt in Aalst en Sint-Niklaas.

Maakt helemaal niets uit vermits het het Vlaamse volk is dat onafhankelijk wordt.

Met Brussel als hun hoofdstad.

Bijt uw tapijt maar kapot in razernij vriend. ;)

peter1962 14 januari 2013 19:14

Lutgen mag eisen wat hij wil, iedereen mag dat. En op een nieuwjaarstoespraak horen er wat gevleugelde uitspraken. Niks dat abnormaal is. Vooral als het een zwakke voorzitter is, van een partij die het niet goed doet in de peilingen en hij uitspraken kan doen die betrekking hebben op een partij die in zijn eigen achterban toch geen stemmen kan halen.
Negeren, het is maar wat frasologie.

De Brabander 14 januari 2013 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6498230)
Maakt helemaal niets uit vermits het het Vlaamse volk is dat onafhankelijk wordt.

Ik denk dat Vlamingen van Brugge, Gent, Kortrijk, Rijsel, Duinkerken en Hulst wel andere zorgen hebben op dit moment. :-D

The Bold Revenger 14 januari 2013 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6498234)
Negeren, het is maar wat frasologie.

Zoveel gratis extra reclame voor de N-VA negeren? Dat zou dom zijn voor iedereen die het geldverkwistende belgicisme beu is.

Amon_Re 14 januari 2013 19:46

Citaat:

WTF is “intellectueel terrorisme”? Is dat zoals creationisme geven in de lessen wetenschappen?

Amon_Re 14 januari 2013 19:48

Citaat:

Wees bang! BAAAAAAAANG!

Amon_Re 14 januari 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6498212)
Geef toch gewoon toe dat jullie boerenpartij één en al populisme uitstraalt. Jullie kunnen dat ook niet helpen. Dat is de natuur, jongen. :-P

Populisme zoals plots dotaties aanpakken na het hele land zowat in een Franse colère schoot?

quercus 14 januari 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6498230)

Zijn Belgicistische baskische oudstrijdersmuts kapot bijten ware reeds werk genoeg. Maar nu een tapijt ... :lol: Volgende maal vragen we hem om ook nog zijn "madolles" stuk te kauwen ... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be