Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Niet in naam van het Vlaamse volk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181854)

Txiki 15 januari 2013 08:59

Niet in naam van het Vlaamse volk

De Belgische staat trekt weer ten oorlog. Bij deze een klaar en duidelijk:

NIET IN NAAM VAN HET VLAAMSE VOLK !

Ik verwacht deze klaar en duidelijke uitspraak en stellingname van de hele Vlaamse Beweging, incluis de partijpolitieke.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130114_085

giserke 15 januari 2013 09:01

Gaan ze negertjes afschieten?

morte-vivante 15 januari 2013 09:04

Libie was ook al niet in naam van het Vlaamse volk. Ze hebben er vet veel rekening mee gehouden

Txiki 15 januari 2013 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6499153)
Gaan ze negertjes afschieten?

Maakt niet uit wie ze gaan afschieten: niet in naam van het Vlaamse volk. Dat is consequent met het IJzertestament, dacht ik zo.

Munglik 15 januari 2013 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499162)
Maakt niet uit wie ze gaan afschieten: niet in naam van het Vlaamse volk. Dat is consequent met het IJzertestament, dacht ik zo.

Waarom zou het Ijzertestament belangrijk zijn?

Het Belgische leger heeft de hulp van andere andere legers nodig om ook maar iets te kunnen doen. Het is nogal logisch dat ze dan ook haar bondgenoten helpt als die hulp nodig hebben.

Paultje 15 januari 2013 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6499174)

Het Belgische leger heeft de hulp van andere andere legers nodig om ook maar iets te kunnen doen. Het is nogal logisch dat ze dan ook haar bondgenoten helpt als die hulp nodig hebben.

Ik weet echt niet waarom wij nog een leger nodig hebben
toen ik mijn legerdienst deed in '76 waren de M109's ( 155 mm artileriegeschut ) al aftands materiaal onze kazene's in Duitsland zijn ook allemaal weg
ik denk niet dat die paar roeiboten en vliegertjes die wij hebben een verschil maken

Txiki 15 januari 2013 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6499174)

Neen, je begrijpt het niet: België heeft beslist alweer oorlog te voeren. Kunnen ze goed gebruiken met al dat gecrisis heel de tijd. Net als in de jaren 30, he.

Niet in naam van het Vlaamse volk. Het IJzertestament gebruik ik hier als gezagsargument vanuit de Vlaamse Beweging. Hiermee maken we het verschil tussen Vlaamse bewegers en activisten aan de ene kant, en would-be-flaminganten aan de andere.

giserke 15 januari 2013 09:52

Natuurljik hebben wij geen gekostumeerd bal nodig.
En dan zijn er weer een paar simpelaars die de dienstplicht willen invoeren.

CLAESSENS Joris 15 januari 2013 09:59

Nee, een volksbevraging was er niet en indien het VB er iets aan te zeggen had zou die er wel zijn geweest.
Persoonlijk ga ik geen enkele actie tegen de uitbreidende islam afkeuren.
Volgens mij is de Islam een gevaar voor heel de wereld en ik vind het dan ook positief dat men eindelijk inziet dat de uitbreiding er van voor bijna 100% op de rekening van extremisten mag geschreven worden.

Wat zou je dan willen? Wachten met bestrijden van dat tuig tot ze aan onze grenzen staan?
Zowat heel Noord Afrika kreunt onder die smeerlappen. Zelfs Tunesië dreigt in hun handen te vallen.
Ik ben geen voorstander van Al Quaida en co en zal dat ook nooit worden...

Freddie 15 januari 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paultje (Bericht 6499194)
Ik weet echt niet waarom wij nog een leger nodig hebben
toen ik mijn legerdienst deed in '76 waren de M109's ( 155 mm artileriegeschut ) al aftands materiaal onze kazene's in Duitsland zijn ook allemaal weg
ik denk niet dat die paar roeiboten en vliegertjes die wij hebben een verschil maken

Altenrath? 17RA?
Dat had je nog niets gezien, tijdens ons kamp in Elsenborn (1978) waren het open SP's met een canvas doek als dak. hoe noemde men die jas weer die men over de linnenkleding aandeed? Wat een belabberde dingen waren dat, niet eens waterdicht en kou hield het niet tegen. Tegenover de GI's en Canadezen hun kleding was de Belgische soldaat een sukkelaar, alleen goed om in de grootste miserie de belangen van de Coburgs te verdedigen.

Liederik 15 januari 2013 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499162)

Het Ijzertestament is een brief aan ALbert I en gaat over Vlamingen en Nederlands.

Citaat:

"Vol vertrouwen in U die, bij het ingaan van den wereldoorlog, de Vlamingen aan het Guldensporenfeest herinnerdet, komen wij tot U, wij, de Vlaamsche soldaten, het Vlaamsche leger, het leger van den Yser, om U te zeggen dat we ons bloed voor ons land veil houden doch dat het niet dienen mag om de boeiën van ons volk nauwer toe te halen maar om het vrij te laten ademen, vrij te laten leven." [...]

