Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Desmet voor de zoveelste keer veroordeeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181893)

rookie 15 januari 2013 17:26

Desmet voor de zoveelste keer veroordeeld

hoofdredacteur Desmet van "kwaliteitskrant" De Morgen, liep zijn zoveelste veroordeling op. "Kwaliteit" is een woord met een speciale inhoud voor de (s)linkse kerk
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...mTBzw.facebook

Sywen 15 januari 2013 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6499956)
hoofdredacteur Desmet van "kwaliteitskrant" De Morgen, liep zijn zoveelste veroordeling op. "Kwaliteit" is een woord met een speciale inhoud voor de (s)linkse kerk

natuurlijke dat de rechtse kliek hier positief op reageert: het is een aanslag op de persvrijheid en op het recht op vrije meningsuiting.

Xenophon 15 januari 2013 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6500020)
natuurlijke dat de rechtse kliek hier positief op reageert: het is een aanslag op de persvrijheid en op het recht op vrije meningsuiting.

- lol -

Pericles 15 januari 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6500040)
- lol -

1 euro "provisioneel" mag ik aannemen.
Werkelijke schadevergoeding later te bepalen . :lol:

peter1962 15 januari 2013 18:31

Citaat:

Dit lijkt me toch wel sterk op een vonnis op bestelling, pour le besoin de la cause. Liegois zijn vrouw (ook een magistrate...) dient klacht in wegens onherstelbare schade. Jaja...
En de rechter in mechelen vonnist dan in totale tegenspraak met de gangbare rechtstpraak. Het is niet omdat mijneer Liegois een machtige magistraat is, dat zijn collega's hem een voorkeurbehandeling moeten geven. Hopelijk komt dit tot in straatsburg. De persvrijheid is een te belangrijk goed om over te laten aan willekeur en favoritisme.

Xenophon 15 januari 2013 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6500072)
Dit lijkt me toch wel sterk op een vonnis op bestelling, pour le besoin de la cause. Liegois zijn vrouw (ook een magistrate...) dient klacht in wegens onherstelbare schade. Jaja...
En de rechter in mechelen vonnist dan in totale tegenspraak met de gangbare rechtstpraak. Het is niet omdat mijneer Liegois een machtige magistraat is, dat zijn collega's hem een voorkeurbehandeling moeten geven. Hopelijk komt dit tot in straatsburg. De persvrijheid is een te belangrijk goed om over te laten aan willekeur en favoritisme.

Allee man, en met het VB indertijd vond je het nog goed.

rookie 15 januari 2013 18:49

Citaat:

iemand die iedere andere mening dan de zijne automatisch racistisch, xenofoob en discriminerend catalogeert heeft in mijn ogen geen enkel krediet, en laat het nu net niet de eerste keer zijn dat dit toonbeeld van intolerantie tegen de lamp loopt

peter1962 15 januari 2013 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6500077)
Allee man, en met het VB indertijd vond je het nog goed.

Heeft het blok ooit Yves Desmet een proces aangedaan en gelijk gekregen van de rechter ? Neen toch ?

fonne 15 januari 2013 18:58

Citaat:

Het is het toepassen van de wet. Laster en eerroof zijn niet toegelaten, zelfs niet als je hoofdredacteur van een of andere linkiewinkie-gazetteke zijt.

Je kan het oorspronkelijke artikel moeilijk behoorlijke journalistiek noemen. Dat is gewoon een poging om af te rekenen met Liégeois.

Klojo eerste klas 15 januari 2013 20:26

Ik kan die Desmet horen noch zien, maar dit theaterstukje doet mij toch ook van mijn stoel donderen.....en ja, ik heb het oorspronkelijke artikel gelezen.... :roll:

Xenophon 15 januari 2013 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6500108)
Heeft het blok ooit Yves Desmet een proces aangedaan en gelijk gekregen van de rechter ? Neen toch ?

Citaat:

Dit lijkt me toch wel sterk op een vonnis op bestelling,
Allee man, toe het VB veroordeeld werd met een vonnis op bestelling vond je het nog goed.

demonen 15 januari 2013 21:36

Citaat:

Ik denk spontaan aan "Notaris X" en "de ware verklaringen van getuige X".

daiwa 15 januari 2013 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6500301)
Allee man, toe het VB veroordeeld werd met een vonnis op bestelling vond je het nog goed.

Precies!!

peter1962 16 januari 2013 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6500301)

Een vonnis op bestelling in het proces tegen het blok ? die slogan laat ik voor jouw rekening. De motivatie die de rechter gaf was zeer duidelijk. En cassatie bevestigde later de veroordeling.

CLAESSENS Joris 16 januari 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6499956)

Tja, dat krijg je dus als je zelf steeds maar preekt dat vrijheid van meningsuiting 'natuurlijk' grenzen heeft....
Het zelf geschapen monster strekt zijn klauwen uit... :lol::lol::lol:

lombas 16 januari 2013 00:11

Wat een belachelijk vonnis, en waarom moet ik op Desmet's kop zien als ik dat artikel open?

Xenophon 16 januari 2013 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6500542)
Een vonnis op bestelling in het proces tegen het blok ? die slogan laat ik voor jouw rekening. De motivatie die de rechter gaf was zeer duidelijk. En cassatie bevestigde later de veroordeling.

Nu lijk je weer te twijfelen of dat vonnissen op bestelling in België wel bestaan, in het geval van Desmet was je er nochtans stellig van overtuigd.

daiwa 16 januari 2013 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6500542)

Na hoeveel wetswijzingen?

daiwa 16 januari 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6500556)
Tja, dat krijg je dus als je zelf steeds maar preekt dat vrijheid van meningsuiting 'natuurlijk' grenzen heeft....
Het zelf geschapen monster strekt zijn klauwen uit... :lol::lol::lol:

Koekje van eigen deeg noemen ze dat. :lol:

giserke 16 januari 2013 01:54

Desmet is een van de pioniers als het gaat over het ondergraven van de persvrijheid.
Je zou bijna denken dat bepaalde journalisten een verborgen agenda hebben, die er voor moet zorgen dat de persvrijheid ooit moet doen verhuizen daar de diepvries.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be