[...] "Vanaf 1830, begon de lijdensgeschiedenis van het Vlaamsche volk. Ons volk is verachterd, verongelijkt, diep vervallen. In België is voor de Walen alles, voor de Vlamingen niets." [...]

[...] "Wij, Vlaamsche soldaten, wij lijden om ons Vlaamsch zijn. We worden geleid door oversten die onze taal niet verstaan, die ze niet willen verstaan, die ze zelfs verachten." [...]

[...] "Oficieele menschen zijn tegen ons gekant, zeggen aan wie het maar hooren wil, dat de tijd van de Vlaamsche beweging uit is, dat België en dus Vlaanderen romaansch zal zijn. Overal gaan ze verkonden, dat wij, Vlamingen, niet meer voor vrijheid, voor gelijkheid, niet meer voor volledige erkenning van ons Vlaamsch recht strijden, maar wel om het latijnendom, voor den zege van de Fransche Kultuur. Maeterlinck en zoovele anderen gaan in het buitenland spreken voor schitterende zalen of schrijven in een warme, weelderige kamer om onzen stam te belagen en intusschen zien wij onze Vlaamsche helden vallen met een laatsten Vlaamschen klank op hun lippen uitgestrekt liggen op het kille veld, om hun land en hun volk vrij te koopen. Hebben ze dan geen eerbied voor het Vlaamsche bloed?"
Ik vind daar niet veel in dat zegt dat Vlamingen niet in Mali tegen islamitische rebellen mogen gaan vechten. Zelfs dat niet eens, met twee C-130's en twee helikopters gaan vliegen.

Wat is de link precies?

Munglik 15 januari 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499205)
Neen, je begrijpt het niet: België heeft beslist alweer oorlog te voeren. Kunnen ze goed gebruiken met al dat gecrisis heel de tijd. Net als in de jaren 30, he.

België is momenteel geen oorlog aan het voeren.
Frankrijk evenmin.
Ik heb niets gehoord over uw problemen met de 'oorlog' tegen de piraten in Somalië.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499205)
Niet in naam van het Vlaamse volk. Het IJzertestament gebruik ik hier als gezagsargument vanuit de Vlaamse Beweging. Hiermee maken we het verschil tussen mensen uit WOI die in een totaal andere situatie leefden en mensen die meezijn met hun tijd.

Correctie.

Munglik 15 januari 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6499218)
Het Ijzertestament is een brief aan ALbert I en gaat over Vlamingen en Nederlands.

Ik vind daar niet veel in dat zegt dat Vlamingen niet in Mali tegen islamitische rebellen mogen gaan vechten. Zelfs dat niet eens, met twee C-130's en twee helikopters gaan vliegen.

Wat is de link precies?

De leider van de luchtmacht is dan nog een Vlaming ook.

Txiki 15 januari 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6499218)

Wat is de link precies?

Is "nooit meer oorlog" daar geen pijler meer van?

Txiki 15 januari 2013 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6499210)
Nee, een volksbevraging was er niet en indien het VB er iets aan te zeggen had zou die er wel zijn geweest.
Persoonlijk ga ik geen enkele actie tegen de uitbreidende islam afkeuren.
Volgens mij is de Islam een gevaar voor heel de wereld en ik vind het dan ook positief dat men eindelijk inziet dat de uitbreiding er van voor bijna 100% op de rekening van extremisten mag geschreven worden.

Wat zou je dan willen? Wachten met bestrijden van dat tuig tot ze aan onze grenzen staan?
Zowat heel Noord Afrika kreunt onder die smeerlappen. Zelfs Tunesië dreigt in hun handen te vallen.
Ik ben geen voorstander van Al Quaida en co en zal dat ook nooit worden...

Je begrijpt het niet: het is geen oorlog tegen de islam. Dat is hoogstens het excuus.

Munglik 15 januari 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499232)
Je begrijpt het niet: het is geen oorlog tegen de islam. Dat is hoogstens het excuus.

Wat is het dan wel?
Een 'oorlog' tegen de Vlaming?

giserke 15 januari 2013 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6499231)
Is "nooit meer oorlog" daar geen pijler meer van?

Idd dat is de pijler van het IJzertestament.
Vlamingen zouden (en zeker in aanloop van 2014-18) daar een voorbeeld moeten van geven.

Idd geen oorlog voeren in naam van Vlaanderen.

Txiki 15 januari 2013 10:31

Het maakt mij voor de rest niks uit. België is alweer in oorlog. Niet in naam van het Vlaamse volk. Punt.

Txiki 15 januari 2013 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6499235)
Wat is het dan wel?
Een 'oorlog' tegen de Vlaming?

Lees eens iets over het kolonialisme en de crisis uit de jaren 30 en daarvoor.

Vrijheideerst 15 januari 2013 10:32

We hebben daar niks te zoeken, het was een Franse colonie, punt. En ik maar denken dat je als buurland niet verplicht bent om logistieke oorlogssteun te geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be